top of page
ארכיון
תגים

ניצחון חוץ קשוח וראוי לסגולים 87:78 על נס ציונה

בסיום הנצחון 87:78 על נס ציונה אמש, אמר מאמן חולוניה סטפאנוס דדאס: "היום עשינו נצחון מאוד חשוב. עוד לא עשינו כלום כי יש עדיין עונה ארוכה, אבל אם להשוות את המשחק הראשון מול חיפה שראיתי עדיין מהיציע לעומת היום, זה הבדל של יום ולילה". אכן, איפה הפועל חולון של לפני חודש ואיפה חולון של סוף ינואר 2020? איפה חולון של 2019 וחולון 2020 של דדאס? אין בכלל מה להשוות.

חולוניה רשמה אמש את נצחונה השביעי בכל המסגרות מתוך 9 משחקים מאז שהגיע סטפאנוס דדאס לפני כחודש כששני ההפסדים היחידים הם במשחקו הראשון מול ירושלים בחוץ, ומול מכבי תל אביב החזקה. סטפאנוס קיבל קבוצה מפורקת עם חדר הלבשה מדוכדך ועצוב והפך את החבורה הזאת בתוספת ג'ו אלכסנדר לחבורה לוחמת, כזאת שלוחצת את היריב בחצי שלו כשצריך (מי זוכר את זה בשנים האחרונות בחולון?), קבוצה שורטת, נושכת, נלחמת על ריבאונד ולא מוותרת בדיוק כמו שהקהל אוהב, קבוצה שקולעת הרבה אבל לא מוותרת לעצמה בהגנה - וזה משתלם. התוצאות באות, הנצחונות באים, הבטחון נבנה ואפילו עלייה לשלב הבא בליגת האלופות היא אופציה. מי היה מאמין שנאמר את זה בכלל לפני חודש.

אז לכבוד השינוי הענק שהביא המאמן, לכבוד הלב והמלחמה שהוא הביא איתו, אמש בסיום הנצחון הקהל קרא בשמו כדי להוקיר לו תודה כבר אחרי חודש. רואים טביעת יד של מאמן. קלא סטפאנוס, כל הכבוד סטאפנוס, יאסו!

המשחק נפתח מצויין עבור חולוניה שעלתה ל-7:2 עם דאנק של אלכסנדר, סל של קליין ושלשה של פוסטר אחרי אסיסט של קליין. פוסטר המשיך את הפתיחה הטובה אך ירד לספסל עקב בעיית עבירות כשקיבל מהר מאוד את העבירה השניה, אך חולון המשיכה את הריצה עם שלשות של אלכסנדר ופניני שקבעו 15:8 לנמרים. נס ציונה לא אמרה נואש וחפרה את דרכה לקאמבק למרות נקודות של אוחיון ותומפסון שעלו על הלוח ועוד שלשה של קליין, שיוויון 23 בסוף הרבע הראשון.

המארחים עלו ליתרון ראשון בתחילת הרבע השני אך פניני הגיב בשלשה מהירה שאמרה - נראה לכם? אלכסנדר מהקו וקופיין עם סל ועבירה הגדילו את היתרון החולוני אך נס ציונה עשתה עוד מהפך וחזרה להוביל בנקודה. פוסטר חזר והוביל ריצה חולונית עם 5 נקודות רצופות ועוד אסיסט לשלשה של קליין שקבעה 41:34. האורחים שוב עשו קאמבק וצימקו ל-2 הפרש בלבד אבל הסיומת של המחצית שוב הייתה של הצהובים סגולים כשקופיין עם מהלך של סל ועבירה ועוד שלשה הגדיל את היתרון החולוני, 48:42 לחבר'ה הטובים בהפסקה.

הרבע השלישי נפתח ב...כלום ושום ודבר. שתי הקבוצות לא הצליחו לעשות כלום. נס ציונה לא הפסיקה להחטיא, חולון לא הפסיקה לאבד ולהחטיא ואחרי 2 וחצי דקות תוצאת הרבע עמדה על 1:0 למארחים וגם זה מעבירה טכנית (על מה?) לחובת פוסטר. האורחים יצאו מהתרדמת ראשונים וצימקו לנקודה הפרש, פוסטר החזיר שלשה לפני שירד לנוח עם עבירה רביעית ופניני השיב את הסדר על כנו כשקבע שוב 6 הפרש. הרמה ברבע השלישי לא הייתה גבוהה אך המארחים שוב חצבו לאט לאט בהפרש והורידו לנקודה הפרש לפני שתומפסון קבע את תוצאת הרבע השלישי, 60:57 חולוניה.

הרבע הרביעי נפתח בדיוק הפוך בהשוואה לפתיחת הרבע השלישי, עם כדורסל שוטף בו סל רדף סל. נס ציונה הצליחה להשוות פעמיים עם סלים בצבע של דקוואן קוק אך בכל פעם קליין החזיר את היתרון לחולון. תומפסון שמר על יתרון 4, לימונד המארח צימק לנקודה, פניני הגיב בשלשה שהחזירה ליתרון 4 ואחרי סל של קליין תפר גיא עוד שלשה שהעלתה ל-7 הפרש (74:67) ופסק זמן של המארחים כשעל השעון כ-6 וחצי דקות. הכתומים ניסו לחזור למשחק אך פניני לא נתן להם עם סל ששמר על ההפרש, קופיין קלע שלשה שקבעה 79:71 ואז הגיע שלומי הרוש שעד לנקודה זאת לא קלע וקבר שלשה גדולה שהעלתה ל-11 הפרש פחות מ-3 וחצי דקות לסיום, פסק זמן של נס ציונה. גמור? עוד לא. המארחים חזרו מפסק הזמן עם 5 נקודות רצופות של רביב לימונד שצימקו ל-6 הפרש, פסק זמן של דדאס. תומפסון דייק פעמיים מהקו כדי למנוע דפיקות לב מיותרות ושלומי הרוש בשידור חוזר מ-2 דקות לפני זה שוב דפק שלשה גדולה שהעלתה ל-11 הפרש וסגרה סופית ורשמית את הסיפור. 87:78 מלא מלחמה לחולוניה בסיום.

מי שסיים כקלעי המצטיין היה הצעיר גיא פניני שהמשיך את התקופה הנפלאה שלו וקלע 18 (4-8 לשלוש, 4-4 מהקו), פוסטר נקלע לבעיית עבירות ולכן מיעט לשחק יחסית, אך עדיין היה אמש מר נקודה לדקה כשקלע 15 נקודות ב-15 דקות (3-5 לשלוש, 5 איבודים), קליין הנהדר קלע 14 (6-8 מהשדה, 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים), קופיין 13 (4-11 מהשדה, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אלכסנדר 10 (2-6 מהשדה, 5-10 מהקו), תומפסון 8, הרוש 6 בדמות 2 שלשות מאני-טיים, אוחיון 3 (1-5 מהשדה, 4 אסיסטים).

כ-300 נמרים בצהוב-סגול נדחסו באולם הקטן בנס ציונה ועודדו בתצוגת עידוד מרשימה וקולנית במיוחד. היה כיף לשיר בסיום מגוון שירים, להודות לדדאס על השינוי ולראות הרבה חיוכים על הפרקט וביציע!

ביום שלישי ה-28.1 בשעה 21:30 שעון ישראל, תפגוש חולוניה את סאסרי האיטלקית למשחק קריטי באיטליה. במידה וחולוניה תפתיע ותנצח, הנמרים יהיו תלויים בעצמם במחזור הסיום בכדי לעלות לשלב הבא ללא קשר הקבוצות האחרות.

יאללה חולוניה! בה-צ-ל-ח-ה!

תמונות: ברני ארדוב, ראובן שוורץ

bottom of page