top of page
ארכיון
תגים

עולים לרבע גמר גביע המדינה אחרי ניצחון 103:90 בב"ש

הפועל חולון עשתה את העבודה אמש מול הפועל באר שבע במסגרת שמינית גמר גביע המדינה וניצחה בתוצאה 103:90, בדרך למפגש ביתי מול עירוני נהריה ברבע גמר גביע המדינה.

חולון לא הייתה במיטבה בעיקר מבחינה הגנתית ונתנה לבאר שבע לכפות משחק צמוד ולצמק את הפער לנקודה בלבד פחות מ-5 דקות לסיום, אך בדקות הסיום 2 ממצטייני המשחק, ריצ'ארד האוואל ומרקוס פוסטר עשו כמה מהלכים גדולים של סל ועבירה שהכו את הגמלים וגמרו את המשחק.

פוסטר להט וסיים כקלעי המצטיין כשסיים עם 29 נקודות, האוואל חיפה טוב על הרחקתו המוקדמת של לטביוס וויליאמס כשסיים עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, אך מי שסיים עם המדד הגבוה בשורות חולון היה טרוי קופיין שבהעדרו של אוחיון הפך לבעל הבית של חולון על המגרש, ועשה הכל מהכל: 19 נקודות, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים והרבה מלחמה. אין ספק שהתוספת של קופיין ושל האוואל תרמה מאוד לסגל החולוני, זה בדיוק מה שהיינו צריכים.

המשחק החל באיחור גדול עקב תקלה בשעוני המשחק. באר שבע קלעה את הסל הראשון בטרם המשחק הופסק לדקות ארוכות, וכשהקבוצות חזרו לשחק חולון נכנסה מצויין למשחק בניגוד למשחקים קודמים. אולי חימום ארוך והפסקה קבועה בפתיחה זה המתכון להתחלת משחק טובה יותר?

פוסטר וקליין הפגיזו מחוץ לקשת והטיסו את חולון ליתרון 14:6. באר שבע צימקה את ההפרש כשלטביוס וויליאמס עשה עבירה בלתי ספורטיבית ומיד אחר כך עבירה טכנית שהביאה להרחקתו. למזלם של הנמרים יש את ריצ'ארד האוואל שחיפה בצורה נהדרת על העדרו של וויליאמס ומצטייר כבינגו מאז שהגיע. חולון לא שמטה את היתרון כשקליין קלע שלשה, ריצ'ארדסון הוסיף סל משלו וקופיין המשיך בחגיגה עם שלשה בשניה האחרונה, 31:21 חולוני בסוף רבע התקפי גדול.

ברבע השני הצטרפו פניני ואוחיון לחגיגה ההתקפית והעלו את הנמרים ליתרון 13, אך אז דאשון באטלר המארח קבר 3 שלשות רצופות וצימק לבדו ל-7 הפרש. האוואל צינן קצת את ההתלהבות של האורחים עם 4 נקודות רצופות, 5 רצופות של קופיין החזירו את היתרון ל-13 אך באר שבע הגיבה ב...שלשה נוספת של באטלר. קופיין הגיב במהלך סל ועבירה, פוסטר הגדיל את היתרון ל-11 אך המארחים מהדרום צימקו מעט, 56:48 בהפסקה.

בתחילת הרבע השלישי המארחים צימקו את הפער עוד ועוד כשחולון התקשתה למצוא את הסל. באר שבע צימקה עד 3 הפרש (59:56) לפני שריצ'ארדסון נכנס לעניינים עם קליעות עונשין מוצלחות, האוואל מסר אסיסט ענק נוסף להאלי-הופ הטבעה של פוסטר ממש כמו במשחקים האחרונים שהגדיל ל-7, אך באר שבע שוב הגיבה עם שלשה. בצד החולוני היו אלה הדקות של ריצ'ארדסון שמשך הרבה אש ועבירות ותירגם אותן לנקודות מהקו (8 כאלה ברבע השלישי) אך באר שבע שוב צימקה ל-3 הפרש לפני שסל של קופיין קבע את תוצאת הרבע, 75:70 לחולוניה.

בפתיחת הרבע האחרון באר שבע שוב הגבירה את הלחץ כשצימקה את הפער לנקודה. ריצ'ארד האוואל היה שם עבור חולון עם 5 נקודות רצופות כולל מהלך גדול של סל ועבירה, אך שוב באר שבע הורידה ל-2 הפרש. פוסטר לא חיכה ומיד אחרי הסל המצמק טס לצד השני וקבר דאנק גדול אך באר שבע הגיבה שוב עם שלשה של באטלר שצימקה לנקודה הפרש. האוואל שוב היה שם עם סל גדול שהשאיר את היתרון החולוני בחיים, טי.ג'יי וויליאמס הבאר שבעי צימק שוב לנקודה ובאר שבע פספסה כמה הזדמנויות לקבוע מהפך. מרקוס פוסטר במהלך ענק יצא למתפרצת, קלע סל וסחט עבירה שהעלתה את היתרון ל-4, וויליאמס הבאר שבעי צימק שוב ל-2 לפני שהאוואל עשה גם הוא מהלך גדול של סל ועבירה. פוסטר הוסיף עוד סל ועבירה משלו שהגדילו את היתרון ל-8 פחות מ-2 דקות לסיום, ומזה באר שבע כבר לא הצליחה לחזור. עד הסיום פוסטר, קליין וקופיין שיפרו עוד קצת את המאזנים, בסיום 103:90 לא קל לחולוניה על באר שבע.

מרקוס פוסטר סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 29 נקודות (6-11 לשתיים, 3-5 לשלוש, 8-13 מהקו, 4 אסיסטים), קופיין קלע 19 (8-10 מהשדה) והוסיף 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים (מדד 29), האוואל קלע 17 (7-11 מהשדה) והוסיף 8 ריבאונדים, קליין (5-7 מהשדה, 5 אסיסטים) וריצ'רדסון (2-6 מהשדה, 8-9 מהקו) קלעו 13 כ"א, וויליאמס קלע 6 בטרם הורחק, אוחיון ופניני 3 כ"א. כן שותפו: שמחון וששון. חולון אגב סיימה עם 9 שלשות מ-19 נסיונות, כולם (!) במחצית הראשונה. כ-400 נמרים עשו את הדרך לבאר שבע, עודדו בצורה נפלאה, השתלטו על האולם הבאר שבעי ועזרו להביא את הנצחון. ביום שלישי ה-19.11 בשעה 19:30 מארחים את סאסרי האיטלקית למשחק לא קל בניסיון להמשיך במומנטום בליגת האלופות. סאסרי ניצחה אותנו 4 פעמים בשנתיים האחרונות, הן במסגרת ליגת האלופות של פיב"א והן במסגרת חצי גמר היורופקאפ בשנה שעברה כך שקל זה לא יהיה. כולם באים!

צילומים: ברני ארדוב, איגוד הכדורסל

bottom of page