top of page
ארכיון
תגים

כמעט קאמבק! הפסד בבית 115:112 מול הפועל ירושלים

הפועל חולון פגשה אמש את יריבתה הגדולה הפועל ירושלים למשחק חם באולם החולון. המשחק לא התאפיין בהגנות ברמה גבוהה ונגמר בתוצאה 115:112 לאורחים - ללא הארכה! זהו מספר הנקודות הגבוה ביותר הראשון והשני בהתאמה שנקלעו ללא הארכה השנה במשחק כלשהו.

לצופה הנייטרלי היה זה כנראה משחק מהנה מאוד לצפייה, לצופה של חולוניה קצת פחות, שכן למרות שהקבוצה נלחמה עד מילולית השניה האחרונה והייתה רחוקה מרחק שלשה אחת של מני האריס מלכפות הארכה, ולמרות שחולוניה ניצחה ב-3 רבעים במשחק, הרבע השני בו ירושלים התפוצצה עם 44 נקודות - מספר שלא נראה מזה כ-13 שנה, היה בסופו של דבר בור עמוק מדי לחזור ממנו ומכאן באה תחושת ההחמצה הגדולה של האוהדים בצהוב-סגול.

אבל אם נתמקד שוב בדברים הטובים, מרקוס פוסטר בתצוגת שיא קריירה של 37 נקודות היה השחקן הטוב ביותר על המגרש בשני הצדדים. גם קליין ואלכסנדר עם 22 ו-18 נקודות בהתאמה היו מצויינים, חבל רק שזה לא הספיק.

לפני פתיחת המשחק הציגו האוהדים החולונים תפאורה מהממת בהשראת הבחירות (הנוספות) המתקרבות, של אוהד חולוני בוחר בחולוניה בקלפי. שאפו לאחים הסגולים!

המשחק עצמו היה כאמור בקצב רצחני.

הרבע הראשון היה רבע טוב של חולוניה. אלכסנדר פתח טוב והעלה את חולון ליתרון עם 2 דאנקים, ירושלים השוותה והפכה עם תחילת מבול השלשות אך פוסטר ופניני צלפו גם הם מבחוץ והעלו ל-20:13 שהביא לפסק זמן של האורחים. פוסטר חזר עם עוד שלשה אחרי פסק הזמן והעלה את חולוניה ליתרון דו ספרתי אחרי ריצת 11:0, ירושלים צימקה אך האוול ב-2 סלים דאג שלא תתקרב יותר מדי, 27:20 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני האורחים רצו ריצת 8:0 וביצעו מהפך. תומפסון החזיר את היתרון לחולון אך ירושלים ביצעה עוד ריצה ועלתה לפער דו ספרתי, כשגם טכנית מעוררת מחלוקת לפניני על התחזות לעבירה לכאורה, סייעה לאורחים. פוסטר ניסה להחזיק את הנמרים במשחק אך השלשות של ירושלים המשיכו לצלול כשהפער צמח עד כדי 64:50 במחצית לטובת האורחים, 44 נקודות לירושלים ברבע אחד.

בפתיחת הרבע השלישי הקצב המטורף נרגע קצת. חולון ניסתה לצמק אך האורחים המשיכו בשלהם ועלו ליתרון שיא של 18 נקודות (78:60) כשביציעי חולון נצפה מצב רוח מדוכדך וחשש מתבוסה. מי שהיה כרגיל שם בשביל חולון הוא מרקוס פוסטר שיחד עם דאנק ועבירה של אלכסנדר, הורידו בצוותא ל-82:70. פוסטר המשיך להיות האיש החם כשצימק ל-10 הפרש בלבד, קליין מהקו הוריד לראשונה מזה זמן לפער חד ספרתי לפני שבריימו האורח קלע סל על הבאזר, 89:79 לאורחים בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע האחרון ירושלים חזרה להגדיל את ההפרש למרות סל של קליין בפתיחה. הרוש קלע שלשה ראשונה מבחינתו, קליין הוסיף אחת משלו אחרי אחת של האורחים אך כל סל של החולונים נענה בסל בצד השני והפער נשאר על כנו כשלוח התוצאות הראה על 101:90. קליין שוב הוריד לפער חד ספרתי, פניני צימק ל-6 בלבד עם שלשה אבל פוסטר החטיא מחוץ לקשת וירושלים חזרה ל-10 הפרש - 107:97 כשעל השעון קצת יותר מ-2 דקות. רוב הלחימה החולונית החיה והבועטת החזירה את החולונים למשחק כשפוסטר עם אסיסט לקליין ועוד שלשה משלו צימקו ל-5 הפרש בלבד תוך קצת יותר מחצי דקה - יש משחק.

כחצי דקה לסיום הפער עמד על 6 כשהרוש ובראון האורח דייקו מהעונשין. פוסטר סחט עבירה ל-3 זריקות, דייק בכולן והוריד ל-3 הפרש, בריימו האורח דייק פעמיים גם הוא מהקו, הרוש קלע מחוץ לקשת שלשה גדולה שצימקה ל-112:110 בלבד, אך בראון שוב קלע מהקו פעמיים. שעון המשחק הראה שנשארו פחות מ-10 שניות כשהרוש חדר פנימה ושוב הוריד לפער 2 נקודות, וג'יימס פלדין האורח נשלח לקו כ-6 שניות לסיום. כוכב האורחים החטיא את הזריקה הראשונה וקלע את השניה וחולוניה יצאה להתקפה מהירה אחרונה. פוסטר נלחץ ולא הצליח להתקדם כדי להגיע למצב זריקה ולכן מסר למני האריס שנקלע ליום חלש ואחוזים נמוכים אך ניסה בכל זאת להשוות על הבאזר עם שלשה, ללא הצלחה. 115:112 לירושלים בסיום.

מרקוס פוסטר עם שיא קריירה של 37 היה לוהט מכל הטווחים (7-11 לשלוש, 6-8 לשתיים, 4 אסיסטים), קליין היה בשיאו עם 22 נקודות (7-9 לשתיים, 1-4 לשלוש, 5-6 מהקו, 7 ריבאונדים, 8 אסיסטים), אלכסנדר במשחק מצויין קלע 18 (7-9 מהשדה, 5 הטבעות), הרוש ללא החטאה קלע 12 (2-2 מכל הטווחים) והיה מהפאקטורים המובילים לכמעט-קאמבק ברבע האחרון, האריס קלע 9 אבל באחוזים נמוכים (3-16 מהשדה, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), פניני במשחק חלש קלע 6, האואל מיעט לשחק וקלע 4, תומפסון ואוחיון (1-6 מהשדה, 4 אסיסטים) קלעו 2 כ"א.

קרוב ל-4000 חולונים ועוד 300 אורחים הגיעו לאולם בחולון ונתנו אווירה נהדרת ברוב שלבי המשחק.

מאמן חולוניה סטפאנוס דדאס אמר בסיום: "ניסיתי לחשוב איזה נקודות הכריעו את המשחק, אבל היו הרבה דברים טובים וניצחנו שלושה מארבעת הרבעים, בעוד הם ניצחו רבע אחד, אבל הם עשו את זה ב-19 נקודות. יש דברים שאני מרוצה מהם ויש דברים שלא, אבל אני מרוצה שלא התפרקנו למרות שהיינו במינוס 16-17 נקודות, ברור שיש להם יכולות ואיכותיות אדירות והם משחקים ביחד כקבוצה, בזה הם מעלינו. התקפית היינו נהדרים, הגנתית לא, אבל בכנות, הם קלעו הרבה זריקות קשות".

עוד אמר: "השחקנים לא האמינו בתוכנית לאלץ את ירושלים להיכנס לצבע ולא לזרוק משלוש, רק במחצית השנייה השחקנים עקבו אחרי מה שביקשתי מהם. אי אפשר לעקוב אחריהם בקצב בו הם שיחקו ברבע השני. לא הצלחנו לנצח כי הם קבוצה טובה, אני מקווה שבעתיד נצליח יותר. הצלחנו להתקרב כי טי ג׳יי קליין עדיף בהתקפה וגם יותר מתקשר בהגנה מאשר ג׳ו אלכסנדר, למרות שהוא היה טוב ועזר עם הדאנקים שלי. אני לא שמח כי הפסדנו, אבל אני יכול למצוא כמה דברים שהיינו יכולים לעשות והיו מנצחים את המשחק. השיפור שלנו מאז המשחק הראשון שלי בירושלים הוא שיש לנו יותר ביטחון וגם רואים את זה בטבלה. אני לא מדבר על תקציב כי זה לא מעניין אותי, אבל לירושלים יש יותר ביטחון והחיבור בין השחקנים אצלה מצוין".

לא נעים, לא נורא. ממשיכים הלאה.

במוצאי שבת הבאה ה,7.3 בשעה 21:00 תארח חולוניה את יריבתנו לצמרת מכבי ראשון לציון.

כולם באים!

תמונות: עודד קרני

bottom of page