top of page
ארכיון
תגים

אחרי מותחן של 2 הארכות ניצחון בית 105:104 על ראשל"צ

התפרצות וירוס עולמית? בינתיים הליגה ממשיכה כרגיל. בערך.

במשחק מותח במיוחד שהתקיים אמש בעיצומו של חג הפורים העגמומי שעובר עלינו, ואל מול כמות קהל קטנה בהרבה מהרגיל עקב המצב, ניצחה חולוניה את מכבי ראשון לציון אחרי 2 הארכות בתוצאה 105:104. חולוניה רדפה אחרי האורחים רוב המשחק ואף נקלעה לפיגור דו ספרתי ברבע האחרון, אך השכילה לחזור ולבצע מהפך עד לסיום הדרמטי.

כוכב המשחק היה מני האריס שחקנה החדש של חולוניה, שהציג מחצית ראשונה חלשה אך התפוצץ במחצית השניה ובהארכה וסיים עם שורה סטטיסטית נפלאה של 35 נקודות, 9 ריבאונדים ו-4 חטיפות. טי.ג'יי קליין היה גם כן מצויין אך מי שאחראי לסל שהביא את הנצחון היה לא אחר מאשר יוגב אוחיון שבשלשה ענקית העלה את חולון ליתרון 4 בסיומה של ההארכה השניה, מה שהספיק כדי לנצח.

המשחק נפתח בקצב מהיר ובלי הרבה הגנה כאשר כבר אחרי 2 דקות לוח התוצאות הראה על שיוויון 7 אחרי סלים של האוול, פניני ופוסטר. האורחים עלו ליתרון, האריס עלה על הלוח עם חטיפה ודאנק נאה אך זה לא עצר את המומנטום של ראשון לציון שעלתה ליתרון 5. פוסטר האריס ואלכסנדר צימקו ל-16:15, האורחים עשו ריצה של 7:0 מה שגרם לדדאס לקחת פסק זמן ממנו חזרו קליין והרוש עם 2 שלשות - הרוש עם שלשת סטפ-באק על הבאזר, שצימקו ל-23:21 לראשון לציון אחרי 10 דקות.

בפתיחת הרבע השני האורחים הגדילו מעט את היתרון שלהם אך הרוש המשיך להיות אקטיבי ומעורב בכל מהלך חולוני ועזר לעשות מהפך, 30:28 לצהובים-סגולים. ראשון לציון הגיבה מצידה בעוד ריצה של 8:0 שהביאה לפסק זמן של דדאס ממנו הנמרים חזרו שוב עם ריצת 6:0 והשוו. עד למחצית למרות האלי-הופ דאנק של פוסטר והטבעה ועבירה של האריס, ראשון לציון הגדילה את יתרונה בין השאר בגלל שריקה מעוררת מחלוקת לעבירה בלתי ספורטיבית של הרוש, 46:40 לאורחים במחצית.

בתחילת המחצית השניה חולוניה נקלעה לפיגור דו ספרתי (56:44) אחרי ריצה של האורחים. קליין עם 2 סלים רצופים העיר את הנמרים, אוחיון עם שלשה ואלכסנדר עם סל משלו השלימו ריצת 9:0 שצימקה ל-56:53 בלבד אך הכתומים קטעו את הריצה החולונית עם שלשה שהחזירה להם את המומנטום. אוחיון והאריס המשיכו לצמק אך ראשון לציון המשיכה להוביל, 65:57 לאורחים אחרי 3 רבעים.

בתחילת הרבע האחרון שלשה של האורחים העלתה אותם שוב ליתרון 11, אבל אז החלה הריצה החולונית: זה התחיל עם שלשה פניני-ת טיפוסית, המשיך עם סלים של אוחיון, קליין ועוד אחד של פניני, פסק זמן לא שינה את המומנטום החולוני שהמשיך עם סלים של האריס וקליין שקבע שיוויון, ואז שלשה של מני האריס השלימה מהפך גדול אחרי ריצת 16:2, 73:70 לנמרים. ראשון לציון חזרה לעניינים אחרי המהפך, האריס קבר עוד שלשה שהביאה יתרון 4 כ-3 וחצי דקות לסיום אך האורחים לא ויתרו וצימקו שוב ושוב. קליין ופוסטר נתנו שוב יתרון 4 (82:78) פחות מ-2 דקות לסיום אך ראשון לציון מיהרה להשוות עם שני סלים מהירים. בדקה האחרונה של המשחק אף קבוצה לא הצליחה לקלוע כשהמהלך האחרון פניני החטיא שלשה ועם שניה על השעון קליין החטיא פולואו-אפ עם ספק עבירה, 82:82, הולכים להארכה.

ההארכה הראשונה התחלקה ל-2 חלקים מנוגדים לחלוטין: בחלק הראשון חולוניה רצה ריצת 7:0 תוך דקה ורבע בזכות האריס שקלע 5 מתוך ה-7, ועוד סל של פוסטר. בחלק השני של ההארכה ראשון לציון הגיבה בריצת 8:0 תוך פחות מדקה ועלתה ליתרון נקודה. האריס החזיר מהקו את היתרון לחולון ומונרו האורח השווה לשיוויון 91 כ-40 שניות לסיום. קליין החטיא זריקה מחוץ לקשת, אדם אריאל האורח החטיא זריקת נצחון ולמזלה של חולון מונרו האורח החטיא גם את ריבאונד ההתקפה, 91:91, הולכים להארכה שניה.

בפתיחת ההארכה השניה המילטון הראשל"צי העלה את ראשון לציון ליתרון 4. קליין קלע שלשה קריטית שצימקה לנקודה הפרש, ראשון הגדילה ל-3 הפרש אך מני האריס בשלשה גדולה קבע שיוויון 97 כ-2 דקות לסיום. אדם אריאל האורח קלע פעם אחת מהקו, האריס קלע עוד שלשה גדולה שהחזירה את היתרון לחולון ופניני בסל גדול מריבאונד התקפה העלה ל-4 הפרש. ראשון לציון לקחה פסק זמן אחריו קלעו האורחים שלשה, חולון יצאה להתקפה קריטית דקה לסיום בה יוגב אוחיון גמל לאורחים בשלשה גדולה משלו שקבעה 105:101. מזה ראשון לציון כבר לא הצליחה לחזור ושלשה של האורחים על הבאזר לא שינתה דבר, בסיום נצחון 105:104 גדול לחולוניה.

מני האריס במשחק ענק קלע 35 (8-14 לשתיים, 4-9 לשלוש, 7-10 מהקו) והוסיף כאמור 9 ריבאונדים ו-4 חטיפות), קליין המשיך בתקופה הנפלאה שלו עם 18 נקודות (8-14 מהשדה) 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, פוסטר במשחק פושר בו השאיר להאריס את הבמה המרכזית קלע 12 (5-9 לשתיים, 0-5 לשלוש) והוסיף 5 אסיסטים, אוחיון במשחק נהדר (4-7 מהשדה) ופניני (2-5 לשתיים ולשלוש, 4 אסיסטים) קלעו 10 כ"א, אלכסנדר קלע 8 (6 ריבאונדים), הרוש 6 (2-7 מהשדה, 7 אסיסטים), תומפסון 4, האואל 2.

כ-1500 צופים בלבד הגיעו להיכל בחולון עקב משבר הקורונה שבו אנחנו נמצאים. אלה שהגיעו קיבלו תמורה מלאה לכספם ויצאו עם חיוך.

ביום שני ה-16.3 בשעה 19:30 תצא חולוניה למשחק חוץ בבאר שבע, משחק שיסגור את הסיבוב השני.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

תמונות: עודד קרני

bottom of page