top of page
ארכיון
תגים

הפסד פלייאוף נוסף: 95:85 לראשל"צ

כמה כואב, כמה אכזרי... אחד ההפסדים הכי כואבים והכי אכזריים של הפועל חולון בשנים האחרונות.

נתחיל עם זה שהפועל חולון באה שבורה פיזית, זכר למכת הפציעות הלא נגמרת העונה וללינצ'ים שבוצעו בקורי וולדן ושון ג'ונס במשחק הראשון שגרמו לקורי בקושי לשחק, ולשון לא להיות כשיר כלל. אבל למרות הנחיתות המוחצת בזמינות ובריאות הסגל, למרות שוולדן בקושי דורך על הרגליים ושראשון לציון המשיכה בפתיחה עם עבירה קשה עליו במשחק המלוכלך, חולון שיחקה עם הלב והמשחק היה לחלוטין בידיים של הנמרים. עם יתרון 4 דקה לסיום, עם יתרון 3 חצי דקה לסיום ראשון לציון מצליחה איכשהו לקחת פעמיים ריבאונד התקפה, לקלוע שלשה 10 שניות לסיום ולכפות הארכה. בהארכה חולון נשברה לחלוטין והפסידה בתוצאה 95:85 במשחק האכזרי.

חולון באה עם כל הלב ויצאה עם לב שבור. לב שבור הוא לב שלם.

אבל שלא כמו בכתבות "הרגילות", הכתבה הזאת דורשת "טור" באמצע הכתבה. נתחיל מהמאקרו - העונה כולה, אם אין לנו פציעות העונה, החמישייה שלנו בחלק מהמשחק הייתה כוללת את קאליף, הופסון, פניני, קליין ושון ג'ונס. א-ף א-ח-ד מהם לא היה על המגרש, כ-ו-ל-ם נפצעו. אם יעשו השוואה היסטורית, כנראה שנהיה בטופ ההיסטורי של מספר פציעות לעונה.

היום באמת באמת נלחמנו וסבלנו מחוסר מזל, אי ביצוע הוראה (הייתה הוראה לעשות פאול בהתקפה האחרונה של ראשל"צ בזמן החוקי) ועוד פציעות - דקוואן שמיעט לשחק במחצית השניה בגלל שריר תפוס וקורי וולדן שהיה עדיין שבור מהלינץ' במשחק הראשון.

עכשיו לסדרה הנוכחית ולמשחק שבגללו התכנסנו: ראשון לציון זה לא גולדן סטייט. נכון, ההפסד מעצבן, נכון, הפסדנו על פה החטאת עונשין של וולדן, שם 2 ריבאונד הגנה שלא לקחנו, פה עבירה שלא עשינו על אדם אריאל.

אבל אם נדרוס את ראשון לציון במשחק הבא ונבוא בהצהרת כוונות, במשחק רביעי הלחץ יהיה עליהם ואם נצליח לכפות משחק חמישי, הכל יכול להיות. אם אנחנו לא נאמין, איך השחקנים יאמינו? צריך להרים את הראש כדי שביום חמישי נבוא לדרוס אותם.

עכשיו אנחנו ב-mode של גביע, שבו חייבים לנצח את כל המשחקים. להזכיר לכם מי לקח את הגביע בעונה הקודמת? הייתם מוותרים בסיבוב הראשון של הגביע בעונה הקודמת "כי הסיכוי נמוך"? ברור שלא.

אז במשחק "הסיבוב הראשון" של הגביע, פוגשים את ראשון לציון. אם עוברים, בשמינית גמר פוגשים את ראשון לציון. אם עוברים, ברבע גמר פוגשים את ראשון לציון. להזכיר לכם שבעונה הסדירה נצחנו אותם 3 פעמים? אם מנצחים גם ברבע הגמר מגיעים לחצי, ושם אלוהים גדול.

נשמעו אמירות של "העונה נגמרה", אבל לא לשכוח: אנחנו חולוניה! עלינו ליגה בשניה האחרונה ואז עלינו שוב, לקחנו 3 תארים בסלים של השניה האחרונה כנגד כל הסיכויים! הגיע הזמן להרים את הראש, גם הקהל וגם השחקנים ולבוא לדרוס ביום חמישי. לא מסתכלים על הסדרה, מסתכלים ר-ק על יום חמישי.

על המשחק עצמו אין הרבה מה להרחיב. ראשון לציון פתחה עם 4:0, חולון הפכה עם ריצת 10:0 בדרך ליתרון 21:15 אחרי 10 דקות.

הרבע השני היה טוב עוד יותר כשחולון נעלה את ההגנה, דקוואן ג'ונס נראה נהדר והעלה את חולון ליתרון דו ספרתי (34:22) ולמרות הקטנת היתרון מצד המארחים, שלשה של הובר על הבאזר קובעת 47:31 במחצית. יש לציין שעקב פציעת שון ג'ונס ובעיית עבירות מוקדמת של אטקינס, חולון שיחקה רוב הרבע השני בלי גבוה.

ברבע השלישי ראשון לציון הלכה לגבוהים שלה וצימקה את הפער. דקוואן ג'ונס וריינולדס שמרו את היתרון חולון כשעמד על 62:54 בסוף הרבע השלישי.

ברבע הרביעי כאמור ראשון לציון המשיכה לצמק וריצת 10:0 צימקה להפרש נקודה (67:66). חולון החזירה טווח בטחון בזכות שלשה גדולה של וולדן שהייתה סל השדה הראשון שלו, ועוד סל גדול של ראשון לציון, אך ראשון לציון צימקה שוב. וולדן קלע רק פעם אחת מהקו כדקה לסיום, אדם אריאל קלע שלשה, וולדן הגיב בחדירה יפה ואריאל קלע עוד שלשה שהשוותה את התוצאה כ-10 שניות לסיום. וולדן החטיא שלשת נצחון על הבאזר והקבוצות הלכו להארכה.

בהארכה חולון נשברה, ראשון לציון סגרה ריצת 12:0 שגמרה את המשחק, 95:85 לראשון לציון בסיום.

הסדרה כאמור עדיין לא גמורה, ולראייה שחקנים שלא היו טובים במשחק הראשון והיו טובים במשחק השני: איגור קולשוב קלע נגד קבוצתו לשעבר 18 נקודות (7-13 מהשדה, 8 ריבאונדים), דקוואן ג'ונס קלע 16 (4-9 לשלוש, 6 ריבאונדים) ואטקינס 15 (4-9 מהשדה, 7-7 מהקו, 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים). עוד קלעו ריינולדס 11 (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 5 איבודים), וולדן (2-11 מהשדה, 4-5 מהקו, 6 ריבאונדים) והרוש (3-7 לשתיים, 0-4 לשלוש) 9 כ"א, שמחון 4, הובר 3. כן שותף: דדון.

כ-500 חולונים הרעישו עולמות ואולמות אך יצאו שבורי לב בסיום.

שום דבר לא גמור, יום חמישי ה-30.5 בשעה 19:00 - הקרב הבא.

העונה לא נגמרה, כולם באים!

צילומים: עודד קרני

bottom of page