top of page
ארכיון
תגים

באירופה ממשיכים במומנטום! מנצחים בשטרסבורג 86:81

איזה קבוצה משוגעת ובלתי צפויה יש לחולון השנה. בדירוג של ליגת האלופות לפני המשחק אמש, נכתב על חולוניה: "איך לעזאזל אפשר להסביר שהפועל יונט חולון הפסידו 5 מ-6 המשחקים האחרונים שלהם, ושבאחד שבו ניצחו הושג שיא כל הזמנים של ליגת האלופות כשקלעו 122 נקודות?! אולי אפשר לתאר זאת על ידי המשפט: 'הדבר היחיד שיותר מדבק מבטחון, זה חוסר בטחון'. כן, ככה אפשר לתאר את זה".

3 הפסדים רצופים רשמה חולון בליגה, כולל הפסדים מול ראשון לציון ואילת, ועוד לפני כן היו 2 הפסדים בליגת האלופות. בין לבין שרשרת ההפסדים, לפני ואחרי, רושמים הנמרים 2 נצחונות חוץ מרשימים בליגת האלופות, לראשונה מאז הצטרפותנו למפעל: אחד מול טורון במשחק שובר שיאים (תרתי משמע), ואמש מול שטרסבורג הצרפתית החזקה. במשחק אתמול בו הבטחון הדביק את שחקני חולוניה יותר מחוסר הבטחון, ולאחר שיחה לא קלה שקיים שרון דרוקר בימים האחרונים, שחקני חולוניה נראו כמו קבוצה, הציגו הגנה חזקה - בעיקר ברבע השלישי, עלו ליתרון 15 בשיא וניצחו בסופו של דבר נצחון מוצדק בתוצאה 86:81.

חוץ מהחדשות הטובות של הנצחון, היו עוד כמה נקודות חיוביות בהם חזרתו הרשמית של גיא פניני שהיה פשוט נפלא עם 14 נקודות (כולל שלשה קריטית טיפוסית בנוסף לאחת נוספת של פוסטר), משחק מצויין של מלאכי ריצ'רדסון שהיה הקלע המוביל עם 17, ותחילת ההשתלבות של הזר החדש טרוי קופיין שהוריד עומס מאוחיון ונתן לראשונה לדרוקר את המגוון והחופש להציב יותר משחקן אחד בעמדה הטבעית שלו, במקום לאלתר בעמדות הרכז והסנטר (עמדה שמצבה השתפר בעקבות הצירוף של האוול).

עכשיו רק נותר לראות האם חוסר ההמשכיות ימשיך, או שהנצחון הזה מסמל שעולים על דרך חדשה שבה הקבוצה תתחבר ותשחק כמו קבוצה. מי יתן והנצחון הזה יוציא את חולוניה מהתקופה הלא טובה!

המשחק החל בצורה לא הכי טובה עבור החולונים. וויליאמס אמנם העלה את הנמרים על הלוח בדאנק מרשים ופוסטר קבע 6:4 לסגולים, אך אז הצרפתים נטלו את ההובל, הפגינו דומיננטיות בצבע ובעיקר בריבאונד אל מול הגנה חולונית לא מספיק טובה. למרות זאת, קליין וריצ'ארדסון שמרו את חולון במשחק עם שלשות חשובות, 22:19 לשטרסבורג בסוף הרבע הראשון.

ברבע השני חולון שיפרה את ההגנה. ריצ'ארדסון המשיך את היכולת הטובה, פניני נכנס לעניינים עם שלשה, אוחיון הוסיף סל משלו וקבע שיוויון 26 מה שגרם לצרפתים לקחת פסק זמן. שלשה של פניני השלימה את המהפך והעלתה את חולוניה ל-33:30 אך הצרפתים עלו ליתרון שוב, 34:33. קליין קלע שלשה משוגעת עם עבירה אחרי כדור חוץ שהוצא כשעל שעון ה-24 יש 1.2 שניות בלבד, אך סל ועבירה של הצרפתים על הבאזר למחצית קובעים שיוויון 39 אחרי 20 דקות.

הרבע השלישי היה ה-רבע של חולוניה: הגבוהים של חולוניה, וויליאמס, קליין והאוול נכנסו לעניינים בשני צידי המגרש, ריצ'ארדסון המשיך להיות פאקטור התקפי משמעותי ועל הכל ניצח יוגב אוחיון. שטרסבורג עוד הובילה 46:43 כשהריצה החולונית החלה, אבל אז הנמרים נעלו את הסל והציגו הגנה נהדרת. בצד ההתקפי קליין, האוול וריצ'ארדסון קלעו סל אחרי סל והשלימו ריצת 17:2 (!) בסה"כ ו-19:4 עד סופו של רבע גדול של חולוניה. סל של תומפסון על הבאזר קבע 62:50 לנמרים אחרי 30 דקות של כדורסל.

גמור? עוד לא. יתרון השיא של חולון עמד על 15 כשלוח התוצאות הראה על 67:52, אך אז גייב יורק המארח, שעד רגע זה השיג סטטיסטיקה לא מחמיאה של שלשה אחת מ-10 נסיונות, החל לצלוף שלשות בצרורות - 5 שלשות ברבע האחרון אם לדייק (6 מ-21 במשחק כולו!). אחת מאותן שלשות צימקה את הפער ל-69:63, וויליאמס עם דאנק וריצ'ארדסון עם שלשה נתנו קצת אוויר לנשימה כשקבעו 74:66, אלא שאז איבוד של ריצ'ארדסון ו3- איבודים רשלניים רצופים של קליין אפשרו למארחים לצמק ל-74:71 בלבד כשעל השעון כ-2 וחצי דקות לסיום. דרוקר תלה את יהבו בשחקן למשימות מיוחדות ומאני-טיים, גיא פניני, והאחרון החזיר בשלשה גדולה בדיוק בזמן. עכשיו גמור? עוד לא!

גייב יורק לא אמר נואש והגיב במהלך של 4 נקודות של שלשה ועבירה שצימק את הפער ל-2 בלבד, קופיין קלע רק פעם אחת מהקו, אך החטאה של המארחים אפשר למרקוס פוסטר לקלוע שלשה ענקית שהגדילה את היתרון ל-6, מה שהספיק לחולוניה בכדי להבטיח את הנצחון. עד לסיום קופיין, האוול ותומפסון קלעו מהקו וקבעו את תוצאת הסיום, נצחון חוץ גדול של הצהובים-סגולים בתוצאה 86:81 בשטרסבורג.

ריצ'רדסון סיים כאמור כשחקן המצטיין כשקלע 17 נקודות (3-8 לשלוש, 6 ריבאונדים), פניני חזר לעצמו עם 14 נקודות (4-7 לשלוש), וויליאמס היה יעיל כהרגלו עם דאבל דאבל של 12 נקודות (6-9 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, קליין קלע 12 גם הוא (4-5 מהשדה, 5 אסיסטים, 4 איבודים), פוסטר קלע 7 כולל שלשה אחת ענקית שעזרה להבטיח את הנצחון (והוסיף 4 אסיסטים), אוחיון קלע 6 (4 אסיסטים, 3 חטיפות) והיה בעל מאזן הפלוס-מינוס הגבוה במגרש - פלוס 26 (במשחק שנגמר ב-5 הפרש!), קופיין, האואל (6 ריבאונדים) ותומפסון קלעו גם הם 6 כל אחד. כן שותף: שמחון.

מאמן חולוניה שרון דרוקר אמר בסיום: "זה היה משחק חשוב מאוד עבורנו. אנחנו קבוצה חדשה שעדיין מחפשת את דרכה ועדיין מחפשת איך להפוך לטובה יותר. בליגה הפסדנו בכמה משחקים שלא היינו אמורים להפסיד, לכן באנו מאוד חדים ומאוד אינטנסיביים. תיקנו את הטעויות שלנו, במיוחד בריבאונד ההגנה".

על מהלך המשחק אמר שרון: "היה לנו יתרון מבטיח, אבל אז גייב הגיע ונתן הצגה של שחקן גדול, הוא החזיר אותם כמעט לבד למשחק. אני שמח שהצלחנו להבטיח את הניצחון ואני גאה בשחקנים שלי שידעו לנצח כאן".

גיא פניני, ממצטייני הנצחון, אמר בסיום: "לאט לאט, ככל שהמשחק התקדם, קיבלנו בחזרה את הבטחון והתחלנו לקלוע זריקות. האגרסיביות שלנו היתה המפתח. עשינו עצירות בהגנה ובזכותן גם ייצרנו נקודות קלות בהתקפות מעבר - ואני שמח מאוד על הניצחון".

חיים "ויקטור" תשובה, מהאוהדים הותיקים והשרופים של חולוניה שליווה את חולוניה בין 15 ל-20 פעם למשחקי חוץ בשנתיים וחצי האחרונות, סוף סוף ראה נצחון חוץ אירופאי ראשון. מזל טוב ויקטור!

במוצאי שבת ה-9.11 בשעה 20:00 סוף סוף חוזרים הבייתה להיכל הטוטו אשד בחולון, למשחק בית מול הפועל באר שבע.

כולם באים, ממשיכים במומנטום וחוזרים לעניינים גם בליגה!

צילום: פיבא

bottom of page