top of page
ארכיון
תגים

הפסד חוץ צורב 84:59 מול ראשל"צ

כ-3 דקות לתחילת המחצית השניה במשחק אמש של חולוניה נגד ראשון לציון, ארע אירוע שסימל את המחצית השניה של הנמרים ואת הערב כולו: החשמל נפל והערב הפך לשחור משחור. הפועל חולון הציגה אמש את אחת המחציות הכי חלשות של הקבוצה בשנים האחרונות, מחצית שלמה בה קלעו החולונים 18 נקודות. אם המחצית הראשונה הייתה סבירה והסתיימה בשיוויון, ל-15 הדקות האחרונות של המשחק החולונים פשוט לא הופיעו, מה שהפך משחק צמוד לתבוסה כואבת ומהדהדת בתוצאה 84:59.

פרט ללטביוס וויליאמס ומרקוס פוסטר שהציגו משחק סביר, שאר שחקני חולון הציגו יכולת חלשה. חולון סופרת כבר הפסד רביעי כשעוד 3 משחקי חוץ מחכים לנמרים בהמשך - 2 באירופה (מול טורון הפולנית ושטרסבורג הצרפתית) ומול הפועל אילת באילת. לא קל, לא פשוט.

המחצית הראשונה לא רמזה על ההתפרקות שבאה בהמשך. אמנם חולוניה פתחה לא טוב כשלא הצליחה לקלוע במשך 2 וחצי דקות - דבר שקורה לה יותר מדי פעמים במשחקים האחרונים, אבל אז ריצ'ארדסון קלע שלשה שהעלתה את חולוניה על הלוח (הסל היחיד שלו במשחק) וחולון לפחות נלחמה. פוסטר עם דאנק יפה ושמחון עם שלשה שמרו את חולון קרובה, ראשון לציון ברחה מעט ל-19:10 אך 5 נקודות רצופות לפוסטר צימקו לפני שהאוול קלע נקודות בכורה בסגול, 23:17 לראשון לציון בסוף הרבע הראשון.

בתחילת הרבע השני שוב חולון לא הצליחה לקלוע נקודה במשך 2 דקות. ראשון לציון עלתה ליתרון דו ספרתי, פוסטר סיפק עוד דאנק מהדהד, לטביוס נכנס לעניינים ושלשה של תומפסון צימקה ל-4 הפרש בלבד. פוסטר צימק שוב והרוש קבע מהפך ויתרון ראשון של חולון במשחק, 41:40. קליעת עונשין של המארח המילטון קבעה שיוויון 41 במחצית.

גם בתחילת הרבע השלישי לא נראו סימני שבירה. ראשון לציון עלתה ל-47:43 בזמן שהחשמל נפל באולם לכמה שניות וגרם להפסקה של דקות ארוכות. כשהמשחק חודש וויליאמס בליי-אפ ופוסטר מהקו עוד הספיקו לצמק ל-49:47, קליין קלע סל נאה מאסיסט של תומפסון שצימק ל-52:49, אך מאותו רגע החשמל של חולון נפל והנמרים הפסיקו לשחק. עד סוף הרבע ראשון לציון - לא במשחק גדול - "רצה" לאיטה ריצת 8:0 ב-4 וחצי דקות בזמן שחולון לא מפסיקה להחטיא ולאבד, והרבע הסתיים ב-60:49.

הרבע האחרון המשיך בדיוק באותה מגמה כשחולון לא מצליחה לעשות כלום ושום דבר. הנמרים לא הצליחו לקלוע סל שדה במשך יותר מ-11 דקות תמימות מאז אותו סל של קליין, וראשון לציון ניצלה את הריפיון וההישברות של חולון כדי להגדיל את היתרון עוד ועוד ולקבוע תבוסה כואבת, 84:59 בסיום.

מרקוס פוסטר נלחם והיה סביר עם 15 נקודות (5-7 לשתיים, 0-4 לשלוש, 5-6 מהקו, 5 אסיסטים), לטביוס וויליאמס נלחם גם הוא וקלע 14 נקודות (5-5 מהשדה, 4-5 מהקו), כל השאר אמור היו מתחת לרמתם. תומפסון קלע 7 נקודות ב-33 אחוז מהשדה (4 אסיסטים), שמחון קלע 5 והיה לא מורגש, אוחיון ניסה אך לא היה במיטבו וקלע 4 נקודות בלבד (0-4 לשלוש, 6 ריבאונדים, 4 איבודים), לקליין כלום לא הלך כשקלע גם הוא 4, האוול פתח טוב אך נחלש גם הוא בהמשך (2-7 מהשדה, 4 איבודים) וקלע גם הוא 4, הרוש מיעט לשחק והספיק לקלוע שלשה אחת כמו גם ריצ'רדסון שקלע את השלשה הראשונה אך בהמשך נעלם. פניני שותף ולא קלע. הפועל חולון כולה קלעה כאמור 59 נקודות בלבד, הציגה מדד של 56 בלבד ואיבדה לא פחות מ-23 פעמים.

כ-400 צהובים-סגולים הגיעו לראשון לציון, נתנו עידוד טוב במחצית הראשונה ונכנסו להלם מוחלט במחצית השניה לאור המתרחש על הפרקט. לא מגיע לאוהדי חולון לראות יכולת כזאת.

אבל למרות הכתוב לעיל, זמן לקחת אוויר ולהיכנס לפרופורציה: יש גם ערבים כאלה. זה רק משחק ליגה עם חשיבות לא גדולה מדי, יש עוד הרבה זמן עד המאני-טיים של העונה והרבה זמן לתקן תוך כדי תנועה. עוד יבואו ימים טובים יותר.

בעוד יומיים ביום שלישי פוגשים במסגרת ליגת האלופות את טורון הפולנית שעלתה מהמוקדמות, במשחק חוץ לא קל. טורון הפסידה ב-4 הפרש בלבד מול מנרסה הספרדית והביסה את שטרסבורג בביתה ב-16 הפרש ככה שקל זה לא יהיה.

בהצלחה לנמרים ומי יתן שדווקא מהמקום הנמוך הזה, נעלה חזרה למעלה במהרה!

תמונות: עודד קרני

bottom of page