top of page
ארכיון
תגים

ניצחון חוץ עם מני האריס! 90:86 על הפועל ת"א

זה היה מהיר! מני האריס השחקן החדש של חולוניה, רק הגיע וכבר הצטיין: 22 נקודות קלע הזר החדש כולל כמה שלשות גדולות שלו ושל פוסטר בדקות הסיום במאני טיים, מה שהביא לחולוניה נצחון חוץ יוקרתי על הפועל תל אביב בתוצאה 90:86. מאני טיים? מני טיים!

אבל אם להודות על האמת, זה לא היה המשחק הכי טוב או יפה של חולוניה. הנמרים שוב הפציצו מחוץ לקשת (13 מ-34, 38%) והתקשו לעשות תרגילים חלק גדול מהמשחק מול הגנה אזורית של הפועל תל אביב, שלא ידועה בתור קבוצת הגנה קשוחה. הפעם זה הספיק בעיקר בזכות היכולת הטובה בסיום, אך מול ירושלים בעוד שבועיים במשחק הבא שיערך ב-28.2, זה כנראה לא יספיק. עם זאת כולם מסכימים שעדיף לנצח מכוער מאשר להפסיד יפה.

מה שאפשר לקחת לחיוב מהמשחק הזה חוץ מהנצחון זה בעיקר האופי שאפשר לחולוניה לחזור מפיגור 8 לנצחון בדקות הסיום, למרות שלא נשאר לחולון רכז או מוביל כדור בסיום. הסיבה: גם ראיין תומפסון וגם יוגב אוחיון נפצעו שניהם בקרסול ככל הנראה עם נקע, ולא חזרו לשחק אחרי הפציעות - תומפסון בפתיחת המחצית השניה, אוחיון ברבע האחרון.

פגרת הנבחרות והמנוחה באו בטוב לחולוניה.

פתיחת המשחק הייתה מצויינת עבור הצהובים סגולים. אוחיון קלע סל עם עבירה כבר אחרי 8 שניות, פוסטר ופניני קלעו מחוץ לקשת והעלו את הנמרים ל-9:3. האקס לטביוס וויליאמס צימק עבור המארחים אך קליין ואוחיון המשיכו את מבול השלשות והעלו ל-15:10 שמורכב כולו משלשות ומהמהלך הראשון של אוחיון. התל אביבים צימקו ל-2 הפרש, האריס קלע סל בכורה מחצי מרחק ויחד עם תומפסון והאוול שוב הגדילו הנמרים את היתרון שעלה ליתרון שיא דו ספרתי לפני שים מדר התל אביבי הצעיר המוכשר צימק, 27:19 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

תומפסון המשיך את הדקות הטובות שלו בפתיחת הרבע השני ועם 2 סלים שמר על הפער. ההתקפה החולונית התקשתה מול התל אביבים שהצליחו לצמק להפרש 3 בלבד (30:33) אך מרקוס פוסטר בשלשה הכפיל את הפער ופניני שמר עליו עם שלשה משלו, שניהם מאסיסטים של הרוש. בנקודה זאת שוב ההתקפה החולונית נתקעה לגמרי כשהנמרים לא הצליחו לקלוע במשך 4 דקות תמימות ואפשרו למקומיים להשוות לשיוויון 39. כ-40 שניות לסיום האריס סוף סוף שבר את הבצורת עם שלשה ושלומי הרוש בשלשה גדולה על הבאזר הכפיל את היתרון, 45:39 לחולוניה במחצית. ככה מסיימים מחצית!

הרבע השלישי החל לא טוב מבחינת חולוניה, שכן התל אביבים צימקו תוך פחות מדקה להפרש נקודה בלבד. פוסטר עם שלשה ואוחיון עם חדירה מנעו מהפך, וויליאמס האקס שוב צימק אך פוסטר המשיך ביום הקליעות הנהדר שלו עם עוד שלשה. הפועל ת"א המשיכה ללחוץ והצליחה לבצע את המהפך כשעלתה ל-56:55. קליין הפך בחזרה, פניני במהלך גדול של סל ועבירה הגדיל את ההפרש אך שוב המקומיים לחצו על הגז והצליחו להפוך קצת לפני סוף הרבע, 62:61 להפועל תל אביב בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון האריס והרוש החזירו את היתרון לחולונים למרות סל של גינת. המקומיים הגיבו בריצה משלהם ועלו ליתרון 6, הרוש צימק אבל שני סלים נוספים של המקומיים העלו אותם ליתרון שיא של 8 נקודות (75:67) אחרי ריצת 11:2 כשעל השעון כ-6 וחצי דקות. אוחיון נפצע אחרי ספק-עבירה של מדר שלא נשרקה וחולון התקשתה לעבור את החצי ללא מוביל כדור, תחת לחץ של הפועל תל אביב על כל המגרש. גמור? לא עם החבורה הלוחמת של סטפאנוס דדאס. מני האריס חטף ורץ במהירות לסל יפה בצד השני וזה בדיוק מה שחולוניה הייתה צריכה כדי להתעורר. פוסטר הוריד מהקו ל-4 הפרש, הרוש קלע סל חכם וצימק ל-2 וגרם למקומיים לקחת פסק זמן.

פסק הזמן לא עצר את המומנטום החולוני כשקליין צימק מהקו להפרש נקודה בלבד והאריס עם שלשה ענקית קבע שיוויון 77 פחות מ-3 דקות לסיום. המקומיים הגיבו עם שלשה משלהם שאחריה באה... עוד שלשה ענקית של האריס שקבע שיוויון 80. פוסטר החזיר את היתרון לחולונים לראשונה מזה זמן רב עם נקודה מהקו, ים מדר הצעיר הפך שוב כדקה ו-40 שניות לסיום אך פוסטר הראה שגם הוא איש של מאני טיים וקלע שלשה גדולה משלו שנתנה יתרון 2 לחולוניה. האריס קלע 3 מ-4 מהקו, קליין ופוסטר נשלחו גם הם לקו וסגרו עניין, 90:86 מלא אופי ומלחמה לחולוניה בסיום.

מני האריס סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 22 נקודות (5-10 לשתיים, 3-6 לשלוש), פוסטר מיד אחריו עם 19 (5-8 לשלוש, 4-6 מהקו), פניני קלע 12, אוחיון קלע 10 לפני שנפצע, הרוש 9 (5 אסיסטים), תומפסון (7 דקות בלבד לפני שנפצע, 4-4 מהשדה) וקליין (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים) קלעו 8 נקודות כל אחד, האואל 2. אלכסנדר לא קלע אך לקח לא פחות מ-9 ריבאונדים.

כ-500 חולונים עשו את הדרך הלא-ארוכה לאולם הדרייב-אין בתל אביב, נתנו פייט לקהל המקומי למרות הנחיתות המספרית בתצוגת עידוד ואווירה נהדרת, ויצאו מחייכים בסיום.

מאמן חולוניה סטפאנוס דדאס אמר בסיום: "היו לי שני שחקנים פצועים והשחקנים נתנו מעצמם יותר. האריס הראה אופי נהדר, כל הקבוצה הייתה מחויבת למשחק הזה, אני שמח וגאה על מה שעשינו במשחק".

על השחקן החדש ששיחק תחתיו גם בטורקיה אמר דדאס: "האריס הוא שחקן ברמה אחרת, הוא בעל רזומה מרשים וידענו שהוא ברמה גבוהה לכדורסל הישראלי. הבאנו אותו לכאן כדי ליהנות ואני שמח על מה שהוא עשה. אני רואה את האוהדים שלנו שמחים וזה עושה אותי שמח גם”.

על הפציעה של יוגב אוחיון אמר: “ניסיתי למצוא פיתרונות לכך כי היריבה הייתה אגרסיבית, עברנו לשחק עם טי ג’יי קליין בעמדה מספר 5 וזה עזר לנו. זה היה אחד מהדברים שהביאו לנו את הניצחון”.

הנמר החדש והמצטיין, מני האריס, אמר בסיום: “רציתי לעלות עם אדום למשחק ואמרו לי שאין דבר כזה. הקרדיט לקבוצה שלי, השחקנים נתנו הופעה גדולה ונלחמו. זה היה ניצחון גדול. כולם נלחמו, שיחקנו טוב הגנתית ולא ויתרנו. רציתי לעשות את מה שאני יודע. מרקוס פוסטר? שחקן נהדר, אני מאמין שנהיה טובים יחד”.

כעת כאמור תצא חולוניה לפגרת נבחרת שתאפשר לתומפסון ואוחיון להתאושש מפציעותיהם. המשחק הבא יערך ביום שישי ה-28.2 בשעה 14:00, אז תארח חולוניה את היריבה הגדולה מירושלים למשחק השלמה מהמחזור השביעי.

ירושלים מגיעה לחולון, כולם באים!

,תמונות: עודד קרני

bottom of page