top of page
ארכיון
תגים

ניצחון קריטי בספרד 67:65 על מנרסה

זה היה קשה, זה היה משוגע, חולון הובילה כבר 20 הפרש וניצחה בסוף רק ב-2 אבל המטרה הושגה: חולוניה משיגה נצחון כפול כמעט היסטורי על מנרסה בתוצאה 67:65, גם הפעם בפער 2 נקודות בלבד כמו במשחק הקודם. לחשוב שהנצחון הקודם היה הראשון מול קבוצה ספרדית אי פעם...

הנצחון החשוב הזה הוא לא רק נצחון החוץ מהמפוארים של חולון אי פעם באירופה אם לא המפואר שבהם, הוא גם נצחון קריטי במפעל שמשאיר את חולון עם סיכוי אמיתי לעלות לשלב הבא (על כך עוד בסוף הכתבה). חולוניה מנצחת משחק מאני-טיים באירופה, כן כן!

טי.ג'יי קליין לא רק שהיה פאקטור התקפי כמו במשחקים האחרונים, אלא סיים כשחקן המצטיין עם 16 נקודות ומדד 22 - לא פחות.

דאללה חולוניה!!

בתחילת המשחק כבר בהתקפה הראשונה חולוניה הציגה נתון שלא רואים הרבה: 2 ריבאונד התקפה באותה התקפה, ועוד מיד בפתיחה.

בהתקפה הבאה, אלכסנדר שפתח לראשונה בהרכב בקדנציה הנוכחית עלה ראשון על הלוח עבור חולון, קליין השווה ל-4:4, אוחיון העלה את חולון ליתרון 7:6 עם שלשה אך ההגנה החולונית אפשרה לספרדים סלים קלים.

אוחיון החזיר את היתרון לחולון מהקו ואז מסר האלי-הופ ענק לדאנק של אלכסנדר שהעלה ל-11:8. פוסטר החטיא פעמיים מהקו, הספרדים הפכו שוב עם 2 סלים בצבע, אבל קליין הוכיח שגם הוא יכול והמשיך את הנדנדה ואלכסנדר עם חדירה נפלאה פנימה העלה ל-15:12. פניני סוף סוף קלע שלשה קשה בסוף שעון עם יד על הפנים (כמובן) אחרי 3 החטאות של שלשות פחות קשות והגדיל ליתרון 4 לאחריו הוסיף נקודה אחת מהקו, אך ריבאונד ההתקפה היה של חולון וקליין בסיבסוב בצבע קבע 21:16 לחולוניה בסוף רבע חולוני נהדר.

בתחילת הרבע השני קופיין עלה גם הוא על הלוח עם חדירה יפה והמשיך עם אסיסט נהדר להתגנבות של הרוש. הספרדים הצליחו לצמק ל-25:20 מה שגרם לדדאס לקחת פסק זמן, ממנו חולון חזרה לא טוב עם 2 איבודי כדור ועבירה בלתי ספורטיבית של הרוש מה שאפשר לספרדים לצמק ל-2 הפרש בלבד. תומפסון עם חטיפה ודאנק שבר את הבצורת החולונית, פוסטר חטף פעמיים ונשלח בפעם השניה לקו וסוף סוף עלה על הלוח עם נקודה בודדת. מנרסה פספסה הזדמנות לצמק או להשוות ובצד השני פוסטר שוב קלע רק פעם אחת מהקו, 2 קליעות מתוך 6 נסיונות כבר. בהתקפה הבאה זה סוף סוף נראה טוב יותר כשפוסטר קלע סל שדה ראשון בחדירה וקליין בפיק-אנד-רול העלה ל-35:27. דדאס לקח עוד פסק זמן דקה לסיום אחרי שהספרדים הורידו ל-6 הפרש, קליין קלע פעם אחת מהקו אך סל על הבאזר של המארחים קבע את תוצאת המחצית, 36:31 לחולוניה אחרי 20 דקות. הספרדים ללא שלשה במחצית מתוך 10 נסיונות.

המחצית השניה החלה עם סחיטת 3 זריקות עונשין של פניני מהן קלע השחקן הותיק פעמיים. קליין קלע עוד סל יפה בחדירה פנימה והוסיף שלשה נהדרת שהעלתה ליתרון דו ספרתי חולוני ראשון של 12 נקודות (43:31). פוסטר הראה סימנים של כניסה לעניינים עם סל מחצי מרחק ואלכסנדר תיקן החטאה של פוסטר והעלה ל-15 הפרש נהדר, 32:47 לחולוניה, פסק זמן של הספרדים. אלכסנדר קלע שלשה ראשונה בקדנציה, יוגב דייק פעמיים מהקו והעלה ל-18 ואחרי 2 דקות עקרות מסר אסיסט לאלכסנדר ששמר על היתרון. פוסטר העלה ל-20 הפרש מדהים לראשונה במשחק אחרי חטיפה (56:36). גמור? ממש לא. חולון נתקעה בהתקפה כשהספרדים צימקו עם סלים קשים בצבע ועם שלשה ראשונה אחרי 17 (!) נסיונות שהורידה ל-14 הפרש קבעו 57:43 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם שלשה נוספת של הספרדים שהעבירו את הלחץ לחולון. הנמרים הרגישו גם הם את הלחץ והתקשו לקלוע עד שפוסטר קלע שלשה גדולה אחרי 2 וחצי דקות שהורידה מעט מהלחץ. הרוש הוסיף אחת נוספת והעלה ל-17 הפרש אך הספרדים נזכרו שגם הם יודעים לקלוע מבחוץ והוסיפו עוד שלשה וסל שהורידו שוב ל-12 הפרש, פסק זמן של דדאס. פוסטר קלע סל חשוב עם הלוח, אך הספרדים בריצת 10:0 הורידו ל-4 הפרש בלבד כשהשעון הראה 3:22 לסיום המשחק, עוד פסק זמן של דדאס. פוסטר ופניני החטיאו מחוץ לקשת, הספרדים צימקו ל-2 הפרש בלבד מהקו, פוסטר שבר בצורת גדולה עם סל חשוב מחצי מרחק שהתברר בדיעבד כסל הנצחון (יותר מ-2 דקות לסיום!) והספרדים צימקו ל-2 הפרש כדקה לסיום. חולון יצאה להתקפה קריטית בה פוסטר החטיא, הספרדים היו יכולים להשוות או לעלות ליתרון אך החטיאו גם הם, פוסטר ניסה שוב ושוב החטיא, מנרסה הלכה על שלשת נצחון על הבאזר אך הכדור הלך לשום מקום, 67:65 משוגע וענק לחולוניה בסיום.

22:10 לספרדים ברבע האחרון, 14:2 ב-5 הדקות האחרונות אבל למי אכפת? הנצחון צהוב-סגול!

קליין סיים כאמור כקלעי והשחקן המצטיין עם 16 (7-12 מהשדה, 9 ריבאונדים), פוסטר שבמחצית הראשונה קלע 4 בלבד, סיים עם 15 (5-8 לשתיים, 1-5 לשלוש, 2-6 מהקו, 4 אסיסטים, 3 חטיפות), אלכסנדר קלע 13 (6-10 מהשדה, 8 ריבאונדים), פניני (1-6 מהשדה, 4-7 מהקו) ואוחיון (1-4 מהשדה, 4-6 מהקו) קלעו 7 כ"א, הרוש 5 (1-5 לשלוש), תומפסון (1-4 מהשדה, 3 חטיפות) וקופיין 2 כ"א.

כמות מפתיע של עשרות בודדות של אוהדי חולון נסעו למנרסה עם הקבוצה וצפו בנצחון ההיסטורי. כל הכבוד למי שנסע!!

מבט קדימה בליגת האלופות של פיב"א, מה נשאר: מה נשאר לכל אחת מהקבוצות שמתחרות איתנו על העלייה לשלב הבא, אוסטנד ומנרסה, במשחקים שנותרו? מה הסיכוי לעלות?

לאוסטנד נשאר: טורק טלקום מחר בבית, מנרסה בבית, טורון בחוץ.

למנרסה נשאר: אוסטנד בחוץ, סאסרי בבית.

לנו נשאר: סאסרי בחוץ, לייטקבליס בבית.

בהנחה והיום (רביעי) אוסטנד לא ינצחו את טורק טלקום ויטרפו את הקלפים, מספיק נצחון אחד יותר ב-2 המחזורים שנותרו או ממנרסה (נקודה מעלינו) או מאוסטנד (נצחון כפול עלינו), כדי לעלות. אוסטנד ומנרסה גם ישחקו ביניהן אז למעשה אם מחר אוסטנד מפסידה, אנחנו תלויים בעצמנו ו-2 נצחונות שלנו - כולל משחק קשה מאוד מול סאסרי בחוץ - יעלו אותנו בוודאות (כי אחת מהן תפסיד במשחק ביניהן).

מבחינת שאר המשחקים שלהן, אוסטנד כנראה לא תפסיד לטורון החלשה במחזור האחרון, מה שאומר שאם אוסטנד יפסידו למנרסה, נצטרך כנראה 2 נצחונות כולל סאסרי בחוץ, כדי לעלות על חשבון אוסטנד.

למנרסה נשארו 2 משחקים לא קלים שבהחלט יכול להיות שהיא תפסיד את שניהם, ואז נצחון על לייטקבליס בבית לבד יכול להספיק לנו. יש יותר סיכוי לעקוף את מנרסה מאשר את אוסטנד ובמשחק ביניהן עדיף לנו שאוסטנד תנצח את מנרסה, ולקוות שגם מול סאסרי בספרד מנרסה תפסיד.

אגב אם אוסטנד תפתיע את טורק טלקום, הסיכוי שלנו לעקוף את אוסטנד יירד פלאים (רק 2 נצחונות שלנו כולל סאסרי בחוץ לעומת 2 הפסדים שלהם כולל טורון בבית יביאו לכך) אבל הסיכוי לעקוף את מנרסה ישאר זהה. שם הסיכוי בכל מקרה גבוה יותר.

ומה בליגה שלנו? אחרי אוויר הפסגות של מנרסה הגיע הזמן לחזור גם לליגה שלנו, ולנסות לנשום אוויר פסגות גם בנס ציונה.

מוצאי שבת, 25.1 בשעה 20:00 בנס ציונה. מהרו לרכוש כרטיסים, אין הרבה!

תמונות: פיבא

bottom of page