top of page
ארכיון
תגים

נשארים בתמונת העפלה. מנצחים בבית את שטרסבורג 101:94

הפועל חולון פגשה אמש את שטרסבורג הצרפתית במסגרת המחזור ה-11 בליגת האלופות וניצחה 101:94 בתצוגה התקפית מרשימה. חולון כבר הובילה במהלך הרבע השלישי ב-17 הפרש אך לא הצליחה "להרוג" את המשחק ואפשרה לאורחים לצמק עד כדי 6 הפרש בלבד ברבע האחרון. האורחים לא הצליחו להתקרב יותר מזה בזכות דקות סיום טובות של פוסטר, אוחיון, קופיין ופניני שעזרו להבטיח את הנצחון. בשורות האורחים משחק שחקן חולון בעונה שעברה וב-2 קדנציות נוספות, הזר האהוב סקוטי ריינולדס, שהתקבל לפני פתיחת המשחק בטקס הוקרה, תשורה ותשואות הקהל.

בסיום המשחק, התפרסמה ידיעה רשמית על שחרורו של הזר שהגיע בסך הכל לפני חודש וחצי, אנחל דלגאדו מהרפובליקה הדומניקנית, עקב סיבות אישיות. בקבוצה נענו לבקשתו ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו. אוהדי חולון מאחלים לדלגאדו הצלחה בהמשך דרכו!

המשחק החל טוב עבור חולוניה שעלתה ל-9:4 בזכות נקודות של פוסטר, דלגאדו, אוחיון ושלשה של קליין. האורחים יחד עם ריינולדס קבעו שיוויון 11 אך פניני וקליין שמרו על היתרון החולוני. האורחים הצליחו לבצע מהפך ולהוביל 18:17 אך קליין ואוחיון דאגו להחזיר את היתרון לצד החולוני, 27:24 בסוף הרבע הראשון.

המשחק המשיך להיות צמוד בפתיחת הרבע השני אך תומפסון וקליין נכנסו לעניינים והשאירו את היתרון בחולון. באמצע הרבע שטרסבורג הצליחה בכל זאת להשלים מהפך עם 2 שלשות רצופות (37:36), אך תומפסון החזיר שלשה משלו שהחלה ריצה של הנמרים. הרוש הוסיף סל משלו וגרם לכך שכל שחקני חולון עלו על הלוח כבר באמצע הרבע השני ופוסטר הוסיף דאנק שהמשיך את המומנטום וגרם לאורחים לקחת פסק זמן. המומנטום החולוני לא נעצר גם אחר כך כשדלגאדו במשחקו האחרון השלים מהלך סל ועבירה נאה והרוש פתח לראשונה פער דו ספרתי (48:37) והשלים ריצת 12:0. הצרפתים קטעו את הבצורת שלהם אבל היתרון החולוני המשיך לגדול והגיע ל-15 לפני שהאורחים הצליחו לקלוע שלשה על הבאזר, 54:42 לחולון במחצית.

בפתיחת הרבע השלישי דלגאדו הגדיל את היתרון החולוני ל-16, עם עזרה של פוסטר. השופטים בטעות שיפוט גדולה פספסו צעדים ברורים של שחקן האורחים שכל האולם כולו ראה, הספסל החולוני ראה זאת גם כן והביע את מחאתו מה שגרם לצוות השיפוט להוסיף חטא על פשע ולשרוק לעבירה טכנית. האורחים ניצלו את המתנה בכדי לשנות את המומנטום ולצמק ל-60:49, אך קליין עם סל ועבירה ופוסטר עם שלשה דאגו להחזיר אותו ולהגדיל ל-15 הפרש (66:51). פניני ואלכסנדר הצטרפו גם הם למאמץ ההתקפי, קליין העלה ליתרון שיא של 17 נקודות (75:58) אך עד לסוף הרבע האורחים הצליחו לצמק ולהחזיר להפרש שנקבע במחצית אחרי עוד שלשה על הבאזר, 81:69 בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון האורחים הצליחו לצמק לפער חד ספרתי (84:76) למרות שלשה של קופיין, והשלימו ריצת 12:3. דדאס לקח פסק זמן ממנו פניני חזר עם סל קשה, פוסטר קלע שלשה חשובה שהחזירה ליתרון דו ספרתי (89:79), פניני הוסיף עוד מהלך נאה של סל ועבירה אך האורחים סירבו לוותר, נשארו במשחק וצימקו שוב לפער חד ספרתי. חולון יצאה להתקפות ארוכות במטרה להוריד את השעון, התקפות בהן קופיין ואוחיון קלעו לייאפ ושלשה חשובים בהתאמה ממש בסוף השעון. קליין ופוסטר גרמו לאורחים לאבד סופית את התקווה למהפך, 101:94 לחולוניה בסיום.

פוסטר סיים כקלעי המצטיין כהרגלו עם 22 נקודות (10-17 מהשדה, 4 אסיסטים), קליין המשיך את התקופה הטובה שלו כשקלע 18 נק' (5-8 לשתיים, 1-4 לשלוש, 5-5 מהקו, 10 ריבאונדים, 4 איבודים), פניני קלע 13 (5-6 מהשדה), קופיין 11 (1-5 לשלוש, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים), דלגאדו במשחקו האחרון קלע 10 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים, תומפסון קלע גם הוא 10, אוחיון במשחק נהדר קלע 9 נקודות והוסיף 8 אסיסטים על 0 איבודים ועוד 3 חטיפות, הרוש ואלכסנדר קלעו 4 כ"א.

פחות מ-2500 חולונים הגיעו לאולם בחולון ויצאו עם חיוך, לצד גם כמה עשרות צרפתים - אולי הכי הרבה אוהדים שהביאה קבוצה יריבה במפעל אירופאי.

לחולוניה נשארו 3 משחקים, נגד מנרסה הספרדית וסאסרי האיטלקית בחוץ, ונגד לייטקבליס בבית. הסיכויים לא גבוהים אך החולונים ילחמו עד הסוף.

במוצאי שבת ה-18.1 בשעה 20:00 תארח חולוניה את עירוני נהריה למשחק הליגה הבא. כולם באים!

תמונות: פיבא

bottom of page