top of page
ארכיון
תגים

הפסד במשחק 3 מסיים את עונת 2019-20 הבלתי נתפסת

וואו, איזה עונה הזויה זאת הייתה. הפועל חולון סיימה אתמול רשמית את עונת 2019-20 במשחק שכמו העונה כולה, התנהל כמו רכבת הרים. גלבוע הובילה בתחילתו, חולון נטלה את ההובלה ברבע השני והשלישי, היתרון עבר מצד לצד ברבע האחרון עד שגלבוע ברחה מעט וחולון לא הספיקה לחזור.

כמו במשחקים הקודמים, בתחילת המשחק להתקפה החולונית לקח זמן להתעורר כשגלבוע עלתה ל-7:2. ג'ימי הול קלע את 6 הנקודות הראשונות של חולוניה, הובר צימק ל-10:8. קולמן מהקו ולאב מחצי מרחק עלו גם הם על הלוח והשוו ל-12 לכל, אך גלבוע לא נתנה לנמרים להשלים מהמפך. הובר מצא את הול להאלי-הופ יפיפיה, פניני הציג מהלך טיפוסי של סל ועבירה אך בצד השני ההגנה החולונית נתנה שלשות פנויות לגלבוע שניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 23:16, פסק זמן חולוני. המומנטום של הצפוניים לא נעצר כשהפער הגיע לראשונה לדו ספרתי (27:16) לפני שהובר מהקו צימק מעט, 27:18 לגלבוע/גליל בסוף הרבע הראשון.

את הרבע השני החל ג'רמיין לאב טוב עבור הצהובים סגולים עם 5 נקודות רצופות בדמות מהלך יפה של סל ועבירה ומיד אחר כך סיום מתפרצת עם סל שקבע 27:23, פסק זמן גלבוע/גליל. האורחים חזרו מפסק הזמן עם 2 סלים רצופים שהגדילו מעט את יתרונם. לאב המשיך להיות השחקן הלוהט והמוציא לפועל היחידי בחולון ברבע כשתפר שלשה בסוף שעון, קולמן עם סל והול עם סל ודאנק במתפרצת צימקו לנקודה הפרש בלבד (33:32) אך שוב האורחים לא נתנו לנמרים להשלים מהפך. פניני בפרט וחולון בכלל הציגו הגנה קשוחה ועשו חיים קשים לזרים המצויינים של גלבוע. גיא הוסיף 3 מ-4 זריקות עונשין מוצלחות ששוב צימקו לנקודה הפרש, וחטיפה של הרוש ושלשה של שאבון קולמן סוף סוף השלימו את המהפך וקבעו 38:36 לצהובים-סגולים, פסק זמן גלבוע/גליל. ארצי הגלילי חזר עם שלשה לזכות האורחים אך קולמן עם שלשה שניה ברציפות החזיר את היתרון לחבר'ה הטובים. ג'ימי הול הסתבך בבעיית עבירות כשקיבל את העבירה השלישית ונזהר לא לקבל את הרביעית. קצת לפני המחצית פניני והרוש עם 2 שלשות מוצלחות החזירו את היתרון לנמרים, 47:41 לחולוניה במחצית.

רועי הובר פתח את הרבע השלישי עם סל מחצי מרחק, אך בצד השני האורחים חתכו את ההפרש בחצי. הול ופניני הגדילו את ההפרש שוב אך שוב האורחים חזרו, 53:51 לחולוניה, פסק זמן של שרף. ההתקפה החולונית מעט התקשתה עד שפניני מצא את לאב במסירה נהדרת בצבע, קולמן שמר את היתרון החולוני בחיים עם שלשה אך גלבוע נשארה צמודה. פניני הוסיף סל וחטיפה ומסר לקולמן שתפר שלשה נוספת וקבע 63:58 לנמרים. העניינים התחילו להתחמם כשפאול קשוח אך ספורטיבי של טרוצקי על יאנג הגלילי גרם לעימותים דווקא בין הפרובוקטור יפתח זיו לג'רמיין לאב שזיכו את שניהם בטכנית דו צדדית. קולמן קבע יתרון 6 עם חדירה נאה לפני שגלבוע צימקו מעט, 65:61 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון, רבע של עונה שלמה, החל עם החטאות בשני הצדדים. שאבון קולמן היה הראשון לקלוע עם מהלך גדול של סל ועבירה. העימותים של הרבע הקודם והלחץ של המאני-טיים החלו לתת את אותותיהם. יוגב אוחיון עלה על הלוח עם סל בכורה בחדירה ששמר על יתרון 6 חולוני. גלבוע הגיבה וניצלה את היתרון שלה בצבע בעיקר של יאנג הגלילי, בכדי לצמק את הפער ל-2 נקודות בלבד (69:67). ג'ימי הול במהלך סל ועבירה נתן קצת מרווח נשימה, אך שוב הצפוניים הגיבו ואף הצליחו לעשות מהפך, 72:71. הרוש החזיר את היתרון לחולון, יפתח זיו הגיב בצד השני ועמית שרף לקח פסק זמן בפיגור נקודה כ-5 דקות לסיום. קולמן החזיר את היתרון לחולון מהקו, יאנג הגלילי הפך וג'ימי הול עם הרבה כוח בצבע המשיך את הנדנדה. זיו האורח קלע שלשת מומנטום, פניני עשה עבירה כמעט-בלתי-ספורטיבית שלמזלם של הנמרים נשרקה לבסוף כעבירה רגילה אך גלבוע המשיכה ללכת לצבע, 81:77 לאורחים, פחות מ-3 דקות לסיום. גלבוע/גליל לקחו פסק זמן לפני שקולמן קלע פעם אחת מהקו, ההגנות בשתי הצדדים לא נתנו סלים קל. אוחיון ניסה להשוות עם שלשה אך לא פגע בכלום, יאנג האורח קלע אחת מהקו וזיו האורח סיים סל במתפרצת שקבע 84:78 לאורחים, 40 שניות לסיום. פניני מצא את אוחיון לסל מהיר, זיו לא עמד בלחץ והחטיא פעמיים מהקו אך לאב איבד בשלומאליות ופספס הזדמנות להוריד את ההפרש למרחק של סל אחד, פסק זמן של גלבוע/גליל 27 שניות לסיום. יאנג הגלילי נשלח לקו 18 שניות לסיום ודייק פעם אחת, 15 שניות לסיום נשלח אוחיון לקו בצד השני ודייק פעמיים, 3 הפרש לגלבוע וכדור שלהם. חולון עשתה לחץ על כל המגרש וכמעט הצליחה לחטוף אך גלבוע/גליל שברה את הלחץ בשיניים וקלעה סל שסיים את המשחק, 87:82 לגלבוע/גליל בסיום.

שאבון קולמן סיים כשחקן המצטיין עם 23 (4-7 לשלוש, 5-7 מהקו, 6 ריבאונדים), ג'ימי הול קלע 18 (9-13 מהשדה, 8 ריבאונדים), פניני (4-7 מהשדה, 4 אסיסטים, 3 חטיפות) ולאב (4-6 לשתיים, 1-4 לשלוש) קלעו 12 כל אחד, הובר (2-7 מהשדה, 7 אסיסטים) ואוחיון 6 כל אחד, הרוש 5. כן שותף: טרוצקי.

יוגב אוחיון אמר בסיום: "חזרנו קבוצה שונה לחלוטין אחרי הפגרה והציפיות היו אחרות, אבל הגענו עד לפה וכמעט עשינו את זה. כולנו רוצים להגיע לפיינל פור ולהמשיך את הדרך, רצינו להיות הסינדרלה, וזה מבאס שאנחנו לא שם. אני שמח בשביל גליל/גלבוע ובשביל כמה אנשים שאני מאוד אוהב שם, אבל עצוב בשבילי ובשביל הפועל חולון". על המשחק עצמו אמר: "די שלטנו במשחק, אבל לקראת הסוף הפסקנו לעשות את הדברים שעשינו. עברנו הרבה השנה. בסופו של דבר, לפני הפגרה התייצבנו ומיקמנו את עצמנו במקום הרביעי. הקורונה קטעה לנו את התקופה הטובה, כשהתחלנו לשחק כדורסל טוב".

זהו, עונת 2019/2020 הסתיימה, נקווה שבעונה הבאה יהיה יותר יציב, שקט ועם יותר הישגים. תכלה עונה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. נתראה עוד כחודשיים בעונה הבאה!

תמונות: לירון מולדובן

bottom of page