top of page
ארכיון
תגים

חצי גמר יורופקאפ: הפסד במשחק הראשון 94:89 לססארי

במשחק הראשון של חצי גמר היורופקאפ אמש רושמת הפועל חולון הפסד מול סאסרי האיטלקית בתוצאה 94:89. למרות שהנמרים הובילו בהפרש קטן במשך רוב המשחק, האורחים המצויינים הצליחו לבצע מהפך סטייל ג'וב איטלקי ולגנוב את הנצחון.

מי שבלט בשורות צהובים-סגולים היה כרגיל קורי וולדן שסיים כקלעי המצטיין, כשפרט אליו דקוואן ג'ונס הציג את משחקו הטוב ביותר מזה כחודשיים כשקלע 17 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים.

בגומלין המשימה תהיה קשה יותר כשהנמרים יצטרכו להתאמץ עוד קצת ולנצח ב-6 נקודות באיטליה כדי לעלות לגמר.

פתיחת המשחק הייתה של דקוואן ג'ונס שפתח עם 2 שלשות ואסיסט לדאנק של שון ג'ונס - 8:2 מהיר לחולוניה. וולדן נכנס לעניינים מיד אחר כך כשקלע 6 נקודות רצופות והעלה את הנמרים ל-14:7 ופסק זמן מוקדם של האורחים. סאסרי החלה לקצץ את ההפרש אך דקוואן ג'ונס עם שלשה נוספת ו-וולדן עם סל ועבירה שמרו את היתרון החולוני בחיים, 25:22 לנמרים אחרי 10 דקות.

הרבע השני נפתח לא טוב מבחינת חולוניה שנתקעה על 2 נקודות ב-3 הדקות הראשונות אחרי 2 איבודים של פניני ומהפך של האורחים - 27:25 להם, פסק זמן של שמיר. הרוש השווה, פניני השווה שוב עם שלשה אך האורחים המשיכו ללחוץ ועלו ליתרון 37:32 - פסק זמן נוסף של שמיר. דקוואן ג'ונס חזר מפסק הזמן עם שלשה בצד ההתקפי וגג יפיפייה בצד ההגנתי אך האיטלקים העיקשים לא ויתרו ועלו ל-45:38. פניני ו-וולדן שמרו את חולון במשחק כשהאחרון קלע ששה גדולה על הבאזר שהשלימה ריצת 9:2 חולונית והורידה את הנמרים בפיגור מינימלי - 48:47 לסאסרי במחצית.

המחצית השניה נפתחה שוב בצורה צמודה מי שהיה האקס-פאקטור של חולוניה הוא סקוטי ריינולדס שקלע 7 נקודות מהירות ויחד עם יכולת נהדרת של וולדן שחטף פעמיים וקלע קבעו שיוויון 57. אטקינס העלה את חולון ליתרון עם שלשה, האורחים השוו ואז שמחון וקורי וולדן עשו את אותו הדבר בהתקפות שלאחר מכן. שון ג'ונס העלה מהקו את חולון ליתרון 5, בהתקפה שאחר כך שמחון העלה את חולון ליתרון 7 (72:65) אך שלשה של האורחים צימקה את ההפרש, 72:68 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון אטקינס עם סל, דקוואן ג'ונס עם דאנק וסקוטי ריינולדס עם שלשה שמרו את היתרון בחיים, אך האורחים המשיכו ללחוץ והשוו לשיוויון 79, פסק זמן של שמיר. ריינולדס מסר לאטקינס אסיסט גדול בצבע, דקוואן ג'ונס הראה את יכולותיו האתלטיות כשלקח ריבאונד התקפה וקלע סל קשה ו-4 וחצי דקות לסיום חולוניה הובילה 83:79. אלא שדווקא אז בדקות המאני-טיים האורחים החלו לרוץ ושיחררו את הניצרה מחוץ לקשת, עשו מהפך ועלו ליתרון של 7 נקודות (92:87) אחרי ריצת 13:2 בזמן הכי גרוע שיש. עד לסיום אטקינס מהקו ופניני עם אסיסט לוולדן הקטינו את הנזק, 94:89 לסאסרי בסיום ההתמודדות הראשונה, שהיא בעצם "המחצית הראשונה" של הסדרה.

קורי וולדן סיים כקלעי המצטיין עם 26 נקודות (6-7 לשתיים, 2-6 לשלוש, 8-8 מהקו) והוסיף לא פחות מ-5 חטיפות, דקוואן ג'ונס במשחק שיא קלע 17 (3-6 לשלוש) והוסיף 7 ריבאונדים, ריינולדס במשחק טוב קלע 12 (4-6 מהשדה) והוסיף 8 אסיסטים (וגם 5 איבודים), אטקינס סיים עם כמעט-דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-9 ריבאונדים, פניני (2-7 לשלוש, 4 אסיסטים) ושון ג'ונס 8 כ"א, שמחון 6, הרוש 2. כן שותף: הובר.

כ-3,500 אוהדים בצהוב סגול הגיעו להיכל בחולון ועודדו בצורה יפה לאורך כל המשחק. יפה היה לראות את הקהל מוחא כף ומודה לשחקנים על המאמץ למרות ההפסד, כי גם הם יודעים: שום דבר לא גמור.

עמית שמחון אמר בסיום: "הם קבוצה התקפית טובה, פיזית וגדולה שהקשתה עלינו מאוד. אנחנו נעשה את ההתאמות שלנו ונתקן את הדברים שעשינו פחות טוב היום לקראת הגומלין. ברור לכולם שהכל עדיין פתוח, אנחנו רק צריכים להישאר חזקים בראש. אחרי שעברנו את החוויה ברבע הגמר מול אלבה, אתה יודע שאתה צריך להגיע הכי מוכן שיש כדי להמשיך הלאה".

דן שמיר אמר בסיום: "אני לא חושב שהשתי דקות האחרונות הן הסיפור של המשחק. מן הסתם כשאנחנו מסיימים משחק כזה אפילו שזה רק מחצית, הקבוצה הביתית מאוכזבת, אתה רוצה לעשות את התוצאה הכי טובה שיכול להיות ובטח שיכולה הייתה להיות פה תוצאה יותר טובה. אנחנו נצטרך להתכונן ולהסתכל על מה היה פה גם בסוף, אני חושב שעשינו בסוף לא מעט טעויות הגנתיות בטיפול בפיק אנד רול, שינינו פה ושם קצת כיסויים, אבל לא הוצאנו את זה לפועל כמו שצריך והם גם הענישו, שזה לזכותם יאמר, אבל לא היינו לגמרי מפוקסים. עשינו כמה טעויות וגם כשעשינו את הדברים, אז לפחות סכמטית מה שרצינו הם מצאו עדיין את השחקן הפנוי ונצטרך לתקן את הדברים ההגנתיים זה בטוח. הרגשתי שהשחקנים השאירו הכל על המגרש, היה פה קרב מאוד פיזי, מלחמה גדולה. ססארי קבוצה בתקופה טובה, אבל המאפיינים שלה זה הפיזיות, הם מחטיאים ולוקחים את הריבאונדים של עצמם, ריבאונד ההתקפה מאוד חשוב".

על שיטת המשחק אמר: "זאת סדרה כזאת של בית וחוץ, אני באופן אישי לא משתגע על השיטה הזאת כי אני חושב שצריך לנצח משחק כדורסל. אני לא כל כך אוהב את הדינמיקה הזאת, אבל בדינמיקה הזאת הכל יכול לקרות ואנחנו חווינו את זה בהונגריה, ראינו את זה בבלקן והם חוו את זה גם בסיבוב הקודם בענק, אז הם יודעים שאפילו שהם ניצחו פה זה עדיין לא גומר את הסיפור״.

על טי.ג׳יי קליין שעדיין פצוע בגבו אמר שמיר: ״אני ממש לא יודע וגם אם הוא כן יהיה כשיר, הוא כבר שבועיים וחצי בחוץ וגם אם הוא יחזור עכשיו במהלך השבוע זה בטוח יהיה הדרגתי וצריך להיזהר, כי שחקן לא חוזר מאפס למאה אחרי פציעה ובטח לא כזאת. אני מקווה שהוא יחזור, השאיפה שלי שהוא יחזור מתישהו. אני מאוד צריך אותו, אנחנו מאוד צריכים אותו, דיברנו על זה ארוכות, לא יודע אם הוא יחזור השבוע אבל שוב גם אם כן אין לי ציפייה שהוא יהיה מוכן לשחק״.

השבוע חולוניה ב-"חופש" ולא תשחק אחרי שהמשחק מול אילת הוקדם. המשחק הבא של הנמרים יהיה משחק החוץ באיטליה מול סאסרי ביום רביעי ה-17.4 בשעה 21:30 שעון ישראל.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

צילומים: פיבא

bottom of page