top of page
ארכיון
תגים

מנצחים את הפועל תל אביב במחזור הראשון 89:75

שיקום האוהד שלא חשש מהמשחק אמש מול הפועל תל אביב. אחרי כמה משחקי אימון חלשים, אחרי שגם מאמן חולוניה החדש, שרון דרוקר, אמר לפני כשבוע וחצי אחרי ההדחה מגביע ווינר שאנחנו עדיין לא נראים כמו קבוצה, כל אוהדי חולון חששו מתסריט שבו נפתח את העונה בבית ברגל שמאל ולא נראה טוב. אז חששו.

אחד מהשחקנים שלא נראו הכי טוב בהכנה ואף היה חשש שלא רוצה לשחק בחולון, היה לטביוס וויליאמס הסנטר המנוסה עם הרזומה האירופאי העשיר. לטביוס הוכיח אמש שמשחקי אימון זה לחלשים ומה שמשנה זה העונה עצמה, ונתן משחק מהסרטים שכלל דאבל-דאבל מפלצתי של 23 נקודות ו-14 ריבאונדים, שיחד עם קליין שהוסיף 18 משלו, סגרו ערב חלומי לקו הקדמי החולוני ולכל חולוניה - בעיקר במחצית השניה, מה שהביא לנצחון מפתיע בקלילותו על הפועל תל אביב בתוצאה 89:75.

פרט לוויליאמס וקליין, שני הברומטרים של חולון היו יוגב אוחיון שהיה בעל הבית על הפרקט, ורייאן ותומפסון בצוותא עם שלומי הרוש שחיפו על עמדת הרכז בצוותא בזמן שיוגב נח, וסיפקו שניהם משחק יעיל ונהדר. כן ירבו!

המשחק נפתח בצורה צמודה ומהירה כשסל רדף סל בשני הצדדים. מלאקאי ריצ'רדסון נתן את הסיפתח בחולון לעונת 2019/20 בליגה בדמות שלשה, האורחים הובילו 8:7 לפני שוויליאמס וקליין נכנסו לעניינים והובילו ריצת 8:0 בדרך ל-15:8 חולוני. וויליאמס עוד שמר על הפער (19:12) לפני שהפועל תל אביב ביצעה מהפך בין השאר בזכות מטח של 3 שלשות שהביא לה את היתרון בסוף הרבע הראשון, 27:24 לאורחים.

הרבע השני המשיך איפה שהראשון הסתיים כשהאורחים מגדילים את הפער ל-7 עם שלשות נוספות (33:26), וויליאמס וקליין שמרו על פער סביר וצימקו ל-36:33. ים מדר התל אביבי הנהדר שהציג משחק שיא החזיק את היתרון של האורחים בעינו אך להפועל תל אביב לא הייתה תשובה לדומיננטיות של וויליאמס בצבע שיחד עם עזרה מאוחיון אחרי קרוס-אובר נהדר על תומר גינת, נקודות של קליין מהקו וסל של ריצ'ארדסון, השלימו מהפך ויתרון של חולון (41:39). האורחים השוו לפני שחולון יצאה להתקפה אחרונה בה טי.ג'יי קליין קלע שלשה משוגעת עם הקרש, 44:41 לחולוניה במחצית.

אל המחצית השניה חולוניה עלתה טוב עוד יותר כשעוד שחקנים נכנסו לקצב. תומפסון ואוחיון הגדילו את היתרון החולוני ל-6 (49:43), האורחים צימקו מעט, אך הנחישות החולונית עם התקפה מתפרצת מסחררת של תומפסון, אסיסט של הרוש לדאנק של וויליאמס במהלך היפה במשחק ואסיסט של תופמסון לקליין, הגדילו לראשונה את הפער לדו ספרתי, 59:49. פסק זמן של האורחים לא שינה את המומנטום כשקליין המשיך להראות מצויין, ושלשות של שמחון שעלה על הלוח ושל הרוש שחגג את השלשה הראשונה עם "סוף סוף!" מלא שמחה, קבעו יתרון 13 בסוף הרבע השלישי, 67:54.

בתחילת הרבע האחרון ג'יילן ג'ונסון נכנס גם הוא לעניינים כשקלע 2 סלים מהירים ושיחק טוב בזמן שלטביוס נח, והיתרון המשיך לצמוח לו (71:54). הפועל תל אביב בעיקר התמקדה בלא להיות מובסת אבל עמית שמחון קלע 7 נקודות מהירות מכל טווח (שלשה, לייאפ ונקודות מהקו) כשבתווך יוגב אוחיון קלע שלשה עם עבירה, והפער חצה את רף 20 הנקודות וקבע למעשה ש-5 הדקות האחרונות יהיו גארבג' טיים, 82:60. בדקות האחרונות של המשחק חולוניה הורידה רגל מהגז, תומפסון ו-וויליאמס המשיכו לשפר סטטיסטיקה על מי מנוחות ואפילו דניאל ששון ושגיא שטינמן החולונים הצעירים מקבלים כמה דקות, 89:75 חולוני גדול בסיום.

לטביוס וויליאמס סיים כאמור כקלעי המוביל וכשחקן המצטיין כשקלע 23 נקודות (8-11 מהשדה, 7-10 מהקו) והוסיף 14 ריבאונדים בדאבל-דאבל מפלצתי ומדד 37, טי.ג'יי קליין באחד ממשחקיו הטובים בחולון אם לא הטוב שבהם קלע 18 נקודות (6-8 לשתיים, 1-4 לשלוש) והוסיף 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ראיין תומפסון המגוון היה בכל מקום על המגרש כשקלע 12 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, עמית שמחון קלע 11 נקודות - כולן במחצית השניה, יוגב אוחיון הברומטר קלע 7 נק' והוסיף 6 אסיסטים - כל זאת כאשר הוא משחק פצוע, קפטן שלומי הרוש קלע גם הוא 7 (1-5 לשלוש) והוסיף 4 אסיסטים, ג'יילן ג'ונסון קלע 6 וריצ'רדסון 5 (2-13 מהשדה). כן שותפו: שטיינמן, מוראידי וששון.

אגב מלאקאי ריצ'רדסון, הצעיר המבטיח והמוכשר ששיחק ב-NBA והגיע עם טיקט של "הכוכב של הפועל חולון", התקשה בפעולות פשוטות מול הפועל תל אביב, וניכר היה שהוא סובל מקשיי התאקלמות ברורים. אם חשב שהכל יבוא לו בקלות באירופה והוא יהיה כוכב בלי להתאמץ, באה המציאות וטפחה על פניו. אבל אין מה לדאוג יותר מדי: כל אמריקאי שמעולם לא שיחק באירופה צריך זמן ללמוד ולהתרגל למשחק השונה-לחלוטין שמשחקים פה, למלאקאי יש את הרצון והיכולת להצליח ולמרות התסכול שחווה אמש, הוא הודה אמש ברשתות החברתיות לחבריו ש"דאגו לי הלילה" והביאו נצחון ראשון מצויין. זה עוד יבוא.

הקהל החולוני היה אמש במיטבו עם תפאורה מושקעת מהסרטים בתחילת המשחק (כל הכבוד לאחים הסגולים!). כ-3500 סגולים הציגו תצוגת עידוד טובה מאוד במהלך המשחק כולו ועזרו להביא את הנצחון. אין ספק שגם היריבות עם 500 אוהדים אורחים באדום עוזרת להוציא מהקהל החולוני את המיטב. כמה כיף שלובשי הסגול ביציעים הם אלה שיצאו אמש בחיוך!

מאמן חולוניה החדש שרון דרוקר אמר בסיום: "אני חושב שמהמשחק האחרון מול עירוני נהריה יצאתי בהרגשה לא טובה, ולא בגלל ההפסד, יותר בגלל שלא היינו קרובים למה שאני רוצה וחושב שהקבוצה הזו יכולה להשיג. אני חושב שעשרת הימים האלו נתנו לנו הרבה, דיברנו המון עם השחקנים, הוספנו דברים והשתפרנו. אני חושב שבעיקר הראינו עליונות בחצי השני, הרבע שלישי היה יוצא מן הכלל. אני חייב לציין את יוגב אוחיון, שבבוקר הרופא אומר לי שלא בטוח שהוא משחק, והרגל לא נראית טוב. הוא סובב את הקרסול לפני יומיים ואתמול הוא לא התאמן, אבל ידעתי שיש לי פה עסק עם שחקנים קשוחים שלא מוותרים, וזה בדיוק מה שהוא הראה היום".

עוד הוסיף: "זאת קבוצה חדשה שרצה ויש לנו עוד הרבה עבודה, ההתחלה הייתה מעודדת. ראיתי את הרצון והמוטיבציה והקהל הטריף אותנו. היה לנו חשוב מאוד להישאר בפוקוס, גם כשהיינו ביתרון של 10 נקודות. מול הפועל ת"א אתה צריך להיות מאוד זהיר. אחרי שאתה מנצח במשחק הראשון אתה אופטימי, אני רוצה להיות אופטימי עם האנשים הללו ושימשיך להיות פה קהל ואווירה ושלא לאכזב אותו. נבוא וניתן מלחמה ונשחק יחד".

על התהליך שהקבוצה עברה בימים האחרונים אמר: "הימים האחרונים היו טובים מבחינתנו, כל המערכת התגייסה להרים את הקבוצה על הרגליים. אני ממש חושב שזה היה מוקדם לשפוט אותה, וגם עכשיו עוד מוקדם, לא לטובה ולא לרעה. יש לנו עוד דרך לעבור, יש לנו עוד הרבה דברים לעשות עדיין, אבל אני חושב שהאווירה והאנרגיה שהייתה, בזכותה שחקנים ממש נכנסו לטירוף, שמרנו יותר טוב ומגיע כל הכבוד לבחורים שלנו".

על היותו של יוגב אוחיון רכז יחיד אמר דרוקר: "יש לנו את מרכוס פוסטר גם ואני מקווה מאוד שנחזור למבנה כמו שרצינו וכמו שבנינו את הקבוצה עם חמישה זרים. ההנהלה מטפלת בזה באופן די לוחץ, כשאתה מביא שחקן אתה בונה עליו, לא הבאתי אותו כדי שיהיה נער פוסטר ושיעודד עם המגבת, הבאתי אותו שישחק, אני מאמין בו והקבוצה מאמינה בו והשחקנים מאמינים בו ואני חושב שאני נהנה לראות את יוגב על המגרש, האנרגיה, השכל, הניסיון והדברים שהוא עושה תורמים לנו המון".

על היכולת של מלקאי ריצ׳רדסון: "שחקן כמוהו שמגיע עם הטיקט על הכתפיים, עם הכישרון והסיבוב הראשון בדראפט והרבה כסף שהוא עשה, גרם לי לדאוג. אני מנסה לדבר איתו ולהסביר לו שמי שמצליח באירופה ימצא מקום חזרה ב-NBA ולא ההיפך. אנחנו כולנו איתו, מעודדים אותו גם כשלא הולך לו, אני יודע שההרגשה שלו היא נוראית, הוא שחקן טוב והוא יוכיח את עצמו".

על חשיבות הניצחון במשחק הראשון: "קבוצה צריכה זמן. צירפנו הרבה זרים שלא שיחקו בארץ וחלקם גם צעירים. לא צריך להיכנס לאופוריה בסה"כ השגנו ניצחון אחד ואנחנו צריכים עוד להמשיך לעבוד קשה. יש 33 מחזורים אז זו רק ההתחלה, אבל לפתוח משחק גדול ופיזי, עם מחצית ראשונה צמודה, זה כיף, אבל אסור להיות באופוריה ולא נתחיל לחגוג. יש לנו עוד דרך לעבור עדיין, כל משחק יהיה קשה, כל משחק צריך להילחם. זה מה שנדרוש מהשחקנים".

כוכב הנצחון לטביוס וויליאמס אמר בסיום: "ההכנה לעונה הייתה קשה לכולם. אנחנו עדיין לומדים אחד את השני. היה לנו שבוע מפרך של אימונים לקראת המשחק הזה, רצינו להשאיר הכל על המגרש עד הדקה האחרונה וזה עבד טוב מאוד. אני ניזון מהקבוצה, והחברים שלי הקלו עליי. הם מסרו לי כדורים טובים מהפתיחה, ורציתי לסיים את המשחק כמו שהתחלתי אותו".

עוד הוסיף: "רצינו לשחק חזק מפתיחת המשחק, יש לנו חמישה או שישה שחקנים שיכולים לעלות מהספסל ולתת הכל. השלשה של טי.ג'יי קליין במחצית נתנה לנו זריקת עידוד. דיברנו בהפסקה על זה שאנחנו רוצים לשים אותם מאחורינו, וזה מה שעשינו".

ביום שישי הקרוב ה-11.10 בשעה 15:00 תארח חולוניה את מכבי אשדוד במסגרת המחזור השני בליגה.

שעה נוחה למשפחות, הצגה חולונית, כולם באים!

תמונות: עודד קרני, ברני ארדוב

bottom of page