top of page
ארכיון
תגים

במקום הראשון! מנצחים בחוץ את מכבי ת"א 94:86

הפועל חולון זו קבוצה שפשוט אי אפשר לדעת למה לצפות ממנה. קצת יותר משבוע אחרי הסאגה של הנצחון-ב33-הפרש-ואז-הפסד-ב33-הפרש-ועלייה-בהארכה מול אלבה פהרוואר, קצת אחרי שהפסידו הנמרים מול הלפני-אחרונה עירוני נהריה בבית, יצאה חולוניה למשחק חוץ קשה מול מי שהייתה במקום הראשון בליגה עד אמש, מכבי תל אביב, למשחק שעל הנייר נראה די אבוד: חולון רשמה 2 הפסדים רצופים מביכים, בלי טי.ג'יי קליין שעדיין פצוע ובלעדיו לא ניצחו הנמרים העונה, בחוץ מול קבוצה עם תקציב של פי 10 מהצהובים-סגולים ושבכל ההיסטוריה של הליגה הסדירה ניצחו החולונים פעמיים בלבד עד אמש באולם זה את מכבי תל אביב, ו-4 פעמים כולל גביע ופיינלפור.

אבל בחולוניה מודל 2018/19 ניירות זה לחלשים כשדווקא מול מכבי תל אביב החזקה, פרט לרבע ראשון חלש, חולוניה נתנה הצגה וניצחה בצדק גמור בתוצאה 94:86 ועלתה למקום הראשון.

ככה זה - אנחנו חזקים על חזקים ולמרות שהיום יום המתיחות הבינלאומי, זו לא מתיחה: אנחנו ראשונים באפריל!

כוכבי הנצחון היו גיא פניני עם משחק שיא של 18 נקודות והרבה חוכמה, שון ג'ונס ואטקינס שעשו בית ספר בצבע לגבוהים שמקבלים שכר של פי כמה וכמה מהם, אבל מעל כולם להט קורי וולדן שקלע 28 נקודות עם 2 החטאות בלבד מכל הטווחים וקלע גם שלשת משחק גדולה כ-20 שניות לסיום שהקפיצה את הפער מ-3 ל-6 והבטיחה את הנצחון. יופי קורי!

בפתיחת המשחק גיא פניני נכנס מהר לעניינים כשקלע את 4 הנקודות הראשונות לזכות חולוניה מול האקסית שלו. וולדן התעורר מיד אחריו כשקלע 3 זריקות מהקו ואז שלשה, ואחרי קצת יותר מ-4 דקות לוח התוצאות הראה על שיוויון 10. אלא שאז חולוניה איבדה ריכוז והמקומיים החלו לרוץ: מכבי רצה 11:2 כשההגנה החולונית מציגה משחק נרפה, ולמרות שלשה של אטקינס שצימקה ל-6 הפרש המקומיים המשיכו לרוץ כששלשה של דיברתולומיאו על הבאזר קבעה יתרון שיא של המקומיים אחרי ריצת 20:5, 30:15 אחרי רבע רע של החולונים.

את הרבע השני פתח אטקינס עם 2 סלים מהירים שהביאו לפסק זמן של מכבי. המארחים חזרו עם פאול-סל ועלו ל-33:19 אבל אז הנמרים חזרו למשחק עם סל של הובר, פניני מבחוץ, וולדן עם 5 ברצף, שון ג'ונס וגיא פניני מאסיסט של וולדן שסגרו את רוב הפער עם ריצת 14:3. המארחים הגיבו השלשה אבל שון ג'ונס עם דאנק וקורי וולדן עם עוד שלשה צימקו את הפער לנקודה בלבד. פארגו ממכבי שמר את היתרון בחיים אבל שלשה של גיא פניני השלימה מהפך - 45:44 לחולוניה. עמית שמחון חטף כדור ומסר לדקוואן ג'ונס לדאנק גדול, אך הסיומת הייתה של המארחים - 48:47 במחצית.

המומנטום החולוני נמשך ברבע השלישי כששון ודקוואן ג'ונס החזירו את היתרון לחולוניה יחד עם - איך לא - וולדן. מכבי צימקה, הרוש קלע סל שהשאיר את היתרון אצל הנמרים אך המארחים הצליחו לקבוע שיוויון 55. אטקינס עם סל בצבע, פניני עם שלשה ושון ג'ונס גם כן מהצבע הובילו מיני ריצה של חולוניה של 7:0, המארחים צימקו ל-3 הפרש אך הובר מהקו ועמית שמחון החזירו את ההפרש ל-7. עד לסוף הרבע מכבי צימקה מעט, 68:64 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע האחרון וולדן המשיך את היכולת הטובה שלו עם קליעות מהקו, שמחון קלע שלשה חשובה שהגדילה ל-7 הפרש, מכבי הגיבה בשלשה משלה אך שון ג'ונס קלע סל גדול על הבאזר ופניני קלע עוד צ'אקה מחוץ לקשת והגדיל את היתרון ל-78:69. ריינולדס נהנה מ"אסיסט" של שחקן מכבי שהגיע במקרה אליו וקלע עוד שלשה שהגדילה את הפער לדו ספרתי (81:70) אך המקומיים לא ויתרו וצימקו. עמית שמחון קלע סל קשה ומדהים מהצבע. הזמן הלך ואזל כשאטקינס קלע 4 נקודות ושמר על פער סביר, מכבי לא ויתרה והגיבה בסל מהיר אך סקוטי ריינולדס הגדיל ל-9 הפרש (89:80) בסל קשה קצת יותר מ-2 וחצי דקות לסיום. גמור? עוד לא.

ההתקפה החולונית נתקעה, מכבי לחצה על כל המגרש וכפתה 2 איבודים רצופים של וולדן ודקה לסיום הפער עמד על 5 בלבד. בהתקפה הבאה היה זה תורו של סקוטי ריינולדס לאבד ואבדיה הצעיר הוריד ל-3 הפרש בלבד עם 43 שניות על השעון. חולון יצאה להתקפה קריטית, ה-MVP קורי וולדן לקח אחריות וקלע שלשה גדולה שהכפילה את הפער כשעל השעון 20 שניות לסיום. מכבי תל אביב יצאה להתקפה שהסתיימה בכלום ושום דבר וקורי וולדן קבע מהקו את תוצאת הסיום, 94:86 ענק לחולוניה ששווה מקום ראשון!

קורי וולדן סיים כאמור כשחקן המצטיין עם 28 נקודות ו-2 החטאות בלבד מכל הטווחים (4-4 לשלוש, 3-4 לשתיים, 10-11 מהקו) ועוד 7 אסיסטים (וגם 5 איבודים), גיא פניני קלע 18 (4-5 לשלוש, 3-4 לשתיים, 6 ריבאונדים, 4 חטיפות), שון ג'ונס (6-9 מהשדה, 6 ריבאונדים, 4 איבודים) ואטקינס (5-12 מהשדה, 6 ריבאונדים) קלעו 13 כ"א, שמחון 7, ריינולדס 4 (5 אסיסטים), דקוואן ג'ונס (2-7 מהשדה) והובר 4 כ"א, הרוש 2. כן שותפו: דדון וארבלי.

כ-300 אוהדים חולונים הגיעו ליד אליהו, עודדו לכל אורך המשחק וחגגו ברחבי מסדרונות האצטדיון המנוכר במשך שעה ארוכה, הרבה יותר מנצחון רגיל. חלק גדול מהאוהדים אף חיכו לשחקנים כשיצאו מהאוטובוס והודו להם על הנצחון הגדול. איזה כיף!

מאמן חולוניה דן שמיר החמיא לשחקן המצטיין קורי וולדן בסיום: "קורי בדרך לקבוצות טובות, בכל הרמות שאני מכיר מחפשים שחקנים כמוהו. הוא יודע להרים את הרמה מתי שצריך ויש לזה המון משמעות, במיוחד אחרי שבוע לא טוב ברמה הקבוצתית. זה טוב שאתה יודע שיש לך שחקן כמו קורי, שירים את הרמה".

על כך שחולוניה ניצחה העונה לראשונה בלי טי.ג'יי קליין אמר שמיר: "זה שעשינו משחק טוב בלי קליין זה נותן לנו ביטחון".

על המשך הדרך אמר: "אנחנו יודעים איך בספורט הדברים עובדים", השיב שמיר. "לפני שבועיים קיבלנו מחמאות מכולם, ניצחנו את ירושלים ואז את אלבה בתצוגות טובות ושבוע אחרי זה הכל התהפך. לכן, הדברים דינמיים ועד ססארי יש עוד הרבה זמן".

גיא פניני סיכם גם הוא את המשחק ואמר: "הגענו לכאן אחרי שבוע לא הכי טוב מבחינתנו. ההרגשה לא הייתה טובה, הגענו למקום הכי קשה כדי לצאת מהמשבר ועשינו את זה בסטייל ואני שמח. הם ברחו לנו ברבע הראשון בשלוש דקות של ריצה כי איבדנו ריכוז, אבל עשינו את המהלכים הנכונים כדי ליצור איזשהו מומנטום מבחינתנו. בסופו של דבר להישאר ביחד ובפוקוס כאן בהיכל זה הדבר הכי חשוב".

על היכולת במשחקים נגד האקסית, אמר פניני: "לשמחתי אני לא עושה את זה רק נגד מכבי, אלא נגד עוד כמה קבוצות. זה לא שאני מגיע למכבי עם פוקוס יותר גדול. עם הניסיון שחוויתי בקריירה הבנתי שצריך להגיע לכל משחק באותו הפוקוס. נגד מכבי השנה זה הלך ואני מקווה שזה ימשיך ללכת".

היום התקיים ראיון עם קורי וולדן שאמר: "היה משחק מאד תחרותי, הרבה שחקנים התעלו עם מהלכים גדולים. בהתחלה היה טיפה קשה, אבל הצלחנו לחזור מ-15 הפרש ולהשתלט על המשחק בתחילת הרבע השלישי. לאחר מכן זה היה מאבק וסוג של מלחמה עד לסוף המשחק, אבל הצלחנו לסיים כמנצחים. אני שמח על כך שלא מצליחים לעצור אותי. מרוצה מאיך ששיחקתי אתמול. לקחתי בתחילת המשחק זריקות וזה עזר לביטחון שלי בהמשך".

על השלשה מול מכבי שניצחה את המשחק: "כשזרקתי את הכדור הרגשתי שזה ייכנס ישר, אבל כשזה עזב את היד שלי הזריקה החלה ללכת עוד ועוד שמאלה. אני מניח שאלוהי הכדורסל רצו שזה ייכנס".

על היכולת שלו: "אני לא יודע אם אפשר לקרוא לזה 'בלתי ניתן לעצירה', אבל עבדתי על הפן ההתקפי שלי עם המאמנים ובעיקר עם מודי (מאור). עבדתי איתו על זריקות ועל כל חלק במשחק שלי, וזה התבטא ביכולת טובה. מועמד ל-MVP של העונה? שמח להיות מועמד מספר אחת עד עכשיו, אבל יש עוד הרבה לשחק. אני יותר מתרכז בלסיים במקום הראשון בטבלה. ברור שאשמח אם אסיים כמצטיין, אבל לא מרוכז בזה כרגע".

כשנשאל מה הוא הכי שיפר אצלו העונה: "אני חושב שאת הזריקה שלי ל-3. הפכתי להיות איום התקפי גדול יותר, בין אם זה לזרוק, לקלוע, לסחוט עבירות, אסיסטים... אם נסכם את זה, אני מניח שאת כל משחק ההתקפה. תמיד הייתי קלע די טוב, אבל אני חושב שאני קולע שלשות יותר בעקביות כרגע. השיטה של הליגה? ברור שהייתי רוצה לסיים במקום הראשון ולארח את הפיינל פור באולם הביתי שלנו. אם אתה נלחם כל העונה ומסיים במקום הראשון, צריך לאפשר לך לשחק בבית מול הקהל שלך".

על היחסים שלו עם דן שמיר: "אני לא יודע בדיוק למה זה עובד כל כך טוב. אני חושב שהוא בחור של 'בלי שטויות'. הוא לא מביע הרבה אמוציות ומצפה ממך לעשות את העבודה שלך. הוא לא מעגל פינות, אין לו אגו והוא נותן לך לשחק. אני לא שחקן שמצפה שיגידו לו שהוא עושה עבודה טובה או שישבח אותי, ואני חושב שזה עובד טוב ע"י תקשורת די פתוחה בינינו. אנחנו לא מסכימים על הכל, אין לנו בעיה לצעוק אחד על השני. אם אנחנו מסכימים על דברים מסוימים, אז אנחנו פשוט ממשיכים הלאה".

על המשך הקריירה אמר וולדן: "יורוליג? אני בהחלט מרגיש מוכן לאתגר. זו חיה שונה לגמרי במונחי כדורסל. אני מוכן להיכנס לאווירה הזו ולתת לזה הזדמנות אם זו תגיע. אליפות? ברור שאהיה מאושר. אני חושב שיש לנו סיכוי טוב לסיים כאלופים, יש עוד קבוצות טובות, אבל אני מאמין שיש לנו קבוצה לגיטימית לקחת את האליפות. אם לא ניקח אותה, ברור שנהיה מאוכזבים. האם זאת העונה האחרונה שלי בחולון? מה שהאפשרויות יהיו עד כה, ברור שאני רוצה להגיע למשהו גדול יותר וטוב יותר. אבל אם זה לא הזמן המתאים ללכת או לא הדבר הטוב ביותר עבורי, אז לחזור לא תהיה בעיה בשבילי".

חולוניה נכנסת ללו"ז עמוס במיוחד כשביום חמישי הקרוב ב-19:25 יצאו הנמרים למשחק חוץ באילת (הוקדם עקב השתתפות חולון באירופה), ביום ראשון תארח חולון את נס ציונה ואז ביום רביעי המשחק הראשון במסגרת חצי גמר היורופקאפ.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

צילומים: עודד קרני

bottom of page