top of page
ארכיון
תגים

תודה על עונה מופלאה! מסיימים אחת משמונה הגדולות באירופה

איזה מסע מטורף עברה הפועל יונט קרדיט חולון באירופה! אם מישהו היה אומר לאוהד חולוני בתחילת העונה שלא רק שנעלה שלב פעם ראשונה בליגת האלופות ועוד מהמקום הראשון בבית, לא רק שנעלה שלב נוסף שוב מהמקום הראשון, אלא שנרגיש גם תחושת פספוס אחרי שנעוף ברבע גמר ליגת האלופות מול קבוצה מצמרת הליגה הספרדית החזקה, כנראה שאותו אדם היה נשלח לאשפוז כפוי.

אך זה בדיוק התחושה של אנשי ואוהדי חולוניה בסיום ההפסד 86:77 מול בורגוס הספרדית החזקה. הרגשה של "היינו יכולים לעשות זאת", בטח אחרי מחצית ראשונה מדהימה של הנמרים. אז נכון בורגוס קבוצה מאוד איכותית, אולי הטובה ביותר שפגשנו עד כה העונה, אבל עם יום יותר טוב של האריס ומגי ועם פחות טעויות שיפוט ושריקות גבוליות לרעתנו, אולי אפשר היה לעשות זאת.

כך או כך אין מה להזיל דמעה, לא הפסדנו בגלל השיפוט, בורגוס באמת קבוצה חזקה שנמצאת רמה מעלינו וכל מה שנותר להגיד לשחקני חולוניה זה ת-ו-ד-ה אחת ענקית על עונה אירופאית בלתי נשכחת!


לפני המשחק סי.ג'יי האריס קיבל את פרס חבר בחמישיית העונה של המפעל. כבוד! ולגבי המשחק עצמו? חולוניה לחלוטין הייתה שם.

המשחק החל בקצב איטי כשההתרגשות נראתה תחילה אצל שתי הקבוצות. את הסל הראשון של חולוניה במשחק קלע האריס אחרי חיתוך ואסיסט של דה זאו, מיילס קלע שלשה ראשונה וקבע 5:2 לחולוניה. הספרדים הפכו עם 4 נקודות מהירות, וורקמן החזיר את היתרון עם סל בצבע, הספרדים המשיכו את הנדנדה עם שלשה, דה זאו בחדירה נאה קבע שיוויון 9. בורגוס חזרה להוביל עם 2 סלים במתפרצת, ג'ונסון צימק כשהטביע אחרי אסיסט נהדר של האריס. הספרדים עלו ליתרון 6 (17:11), פסק זמן של דדאס. ג'ונסון קיבל מכה ביד הבעייתית וירד לנוח ולעטוף את האצבעות בקרח, מגי נכנס במקומו. אחרי פסק הזמן היתרון הספרדי גדל לשיא של 9 נק' (20:11), אך אז חולוניה הגיבה עם ריצת 8:0 שכללה 5 נקודות רצופות של מיילס בדמות שלשה וחדירה ושלשה נוספת של דה זאו שצימק להפרש נקודה בלבד. בורגוס מנעה מהפך כשקלעה 4 נקודות בתגובה, מגי הסתבך עם עבירה שלישית אחרי קצת יותר מ-3 דקות על הפרקט. 24:19 לבורגוס בסוף הרבע הראשון.


הרבע השני החל עם אסיסט גדול של פניני לדה-זאו בצבע ואחר כך שלשה גדולה של גיא מטר וחצי מאחורי קו השלוש שקבעה שיוויון 24. ג'ונסון חזר לפרקט בכדי לתת מנוחה לדה זאו שלא ירד עדיין, שתי הקבוצות הרבו להחטיא בשני הצדדים. מגי חזר לפרקט למרות בעיית העבירות, מיילס קלע מחצי מרחק והחזיר את היתרון לחולוניה. הספרדים קבעו שיוויון 26, מיילס קלע שלשה משוגעת בנפילה בסוף שעון והחזיר שוב את היתרון. בורגוס הגיבה בשלשה והשוותה שוב, טיירוס מגי המשיך את דו קרב השלשות כשקלע שלשה משלו עם עבירה שנעשתה אחרי הזריקה, מה שזיכה את הנמרים באופן נדיר בכדור מהצד. פניני קלע שלשה נוספת והעלה ליתרון 35:29, פסק זמן של הספרדים. אחרי פסק הזמן ההגנה של ג'ונסון כפתה צעדים של שחקן בורגוס, מאמן הספרדים מחה וקיבל שריקה לעבירה טכנית, מגי קלע את זריקת הבונוס והגדיל ליתרון שיא של חולוניה של 7 נקודות. אוהדי חולוניה בהיכל אשד קפצו כאילו המשחק בישראל, אחרי החטאה של האריס מחוץ לקשת שהייתה יכולה להעלות ליתרון דו ספרתי, אך ג'ונסון סחט עבירה בלתי ספורטיבית "כפיצוי". כריס קלע אחת מהקו והעלה את היתרון ל-8 אך איבוד של בורדיון אפשר לספרדים לצמק. היתרון ירד ל-4 אחרי סל נוסף של הספרדים, וורקמן בסל קשה בצבע בסוף שעון, נתן אוויר. קצת לפני סוף המחצית טעות של פניני בעבירה בזמן ניסיון שלשה אפשרה לספרדים לצמק מהקו, אך זה נגמר ב-1 מ-3 מהקו בלבד. דדאס לקח פסק זמן 4.2 שניות לסיום אך הנמרים לא הספיקו לייצר זריקה, 39:35 לחולוניה במחצית.


המחצית השניה נפתחה כמו הראשונה, עם סל של הספרדים שנענה בסל של האריס. בורגוס הלכה חזק לצבע, מיילס המשיך לקלוע מבחוץ כשתפר את השלשה הרביעית שלו. ג'ונסון חסם בצבע בצורה נהדרת, האריס מצא את דה זאו לדאנק אימתני בצבע ששמר על ההפרש. אך אז החל המהפך: וורקמן עשה עבירה בלתי ספורטיבית בניסיון לעצור מתפרצת, הספרדים השלימו מהפך ועלו ליתרון אחרי ריצת 8:0 שכללה גם סדרת שריקות מעוררות מחלוקת לזכות הספרדים. דה זאו שבר זמנית את הבצורת עם סל מחצי מרחק אך היתרון הספרדי גדל ל-7 נק' (55:48) אחרי ריצת 14:2, פסק זמן של דדאס כ-2 דקות לסיום הרבע. אחרי פסק הזמן דה זאו מצא את מגי אחרי חיתוך בצבע אך שלשה של הספרדים העלתה את ההפרש ל-8. פניני קלע סל קשה וחשוב מחצי מרחק, מגי חדר, סחט עבירה וקלע פעמיים מהקו וצימק עוד ל-4 הפרש. טעות הגנתית אפשרה לספרדים להגדיל מעט, 60:54 לבורגוס בסוף הרבע השלישי, אחרי רבע לא טוב של הנמרים.


הרבע האחרון החל עם 2 החטאות חולוניות בצד אחד וטעות הגנתית בצד שני שאפשרה סל קל לספרדים. ההתקפה החולונית נראתה תקועה אחרי החטאה נוספת של מגי מחוץ לקשת, סל קל נוסף של הספרדים העלה אותם ליתרון דו ספרתי ראשון (64:54), פסק זמן של דדאס. אחרי פסק הזמן דה זאו החטיא זריקה פנויה מחוץ לקשת ובצד השני שלשה של הספרדים העלתה את ההפרש לשיא של 13 נק'. בורדיון קלע שלשה שצימקה שוב ל-10, ג'ונסון סחט עבירה בניסיון שלשה וקלע פעמיים מהקו. פניני קיבל עבירה טכנית אחרי שריקה שגויה לעבירת תוקף של דה זאו שלא הייתה ולא נבראה, והיתרון הספרדי חזר ל-13 נק'. מיילס דייק פעמיים מהקו, ג'ונסון יצא בעבירה חמישית. מיילס קלע שלשה שצימקה להפרש חד ספרתי (73:64), פסק זמן של הספרדים כ-4 וחצי דקות לסיום. הגנה חולונית קשוחה כפתה איבוד ספרדי, מגי החטיא בצד השני בחדירה ואז דדאס התעצבן שלא נשרקה עבירה על מגי והורחק באופן מיותר לחלוטין אחרי 2 עבירות טכניות רצופות. בורגוס קלעה פעמיים מהקו והיתרון עלה ל-11 והזמן של חולוניה החל להיגמר. האריס החטיא החטאה מסמרת שיער בחדירה, פניני איבד והמשחק ברח סופית. אלא שאז הגיעה טעות השיפוט הכי ברורה ומסמרת שיער: מגי הטביע אחרי חדירה מדהימה תוך כדי עבירה קשה שהעיפה אותו לפרקט ופצעה אותו, לקול דממת משרוקיות השופטים שגם הוסיפו חטא על פשע ובמקום לשרוק לעבירה בלתי ספורטיבית קשה נתנו טכנית לבורדיון שמחה על ההחלטה. וואו. האריס קלע שלשה אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. שרף לקח פסק זמן כדקה לסיום, וורקמן עם 2 סלים ומיילס מהקו עוד צימקו מעט, בסיום 86:77 לבורגוס.


אייזיאה מיילס סיים כמצטיין בשורות חולוניה והיחיד שהציג את רמתו הרגילה, כשקלע 23 (5-5 לשלוש). דה זאו היה טוב בעיקר במחצית הראשונה וסיים עם 11 (5-11 מהשדה), מגי קלע 10 (3-8 מהשדה), האריס 9 (3-10 מהשדה, 6 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 5 איבודים), וורקמן (4-4 מהשדה) ופניני (3-4 מהשדה, 6 אסיסטים) 8 כ"א, ג'ונסון 5 (1-9 מהשדה), בורדיון 3.


כ-25 אוהדים נסעו עם הקבוצה לרוסיה ועודדו באולם הגדול והריק (למה לא להביא את המפעל לחולון???) את הנמרים על הפרקט, ועוד קצת יותר מ-100 הגיעו לאולם בחולון לערב צפייה משותפת עם דמי כניסה שהלכו כתרומה לנכי צה"ל - אחלה יוזמה! למרות תחושת הפספוס, האוהדים בחולון יצאו ברובם בתחושה של הכרת תודה גדולה לנמרים בצהוב-סגול על העונה האירופאית הגדולה ביותר בכל הזמנים. מי יתן ובעונה הבאה נעלה עוד את הרף!


לשם שינוי יש לנמרים כמעט שבוע לנוח לפני שחוזרים לביצה המקומית למשחק הצמרת הבא. ביום רביעי ה-12.5 בשעה 20:00 תצא חולוניה למשחק חוץ מול גלבוע/גליל, משחק חשוב בקרב על מקומות שני ושלישי.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!




bottom of page