top of page
ארכיון
תגים

זמן הפציעות הסתיים! מפסידים בסדרה ומסיימים עונה

איזה עונה מלאת אירועים והתרחשויות עברה על הפועל חולון: השתתפות בליגת האלופות, הגעה לחצי גמר היורופקאפ - חצי גמר אירופאי ראשון אי פעם, הגעה לחצי גמר גביע וגם מכת פציעות עצומה: קאליף ווייאט, טי.ג'יי קליין, גיא פניני, סקוטי הופסון ובפלייאוף גם שון ג'ונס ודקוואן ג'ונס - לא כולל פציעות קטנות פה ושם. אמש מכת הפציעות הביאה לכך שחולוניה הגיעה עם סגל של 7 שחקני רוטציה בריאים בלבד, ולמרות שהנמרים נלחמו עד טיפת הדם האחרונה, זמן הפציעות - תרתי משמע - הסתיים, וחולוניה מסיימת עונה עם הפסד 92:76 מול מכבי ראשון לציון ו-3:1 בסדרה.

למרות זאת, אין תחושת אכזבה או עצב יוצאות דופן, שכן לכל מי שקשור לחולוניה - לאוהדים, השחקנים, הצוות המקצועי וההנהלה - ברור לחלוטין שבמצב הנוכחי השחקנים והצוות המקצועי של חולוניה נתנו 100% ויותר ונלחמו בשיניים עד הסוף.

רגע מיוחד ומרגש נרשם אמש שסימן את סופה של תקופה, שכן דן שמיר סיים אמש קנדציה של קרוב ל-4 שנים (ו-6 שנים סה"כ בשתי קדנציות) בצהוב סגול. המאמן הנהדר סיים חוזה אותו הוחלט שלא לחדש, כשאמש היה ידוע לכל שאם חולון לא מנצחת, זהו משחקו האחרון בקבוצה. תחושה חגיגית והכרת תודה נרשמה כשהקהל קרא בשמו, אוהדים הגיעו לחבקו ולנשקו ולמרות עליות וירידות, כולם סיכמו קדנציה מוצלחת וארוכה בקנה מידה היסטורי (היחיד שאימן 4 שנים ברצף בחולון היה מיכה שמבן מייסד הפועל חולון ב-4 השנים הראשונות של הקבוצה) עם איחולי הצלחה הדדיים לבביים.

"אפשר להגיד שאני נפרד מחולון" סיכם דן שמיר את סופה של תקופה בסיום המשחק.

"סבלנו מהרבה פציעות קשות, אבל מה שקרה פה בסוף העונה מספר את הסיפור של המועדון הזה. הפועל חולון זה מועדון שעבר כל כך הרבה תהפוכות משנת 1947 - וכל פעם הצליח להתרומם. זה הרבה בזכות המסורת, ומי שלא מכיר מה זה הפועל חולון, פשוט לא יודע. לאחר כל מכה שלא נחתה, נשארנו על הרגליים וזה מכובד מאוד".

על עבודתו אמר "היו לי פה שיתופי פעולה מדהימים. העבודה עם מודי (מאור) השנה היתה מדהימה. הוא איש כדורסל ברמה מאוד גבוהה, וזה היה מאוד מפרה. גם עם עמית שרף ועם עופר רון היה כיף גדול. ההתמודדויות היו עצומות. התחלתי פה עם מלחמה להישאר בליגה, ובתוך זמן קצר הפכנו לקבוצת צמרת, עם ניצחונות גדולים, שיאים וגביע מדהים. אני מרגיש שזאת היתה התקדמות מדהימה גם שלי. אימנתי בהפועל חולון שש שנים, בקדנציה הזאת כמעט ארבע שנים, יש לי המון חברים פה. בספורט שלנו ובעסק שלנו הדברים הם לא לנצח, זה גם טוב. זה נגמר בטוב, במהלך עבודה יש פה ושם חיכוכים, אבל בסך הכל כל הצדדים אוהבים אחד את השני. מאוד יכול להיות שהשידוך הזה יצליח עוד פעם, זה נגמר בטוב." סיכם שמיר.

דן, תודה על כל מה שנתת, אוהבים אותך ומאחלים לך הצלחה בהמשך! לא נשכח אותך ונקווה שניפגש שוב בעתיד!

רבים אחרים רשמו אמש ככל הנראה את הופעתם האחרונה בשורות חולון, בין אם על המגרש ובין אם על הספסל זכר לגל הפציעות, שכן רוב אם לא כל הזרים צפויים שלא להמשיך.

בראש הרשימה נמצא כמובן השחקן המצטיין של העונה, ה-MVP קורי וולדן שצפוי לקבל הצעות רבות מקבוצות מצמרת היבשת האירופאית לאור יכולתו הנהדרת. אמש בתום המשחק קורי נשאר לחגוג עם האוהדים, נמשך ליציע על ידי האוהדים והונף אל על כאות הערכה לזר המצטיין שנכנס ללבבות של כולנו. בסיום רבים ביקשו להצטלם עם הכוכב העולה, ביניהם אוהדי ראשון לציון שמבינים שצפו בשחקן גדול.

קורי, אנחנו אוהבים אותך וכבר מתגעגעים!

המשחק כאמור התנהל במלחמה אדירה של הנמרים שניסו להביא את הסדרה למשחק חמישי ומכריע בבית. אטקינס שלא ירד כמעט לרגע מהפרקט פתח את רשימת קלעי חולון עם שלשה, ריינולדס ו-וולדן העלו את חולון ל-8:4 לפני שראשון לציון רצה 10:2 והפכה את התוצאה. קולשוב בסל חשוב והרוש עם מהלך פאול סל החזירו את היתרון לחולון, אטקינס הגדיל ושמחון עלה טוב מהספסל כשקלע 5 נקודות רצופות והעלה את הנמרים ליתרון שיא (23:16). הובר עם נקודה מהקו ו-וולדן קבעו את תוצאת הרבע הראשון, 26:20 לחולוניה.

בתחילת הרבע השני שמחון ביצע עבירה שלישית מעוררת מחלוקת ונקלע לבעיית עבירות. הרבע התנהל רובו בדינמיקה בה ראשון לציון מצמקת את ההפרש וחולון מגדילה אותו רגע לפני מהפך. בתחילת הרבע אחרי הקטנת ההפרש היה זה ריינולדס במשחקו הטוב ביותר העונה שרקד על הפרקט ויחד עם וולדן שמר את ההפרש הקטן בחיים. אחר כך ההפרש קטן שוב ל-2 בלבד לפני שקולשוב ואטקינס הגדילו שוב ל-6. הנדנדה נמשכה כשלקראת סוף הרבע הראשון לציון הצליחה להשלים את המהפך ולעלות ליתרון (44:40) אך אטקינס, ריינולדס, וולדן וקולשוב עם סל על הבאזר הצליחו לעשות מהפך על מהפך ולסיים את המחצית ביתרון 49:46.

הרבע השלישי היה צמוד במיוחד והתנהל ברובו המוחלט בהפרש של עד 2 נקודות בין הקבוצות. אטקינס נקלע גם הוא לבעיית עבירות כשקיבל את העבירה הרביעית שלו, אך בגלל היותו הגבוה היחיד שנשאר בריא בסגל של חולון, לשמיר לא הייתה ברירה אלא להשאירו על המגרש. כמה החלטות שיפוט מעוררות מחלוקת לטובת הקבוצה הביתית הביאו לשריקה טכנית מעוררת מחלקות עוד יותר לספסל החולוני אך ראשון לציון לא הצליחה לייצר בריחה והמשחק המשיך להיות צמוד. ריינולדס הזכיר את השחקן ששיחק בקדנציה הקודמת בחולון כשחדר וסיפק מהלך יפה אחד אחרי השני אך ראשון לציון הצליחה לעלות ליתרון 5 לקראת סוף הרבע לפני שוולדן צימק בחדירה יפה במהלך האחרון, 68:65 למארחים בסוף הרבע השלישי.

ברבע הרביעי החמצן אזל בריאות של שבעת הלוחמים בצהוב סגול. ראשון לציון עלתה ליתרון 9. שמיר לקח פסח זמן ממנו ריינולדס ואטקינס חזרו וצימקו את הפער ל-5, שמחון החטיא שלשה פנויה שהייתה יכולה להוריד את הפער ל-3 בלבד וראשון לציון בצד השני כן קלעה את השלשות שלה כשהגדילה את יתרונה ועלתה לראשונה במשחק לפער דו ספרתי. וולדן עם שלשה והרוש עם חדירה הורידו שוב את הפער לחד ספרתי אך זה היה הכי קרוב שחולון הצליחה להתקרב, 92:76 לראשון לציון בסיום.

סקוטי ריינולדס במשחקו הטוב ביותר העונה קלע 22 נקודות (9-10 מהשדה, 4 אסיסטים, 4 איבודים), וולדן קלע 18 (6-10 לשתיים, 1-8 לשלוש, 4 אסיסטים, 4 איבודים, 3 חטיפות), אטקינס ששיחק כמעט 40 דקות שלמות קלע 15 נקודות (6-10 מהשדה, 9 ריבאונדים, 4 איבודים), קולשוב קלע 11 (8 ריבאונדים), שמחון 5, הרוש 4 (1-9 מהשדה, 3 חטיפות), הובר 1. כן שותפו: דדון ופלטין.

כ-500-600 חולונים הגיעו בדרך לא דרך לאולם בראשון לציון, הצליחו להיכנס ולהתגבר על הצפיפות הגדולה, עודדו במשך כל המשחק ולמרות ההפסד עודדו ושרו לשחקנים בסיום.

אבל כל זה מאחורינו, העונה הסתיימה לה ואחרי כל הדמעות והרגשות שמציפים את הלב נותר רק להגיד תודה לכל נמר ונמר על הפרקט וביציע. תודה על המלחמה של השחקנים, על העידוד והצעקות של האוהדים, על הלב והנשמה של כל מי שלבש סגול-צהוב.

נתראה בעונה הבאה! כבר לא יכולים לחכות!

צילומים: אלן שיבר

bottom of page