top of page
ארכיון
תגים

לא המפעל שלנו: מפסידים בגביע ווינר לעירוני נהריה

אין מה להגיד, גביע ווינר-סל זה לא המפעל של הפועל חולון. פעם האחרונה שחולוניה ניצחה משחק במסגרת המפעל המשני, הייתה לפני כמעט 6 שנים (!) אי שם באוקטובר 2013.

אמש חולוניה שמרה על "המסורת" כשרשמה הפסד בתוצאה 88:77 מול עירוני נהריה במשחק הרשמי הראשון בעידן שרון דרוקר. אבל מעבר להפסד, מה שהדליק נורות אדומות אצל אנשי חולון היא שחולוניה פשוט נראתה לא טוב, ולמעט כמה דקות ברבע השלישי פשוט לא נראתה כמו קבוצה. ואת זה לא אומר כותב המאמר, אלא מאמן הקבוצה שרון דרוקר. ביום בו 2 שחקני המטרה, פוסטר וריצ'ארדסון קולעים ביחד 13 נקודות באחוזים רעים, הסיכוי לנצח נמוך הרבה יותר. כך או כך יש שבוע וחצי לתקן כדי להראות טוב יותר מול הפועל תל אביב במחזור הראשון שיתקיים במוצאי שבת ה-5.10.

המשחק החל דווקא בצורה טובה עבור חולוניה שפתחה ביתרון 9:4 בזכות שני סלים של לטאביוס וויליאמס וריאן תומפסון. נהריה הגיבה בריצת 10:0 שנתנה לה את היתרון, אך פסק זמן של דרוקר אפשר לנמרים לבצע עוד מהפך, אחרי אסיסט של אוחיון לדאנק של תומפסון ושלשה של פוסטר, 19:17 לחולון אחרי 10 דקות.

בתחילת הרבע השני היתרון עבר מקבוצה לקבוצה כשג'יילן ג'ונסון החולוני קלע נקודות בכורה ושמחון קלע גם הוא. נהריה ברחה עם ריצת 9:0 כשהלכה לצבע החולוני הדליל, קליין קטע את הריצה של הצפוניים עם שלשה אך נהריה שמרה על הפער וירדה למחצית עם יתרון 47:38.

הרבע השלישי נפתח בדיוק איפה שהפסיק השני - עם ריצה של נהריה ורכות בלתי מוסברת של חולון. הצפוניים עלו ליתרון שיא בן 12 נקודות (55:43) אלא שאז חולון התעוררה עם מהלך שלשה-ועבירה של עמית שמחון, חטיפה של אוחיון, וסל ועבירה של ג'יילן ג'ונסון שהשלימו 6 נקודות בפחות מ-10 שניות. נהריה קטעה את הריצה עם סל אבל אוחיון קלע שלשה שצימקה את הפער ל-5. ווריק הנהרייני צלף שלשה אך קליין והרוש צימקו את הפער לנקודה אחת בלבד - 60:59. עבירה קשה על קליין במאבק על כדור נשרקה באופן מעורר מחלוקת דווקא כטכנית לספסל של חולון שמחה על אי השריקה בעוד קליין נאנק מכאבים על הפרקט, ונהריה מצליחה לשמור על היתרון בסוף הרבע השלישי, 67:62.

ברבע האחרון הצהובים-סגולים חזרו לסורם כשהציגו משחק נרפה ואפשרו לנהריה לחזור ליתרון דו ספרתי אחרי ריצת 10:0. שלומי הרוש המצויין עוד ניסה לשמור את חולון בתמונה כשצימק ל-74:65 עם שלשה נוספת (4 שלשות ב-80%), תומפסון הוריד את הפער ל-7 ודווקא איגור קולשוב החביב והזכור לטובה קלע 2 סלים קשים שהחזירו את הפער לדו ספרתי. לטביוס וויליאמס נכנס אחרי שלא שיחק כמעט במחצית השניה וניסה להשאיר את חולון במשחק עם 2 סלים רצופים אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, 88:77 לנהריה בסיום.

לחולוניה קלעו: לטביוס וויליאמס 14 (7-8 מהשדה, 6 ריבאונדים), שלומי הרוש 12 (4-5 לשלוש), ריאן תומפסון 10 (4-5 מהשדה, 6 אסיסטים), טי.ג'יי קליין (3-9 מהשדה) וג'יילן ג'ונסון (7 ריבאונדים) 9 כ"א, מרקוס פוסטר 8, עמית שמחון 7, מלאקי ריצ'רדסון 5 בלבד (0-6 לשלוש), אוחיון 3 (6 אסיסטים, 4 איבודים).

כ-600 נמרים ליווי את חולוניה למשחק שהיחס אליו הוא משהו בין משחק רשמי ראשון לטורניר אימון לא מעניין. את ההצגה האמיתית נראה כבר במחזור הראשון.

מאמן חולוניה שרון דרוקר אמר בסוף המשחק: "אפשר להפסיד, ומותר להפסיד, ברבע השלישי היינו עם אנרגיה וחזרנו למשחק. אני לא חושב שצריך לייפות דברים, אנחנו רואים את הבעיות כבר די הרבה זמן, אנחנו צריכים להיות ישרים עם עצמנו, לבדוק מה הבעיות כמה ולמה, גם השחקנים, בטח אני". עוד הוסיף: "סף השבירה היה מאוד נמוך בעיניי. כששיחקנו עם שחקנים של אנרגיה ונשמה, זה נראה אחרת, אבל ככה צריכה להראות כל הקבוצה. אנחנו בחבלי לידה, נבדוק את עצמנו. אמרתי לכל שחקן שצריך להסתכל במראה, לראות מה לא בסדר. נכון שאלה שחקנים שמשחקים פעם ראשונה בארץ, אבל הם לא משחקים מהיום, כל אחד צריך להבין מה לא בסדר. אנחנו לא רואים את זה באימונים שהשחקנים לא רוצים. כרגע זה לא נראה שאנחנו קבוצת כדורסל, למעט דקות מועטות".

עמית שמחון אמר בסיום: "אני לא חושב שלעייפות יש משקל פה. זו קבוצה חדשה, אני לא מרגיש שיש בעיה של רצון. אנחנו צריכים להראות יותר טוב, אנחנו לא משחקים מספיק טוב ביחד. צריך להגיע לעונה ביחד, מחוברים, להלחם אחד בשביל השני, זה עוד לא קורה עד עכשיו, נעשה הכל כדי שזה יקרה עד המשחק הראשון".

המחזור הראשון של הליגה יתקיים במוצאי שבת ה-5.10 בשעה 19:05 בבית מול הפועל תל אביב.

את זה אסור לפספס! כולם באים!

צלם: אלן שיבר

bottom of page