top of page
ארכיון
תגים

ניצחון על הספרדים: 90:88 בקרב מותח בבית

המצב הבטחוני בדרך לרגיעה, ליבנו עם תושבי הדרום ועוטף עזה שסבלו וסובלים מהרבה התרעות צבע אדום, אך יום אחרי התרעות דומות בחולון, הפועל חולון חזרה אמש לשגרה ואירחה את באקסי מנרסה הספרדית במסגרת ליגת האלופות מול קהל ואולם מלא. הסגולים נקלעו לפיגור 16 ברבע השני כשסבלו מפתיחת משחק חלשה במיוחד, אלא שאז הפעילו הנמרים את התרעת הצבע הסגול, רצו בתמיכה מסיבית של הקהל וסגרו כמעט את כל הפער כל הדרך עד לנצחון בתוצאה 90:88 על הקבוצה מספרד, הנצחון הראשון אי פעם של חולון על קבוצה ספרדית.

הברומטר ההתקפי של חולון היה שוב מרקוס פוסטר הנהדר, שמשתבח עם כל משחק ומשחק וקלע הפעם 23 נקודות באחוזים טובים, אליהם הוסיף גם 6 אסיסטים. לטביוס וויליאמס היה מצויין גם הוא כשקלע 16 נקודות והוסיף 12 ריבאונדים, וגם ריצ'ארד האוול היה טוב למרות פאדיחה של 3 מ-10 בלבד מהקו. בכלל, חולון כולה קלעה 14 מ-26 בלבד מהקו - 53% בלבד, מה שבהחלט מהווה בעיה. זה נמוך גם ביחס לממוצע העונתי שעומד כרגע על 67-68 אחוז בליגה ובליגת האלופות.

אבל שאלה יהיו הצרות שלנו: שלא נקלע מהקו מספיק טוב - וננצח!

המשחק החל כאמור בצורה נוראית עבור הנמרים. שלשה של פוסטר קבעה 4:3 לאורחים, קליין אותת על הבאות כשקלע רק 1 מ-2 מהקו וחולון נתקעה על 4 נקודות במשך דקות ארוכות. הספרדים מבחינתם רצו ועשו נקודות בכל התקפה ללא שום החטאה, כשאחרי פחות מ-2 דקות קלעו האורחים 9 נקודות - קצב של 180 נקודות במשחק(!). הכדורים של חולון סירבו להיכנס כשמנרסה עלתה ליתרון דו ספרתי 15:4 אחרי 5 וחצי דקות של כדורסל, ריצ'רדסון סוף סוף גאל את חולון מלהישאר תקועה על 4 נקודות כשקלע שלשה, קופיין ופוסטר צימקו עם ליי-אפים כשבין לבין האוואל וקליין קולעים נקודה מהקו כל אחד (ומחטיאים כמובן כל אחד פעם אחת), 24:13 לספרדים בסוף רבע חולוני ראשון לא טוב.

הרבע השני נפתח איפה שהסתיים הראשון. האוואל ותומפסון אמנם קיזזו מעט את הפער לחד ספרתי, אך הספרדים חזרו לרוץ ולהגדילו ליתרון שיא של 16 נקודות, 38:22 ו-40:24 מיד אחר כך. אלא שאז כאמור חולון הפעילה את ההתרעת הצבע הסגול ונכנסה לעניינים. זה התחיל עם אסיסט של קליין לפוסטר, אחר כך באו 2 סלים של וויליאמס מריבאונד התקפה, אסיסט ענק של קליין להאלי-הופ-דאנק של פוסטר במהלך היפה במשחק, חטיפה וסל נוסף של פוסטר וחטיפה וסל של שמחון שגרמו לאורחים לקחת פסק זמן. אסיסט נוסף של פוסטר להטבעה של וויליאמס השלימו ריצת 14:1 חולונית מדהימה שצימקה ל-3 הפרש בלבד (41:38) ואחרי מהלך סל ועבירה נוסף של וויליאמס חולון סגרה מחצית בפיגור מינימלי, 43:41 בלבד לספרדים.

בפתיחת הרבע השלישי המהפך השולם אחרי עוד הטבעה מדהימה של וויליאמס ו-5 נקודות רצופות של שמחון, כולל שלשה שהעלתה את חולון ליתרון ראשון - 50:49. היתרון החל לעבור מצד לצד לפני ששלשה של מנרסה העלתה את האורחים ליתרון 4. פוסטר עם 7 נקודות רצופות השווה לבדו, ריצ'רדסון וגיא עם שלשה פנינית טיפוסית הצטרפו למאמץ המלחמתי וסל של קופיין קבע יתרון 66:63 חולוני בתום 3 רבעים.

בתחילת הרבע האחרון מנרסה הצליחה להשוות, אלא שאז חולון נכנסה שוב לקצב: האואל קלע 2 סלים בצבע כשבתווך פניני הוסיף עוד שלשה מה שאפשר לצהובים-סגולים לפתוח פער של 7 (74:67). אלא שכמו שהפער נפתח מהר, ככה הוא נעלם כשבשתי התקפות בלבד הספרדים עשו 7 נקודות (שלשה ועבירה ושלשה נוספת) והשוו לשיוויון 76 כשעל השעון 5 דקות לסיום. ריצ'רדסון קלע סל קשה וחשוב בנפילה אחורה עם יד על הפנים, קופיין קלע פעמיים מהקו אך הספרדים הגיבו ב-4 נקודות משלהם וקבעו שוב שיוויון. ריצ'רדסון המשיך לקחת אחריות כשקלע שלשה ענקית שנתנה יתרון 3 כ-3 דקות לסיום, הספרדים הגיבו שוב בעוד 4 נקודות שהשלימו מהפך וקבעו 84:83 כדקה לסיום והלחץ עלה. פוסטר ניסה לקחת אחריות, חדר פנימה אך החטיא, וויליאמס לקח ריבאונד התקפה וקלע סל קריטי עם עבירה שתורגמה לקליעת עונשין מוצלחת וקופיין ניצל החטאה של האורחים כדי לעלות את היתרון החולוני ל-4. האורחים יצאו להתקפה קריטית מבחינתם שבה הגיעה שריקה מעוררת מחלוקת לעבירה של וויליאמס בזמן שלשה. לטביוס העצבני בעט בשלט פרסומת מרוב עצבים והסתכן בעבירה טכנית, השופטים יצאו בסדר כשהתעלמו ונתנו לו להוציא עצבים וטולסון כוכב האורחים הלך לקו וקלע 2 מ-3 וצימק את ההפרש ל-2 בלבד. על השעון נשארו פחות מ-7 שניות כשחולון חידשה את המשחק, קופיין נשלח לקו והצליח לעמוד בלחץ כשקלע את שתי זריקות העונשין שהבטיחו את הנצחון. סל של האורחים על הבאזר לא שינה דבר, 90:88 גדול לחולוניה בסיום.

פוסטר סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 23 נקודות (9-14 לשתיים, 1-4 לשלוש) להם הוסיף 6 אסיסטים, וויליאמס סיים עם דאבל דאבל של 16 נקודות (7-10 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, ריצ'רדסון (4-6 מהשדה) והאואל (3-10 מהקו) קלעו 11 כ"א, קופיין קלע 10 (3-9 מהשדה), שמחון 7, פניני 6, קליין 4 (1-6 מהשדה, 7 אסיסטים, 5 ריבאונדים), תומפסון 2.

כ-3000 איש הגיעו לאולם בחולון והציגו את אחת מתצוגות העידוד היותר טובות שהיו השנה. בפתיחת המשחק הקהל כיבד את הקבוצה האורחת על כך שהגיעה ארצה בזמן לא פשוט ולא הערימה קשיים כמו יריבתה האוסטרית של נס ציונה ביורופקאפ שמסרבת להגיע, בהמשך אחרי שהקבוצה פתחה לא טוב הקהל עזר לנמרים ודחף את השחקנים לאורך כל החזרה למשחק בדקות העידוד מהטובות ביותר שנראו בהיכל, ובדקות בסיום הקהל היה שם כדי לעזור לסגולים-צהובים על הפרקט להביא את הנצחון. כל הכבוד!

מאמן חולוניה שרון דרוקר אמר: "אני מאוד גאה בשחקנים, במיוחד מהבחינה המנטלית. לדעת איך לחזור ולנצח משחק כזה זה לא פשוט. פיספסנו ניצחון במשחק בסגנון דומה מול אנקרה, לשמחתנו הפעם ידענו איך לסגור את זה".

על החטאות העונשין המרובות של ריצ'רד האוול אמר שרון: "צחקתי ואמרתי לו שהוא הפך להיות כמו שאקיל אוניל. אני חושב שהוא קלע עונשין טוב, יש גם תקופות כאלה. השארנו הרבה נקודות בקו העונשין, אבל אני מרוצה מכך שידענו הפעם לא להפסיד. אפשר גם להגיד שהיה לנו קצת הלם בהתחלה, יכול להיות שגם המצב הבטחוני קשור".

הרכז החדש שמתאקלם במהרה, טרוי קופיין, אמר בסיום: "זה היה משחק קשה. לא פתחנו עם הארנגיה שהייתה לנו בשני המשחקים האחרונים, אבל ידענו לעשות את העבודה בסוף, בזכות הדחיפה האדירה שקיבלנו מהקהל".

על השתלבותו אמר טרוי: "ברור שאני שמח להיות כאן, אני שמח לשחק את המשחק שאני אוהב. יש פה קבוצה מצוינת והקהל נהדר, אני מלא הכרת תודה על כך שאני פה".

במוצאי שבת ה-16.11.19 בשעה 19:15, משחק ממנו אין דרך חזרה: שמינית גמר גביע המדינה מול הפועל באר שבע. אם ננצח את המשחק, נארח את עירוני נהריה בחולון במסגרת רבע הגמר. חייבים לנצח!

מכירת הכרטיסים בעיצומה! כולם באים!

תמונות: פיב"א

bottom of page