top of page
ארכיון
תגים

ניצחון שני בבית 103:86 על מכבי אשדוד

איזה שמחת משחק, איזה קבוצה! הפועל חולון רקדה על הפרקט, בעיקר במחצית השניה ובעיקר בעיקר ברבע השלישי, והביסה את מכבי אשדוד החלשה בתוצאה 103:86.

מעבר ליכולת כקבוצה, מה שהיה מעודד במיוחד זה היכולת של עמית שמחון שחזר לפרוח תחת שרון דרוקר - המאמן עימו פרח בהפועל אילת לפני שנתיים, היכולת הנהדרת של לטביוס וויליאמס שסיפק עוד דאבל-דאבל נהדר, הרוש קליין ואוחיון שהמשיכו להראות טוב, וגם המחצית השניה האדירה של מרקוס פוסטר שאחרי מחצית ראשונה חלשה במיוחד של 0 נקודות ו-3 עבירות, קלע לא פחות מ-20 נקודות שכללו שלשות, חדירות וגם כמה הטבעות פוסטר של פוסטר. מרקוס הוכיח שהוא מקצוען אמיתי כשלא נתן לעובדה שלא נרשם למחזור הראשון מול הפועל תל אביב עקב מגבלת הזרים הזמנית, להרוס לו את מצב הרוח.

למשחק הנוכחי אגב, לא נרשם מלאקי ריצ'ארדסון.

את המשחק פתח מצויין עמית שמחון שקלע 2 סלים מהירים כשבתווך אוחיון מוסיף אחד משלו. סטו דגלאס האורח קלע 2 שלשות שקבעו שיוויון 8, חולון הגיבה ב-5 נקודות ללא מענה שאליהן הגיבו האורחים בריצת 7:0 משלהם ומהפך שהעלה אותם ל-15:13. לטביוס וויליאמס החזיר את ההובלה לחבר'ה הטובים עם 5 נקודות רצופות שכללו מהלך סל ועבירה אחרי אסיסט נאה של הרוש, תומפסון השלים ריצת 7:0 חולונית אלא שאשדוד לא וויתרה והשוותה לשיוויון 20 קצת לפני שהרוש שבר את השיוויון עם שלשה, 23:20 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני אשדוד עוד הייתה קרובה כשצימקה ל-25:24, אלא שאז 2 שלשות של עמית שמחון פתחו וסגרו ריצת 10:0 חולונית שכללה גם ליי-אפים של הרוש ואוחיון, יתרון דו ספרתי ראשון לחולון ופסק זמן של האורחים. שני דאנקים רצופים של וויליאמס כולל האלי-הופ נהדר שמסר לו תומפסון שלחו את אשדוד לפסק זמן נוסף כשלוח התוצאות הראה על 39:26 לחולוניה, אך אשדוד לא נשברה וצימקה שוב. מי שדאג להשאיר את היתרון חולוני ולעצור את הריצה האשדודית היה עמית שמחון שקלע עוד שלשה וסל קשה, וסגר מחצית ראשון מדהימה ללא החטאה, 45:40 לחולוניה במחצית.

לרבע השלישי הפועל חולון כולה ומרקוס פוסטר בפרט עלו אחרת לגמרי. ההגנה נעלה את הסל, פוסטר ריקד על הפרקט עם קליעות ומסירות למכביר, ועוד לפני שאשדוד הבינה מה קורה חולון סגרה מעשית עם המשחק ועלתה ליתרון בן 20 נקודות, 62:42 אחרי ריצה מדהימה של 17:2. פוסטר המשיך להיות השחקן הלוהט כשסיים התקפה מתפרצת עם דאנק גדול, אך אשדוד עשתה קולות של חזרה כשהמטירה מבול של שלשות שצימקו את פער ל-13 נקודות (69:56). ג'ונסון, תומפסון ואסיסט גדול של הרוש לסל של קליין על הבאזר הגדילו את הפער והורידו את חולוניה להפסקת הרבע ביתרון מבטיח, 75:58.

בפתיחת הרבע האחרון הרוש אוחיון וקליין העלו שוב את היתרון החולוני אל מעבר ל-20 הנקודות. אשדוד המשיכה להשתמש בנשק שיש לה, השלשות, וצימקה ל-12 הפרש בלבד (87:75) אך דאנק של לטביוס וויליאמס ושלשה של הרוש קטעו כל תקווה של האורחים לקאמבק וגמרו את המשחק סופית ובאופן מוחלט. היתרון צמח שוב לסביבות 20 נקודות, הצעירים קיבלו כמה דקות גם הם כשדניאל ששון התכבד לקלוע את הסל האחרון במשחק, בסיום 103:86 מוחץ לחולוניה.

עמית שמחון במשחקו הטוב ביותר בחולון קלע 22 נקודות (5-6 לשלוש), מרקוס פוסטר קלע 20 - כולן כאמור במחצית השניה (3-5 לשלוש, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), לטביוס וויליאמס סיפק עוד דאבל דאבל של 14 נקודות (6-7 מהשדה) ו-11 ריבאונדים עם מדד 30, שלומי הרוש המשיך ביכולת הנהדרת כשקלע 13 (3-6 לשלוש) והוסיף 6 אסיסטים, קליין היה מצויין גם כן עם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים, אוחיון היה נפלא עם 9 נקודות, 6 אסיסטים ולא פחות מ-5 חטיפות, ריאן תומפסון קלע 8 (4 אסיסטים), ג'ונסון 5 וששון 2. כן שותפו: שטיינמן ומוראידי.

כשלושת אלפים וחמש מאות חולונים עודדו בצורה טובה במשך רוב המשחק, דחפו ושמחו כל הדרך לנצחון.

מאמן חולוניה שרון דרוקר אמר בסיום: "כיף לפתוח כך את השבת. הקבוצה משחקת עם יותר ביטחון, השחקנים נהנים לשחק ביחד ו-27 אסיסטים זה נתון מרשים. אמנם חסר לי גארד, והיום זה הורגש, אבל היום היתה אווירה מדהימה וזה משמח מאוד".

על הישראלים אמר המאמן: "יש לי ישראלים שאפשר לקחת לכל קרב או מלחמה. הם עשו שיחות עם הזרים והכניסו אותם לעניינים. עם זאת יש הרבה מה לתקן, קיבלנו יותר מדי נקודות".

על יוגב אוחיון סיפק המאמן אמירה מפתיעה ומשעשעת: "אם יוגב אוחיון היה בחורה, הייתי מתחתן איתו. הוא מבין את המשחק וקורא תרגילים. אנחנו בודקים אם אנחנו צריכים עוד גארד, ואם באמת נצטרך אז גם נעשה את זה. הפנים - לאירופה".

הקלעי המצטיין ואחד המצטיינים בשורות חולון, עמית שמחון, אמר בסיום: "התוצאה לא משקרת. בזכות ההגנה, גם ההתקפה נראתה ככה. יש לי היכרות ארוכה עם שרון (דרוקר), ונוח לי עם השיטה. אני שמח לתת את זה לחולון, והכי כיף בעולם".

כמו שאמר שרון, הפנים - לאירופה.

ביום שלישי ה-15.10.19 בשעה 19:45 תפתח חולוניה את העונה השלישית שלה במסגרת הצ'מפיונס-ליג, מול טורק טלקום הטורקית.

אירופה מגיעה, חממו מנועים! כולם באים!

תמונות: עוז מועלם, עודד קרני

bottom of page