top of page
ארכיון
תגים

מסיימים סיבוב בהפסד חוץ 78:72 בליטא

הפועל חולון לא נמצאת בתקופה טובה, זה לא סוד. אחרי ההפסד הביתי הכואב לסאסרי במחזור האחרון של ליגת האלופות וההדחה הכואבת מגביע המדינה מול נהריה, חולון רצתה לצאת לדרך חדשה עם נצחון החוץ בליגה על נהריה על אף תחושת החמיצות עקב נפילת המתח הגדולה במחצית השניה ההיא. אמש חולוניה יצאה לליטא כדי לפגוש את לייטקבליס המקומית למשחק שעל הנייר הנמרים היו צריכים לקחת, אך הצהובים-סגולים לא הצליחו להיכנס לקצב והציגו את משחק ההתקפה החלש ביותר התקפית עד כה במפעל כשהפסידו 78:72 במשחק חלש וירדו למאזן שלילי של 3:4 במפעל. כמה חבל.

נקודות האור בשורות חולון היו פוסטר שהרבה לקלוע (22 נק'), האואל שהשיג דאבל-דאבל יפה וקופיין שניהל את המשחק טוב, אך אין ספק שיכולת כזאת ממש לא תספיק להמשך.

חולון פתחה את המשחק טוב. קליין קלע את הנקודות הראשונות של הנמרים, קופיין קלע שלשה שקבעה שיוויון 5, פוסטר נכנס לעניינים עם סל מאסיסט של שמחון והוסיף דאנק נאה בהתקפה מתפרצת ממסירה על כל המגרש של קליין. שלשה של שמחון העלתה את חולון ליתרון 12:5 שגרם למארחים לקחת פסק זמן ולמאמן המארח לצרוח על שחקניו, אך מפסק הזמן חזרו הליטאים טוב יותר כשחולון לא הפסיקה להחטיא מה שגרם למהפך - 15:14 ללייטקבליס בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני המשיך באותה מגמה כששתי הקבוצות הרבו להחטיא. קליין דייק פעמיים מהקו והעלה את חולון ליתרון, לייטקבליס הפכה עם שלשה מטורפת מחצי מגרש בסוף שעון אך קופיין קלע 2 שלשות רצופות גדולות שהחזירו את היתרון לחבר'ה הטובים, 24:20 חולוניה. ההתקפה החולונית התקשתה לייצר זריקות והתארכה להתקפות ארוכות שבאחת מהן פוסטר קלע שלשה גדולה בסוף שעון, אך המקומיים הגיבו בשלשה מהירה משלהם. פוסטר מהקו ופניני עם שלשה ראשונה אחרי 2 החטאות העלו את הצהובים-סגולים ליתרון 7 (32:25) מה ששלח את המקומיים לפסק זמן נוסף. אחרי פסק הזמן פוסטר קלע שלשה עם יד על הפנים שהעלתה את חולוניה ליתרון דו ספרתי אך עד למחצית הליטאים צימקו כולל סל קל ומיותר על הבאזר, 35:29 לחולוניה במחצית.

האואל פתח את המחצית השניה עם 2 סלים יפים בצבע שהעלו את חולון ליתרון 8, אך 2 שלשות של המקומיים צימקו ל-2 הפרש בלבד. קליין והאואל מצאו את פוסטר באסיסטים יפים לסלים קלים בניהן הטבעה אחת יפה, אך השלשות של לייטקבליס המשיכו להיכנס כשהמקומיים צימקו את הפער לנקודה אחת בלבד. שלשה חשובה של קופיין שמרה את היתרון החולוני בחיים, הליטאים הגיבו בעוד שלשה אך פניני עם שלשה גדולה טיפוסית קבעה 49:45 חולוני. ריצ'ארדסון קלע נקודות בכורה מחדירה והטעייה יפה, הרוש עם חדירה יפה העלה את היתרון ל-6 וגרם למקומיים לקחת פסק זמן. חולון חזרה לא טוב מפסק הזמן כשהמקומיים רצו ריצת 6:0 וקבעו שיוויון 55 בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון שלשה של המקומיים העלתה אותם ליתרון אך תומפסון עם סל מהיר החזיר את היתרון לחולון. לייטקבליס ניצלה שלומיאליות חולונית שכללה איבוד, 2 ריבאונד התקפה של הליטאים ואיבוד נוסף כדי להחזיר את היתרון למקומיים - קומדיה של טעויות בהתקפה אחת, שלשה נוספת העלתה את המקומיים ליתרון 4, פסק זמן של דרוקר. פסק הזמן לא עזר כשחולון המשיכה לאבד את הראש ואת המשחק כשהליטאים עלו ליתרון 7 (66:59), אך האואל היה זה ששבר את הבצורת החולונית אחרי זמן רב. האואל המשיך להיות נקודת האור החולונית כשקלע פאול-סל חשוב אך החטיא את העונשין, פוסטר לקח אחריות וחדר פנימה כדי לצמק ל-68:65 לליטאים כשעל השעון 3 דקות ו-20 שניות אך איבד ברשלנות בהתקפה הבאה, הליטאים העלו ל-5 הפרש מהקו אך האואל במהלך גדול של סל ועבירה צימק ל-70:68 בלבד כשעל השעון קצת יותר מ-2 דקות. פניני פספס הזדמנות להשוות את המשחק עם 2 החטאות לא אופייניות מהקו ולייטקבליס ניצלה זאת בצד השני כדי לעלות ליתרון 4. פוסטר בחדירה גדולה בסיבוב צימק ל-2 שוב קצת יותר מדקה לסיום, אך איבוד של האואל אחרי החטאה של פוסטר נתנה את הכדור לליטאים. גיא פניני בחטיפה גדולה נתן לחולון הזדמנות להשוות או לנצח את המשחק אך איבד את הכדור בניסיון המסירה בצבע להאואל. לייטקבליס הוציאה כדור עם 8.2 שניות על השעון ביתרון 2 שלה, שמחון עשה עבירה מהירה אך וליסקס הליטאי קלע פעמיים והעלה את המקומיים ליתרון 4 כשעל השעון 6.8 שניות בלבד. ריצ'ארדסון נשלח לקו וקלע פעמיים עם 5.8 שניות על השעון אך קליין בפעולה פזיזה עשה עבירה בלתי ספורטיבית שגמרה את הסיפור וחיסלה את הסיכוי לקאמבק, 78:72 ללייטקבליס בסיום. כמה חבל.

פוסטר סיים כקלעי המוביל בשורות חולון עם 22 נקודות (9-17 מהשדה, 4 אסיסטים), האואל השיג דאבל דאבל שלא עזר של 15 נקודות (7-13 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, קופיין קלע 12 (4-8 לשלוש, 7 אסיסטים), פניני וקליין (1-6 מהשדה, 7 ריבאונדים, 4 איבודים) קלעו 6 כ"א, ריצ'רדסון 4, שמחון 3, תומפסון והרוש 2 כ"א.

מה בהמשך? 2 משחקים קשים ביותר: ביום ראשון ה-8.12 בשעה 21:00 תצא חולוניה למשחק חוץ מול מכבי תל אביב ובהמשך השבוע ביום רביעי תצא למשחק חוץ מול טלקום אנקרה החזקה.

נקווה שאוחיון יחזור בקרוב ודלאגדו ישתלב במהרה, ונוכל באמת לצאת לדרך חדשה.

בהצלחה!

צילומים: פיבא

bottom of page