top of page
ארכיון
תגים

הפסד צורם ועדיין עולים לחצי גמר יורופקאפ

כל אוהד הפועל חולון שפוי בדעתו שהיה רואה בבית קולנוע את מה שעבר על חולון בסדרת רבע גמר היורופקאפ, היה דורש את כספו בחזרה על חוסר אמינות. מצד שני, מה כבר אפשר לצפות מקבוצה שכל ההיסטוריה שלה נראית כמו סרט קולנוע וכללה ירידה לליגה שלישית, חזרה לליגה ראשונה, אליפות, עזיבת כמעט כל הסגל ואז זכייה בגביע?

כל אוהד הפועל חולון שפוי בדעתו אמר לעצמו אחרי המשחק הראשון בסדרת רבע הגמר מול אלבה פהרוואר, משחק בו חולוניה ניצחה ב-33 הפרש בתוצאה 96:63: "כמעט על בטוח עלינו". הרוב אפילו לא יוסיפו את ה"כמעט" בהתחלה.

הנמרים נקלעו ליום רע, המקומיים נקלעו ליום משוגע לחלוטין מחוץ לקשת (18 שלשות ב-70% אחרי 40 דקות) ובתום הזמן החוקי לוח התוצאות הראה בדיוק את אותה התוצאה שהייתה בארץ רק הפוך - 96:63 לאלבה פהרוואר. בהארכה חולון כבר עשתה את העבודה ו"ניצחה" ב-6 נקודות, הפסידה ב-27 הפרש במשחק 101:74 אך עלתה בסיכום שני המשחקים בזכות 6 נקודות הפרש. מ-ד-ה-י-ם.

כמעט על בטוח עלינו? כמעט אלבה עלתה! אבל סוף טוב הכל טוב, חולוניה בחצי גמר אירופאי לראשונה בתולדותיה, חצי גמר היורופקאפ!

אף אחד לא היה יכול לנחש איך המשחק מהשוגע הזה יתפתח על פי הפתיחה. המשחק נפתח בקצב מגומגם ואלבה בנתה יתרון ראשוני כשהובילה 9:4, אך פניני עלה מהספסל, קלע שלשה והוביל ריצת 9:2 של הנמרים יחד עם אטקינס ושון ג'ונס - 13:11 לחולוניה. המקומיים הגיבו בריצת 7:0 עד סוף הרבע הראשון, 18:13 לפהרוואר אחרי 10 דקות.

הריצה של ההונגרים המשיכה גם בתחילת הרבע השני עם עוד שלשה עד ששון ג'ונס קטע את הריצה עם דאנק שמסתבר שהפסיק אותה רק זמנית, כשחולון נקלעה לפיגור דו ספרתי ראשון, 26:15, פסק זמן של שמיר. ההונגרים הגדילו את ההפרש ל-28:15 אך וולדן ושון ג'ונס הקטינו שוב את ההפרש עם שלשה ומהלך סל ועבירה בהתאמה. עבירה בלתי ספורטיבית על שון ג'ונס הקטינה עוד את הפער ל-6. הקצב נרגע בשני צידי המגרש כשוולדן חדר יפה והפער נותר על כנו. המקומיים לקחו פסק זמן ממנו חזרו עם 2 שלשות שהחזירו את הפער לדו ספרתי אך וולדן הוכיח שגם הוא יכול והגיב עם אחת משלו לפני ששון ג'ונס ואטקינס הקטינו את ההפרש שוב ל-6. ממש על הבאזר למחצית האורחים הצליחו לקלוע שלשה נוספת, 42:33 לפהרוואר במחצית.

את הרבע השלישי המארחים פתחו בריצה נוספת שהעלתה אותם ליתרון של 16 נקודות (49:33). דקוואן ג'ונס עצר את הריצה עם מהלך סל ועבירה וסל נוסף שהורידו ל-11 הפרש, אך ההונגרים הגדילו שוב את ההפרש ל-16. קורי וולדן צימק עם אסיסט לשון ג'ונס ועוד שלשה, שאחריה דקוואן ג'ונס הוסיף עוד אחת משלו והוריד את ההפרש ל-10 "בלבד", 60:50. אלבה לקחה פסק זמן והחזירה שוב ל-15 הפרש בסלים קלים מדי אבל רועי הובר קלע שלשה על הבאזר של סוף הרבע השלישי, 65:53 להונגרים.

חולון נכנסה לרבע האחרון עם יתרון מצטבר של 21 נקודות בשני המשחקים, אך המקומיים לא אמרו נואש. ההונגרים המשיכו את המטווח שלהם מחוץ לקשת באחוזים משוגעים כשקלעו 2 שלשות מהירות ועלו ל-18 הפרש מה שגרם למפלס הלחץ בחולון לעלות. אטקינס קלע סל חשוב אך ההפרש שוב חזר ל-18 ושמיר לקח פסק זמן. אטקינס קלע סל בריבאונד התקפה, ההונגרים הגיבו בריצה מטורפת שכללה: 2 שלשות, סל שדה, זריקות עונשין ועוד שלשה - 29 הפרש בלתי נתפס, קריסה טוטאלית. קורי וולדן קלע סל נדיר, המארחים החזירו ל-29 הפרש אך וולדן עם אסיסט חשוב לדקוואן שהטביע החזיר ל-27 הפרש שוב. המארחים הגיבו עם - איך לא - עוד שלשה שהגדילה את ההפרש ל-30 נקודות ויתרון של 3 בלבד לחולוניה בשני המשחקים. וולדן קלע סל קריטי, אך המארחים הגיבו בעוד שלשה והמטווח המשיך - 31 הפרש. חולון יצאה להתקפה קריטית, וולדן החטיא, הרוש לקח ריבאונד אך איבד וקבזאס הספרדי הותיק קלע סל במתפרצת - שיוויון מוחלט, 96:63 להונגרים. חולון יצאה לעוד התקפה קריטית, וולדן לא הצליח לקלוע ושעון ה-24 נגמר. לאלבה הייתה עוד שניה על השעון אבל קבזאס לא הצליח לקלוע, הארכה. מדהים.

צריך לכתוב את זה שוב כדי להאמין - משחק ראשון נגמר ב-33 הפרש לחולון, משחק שני בתום הזמן החוקי אלבה מנצחת באותה תוצאה בדיוק 96:63 והולכים לה-א-ר-כ-ה.

את ההארכה התחיל פניני עם זריקות מוצלחות מהקו. פהרוואר "השוותה" בהפרש המצטבר אך וולדן החזיר ל-31 הפרש עם 2 זריקות מוצלחות משלו מהקו. אלבה קלעה נקודה מהקו ופספסה בהתקפה שאחר כך הזדמנות לעלות ליתרון מצטבר לראשונה, וקורי וולדן נתן הרבה אוויר כשקלע שלשה גדולה שהורידה ל-29 הפרש בלבד ו-4 הפרש לטובת חולון במצטבר. וולדן כאמור היה השחקן המצטיין בחולון אך יצא בעבירת תוקף חמישית פחות מ-2 דקות לסיום וחולון נאלצה להסתדר בלעדיו. בהתקפה החשובה החולונית הבאה פניני לקח אחריות וקלע סל חשוב שהעלה את ההפרש המצטבר ל-6. סקוטי ריינולדס חטף כדור, שון ג'ונס קלע פעמיים מהקו והעלה את ההפרש המצטבר של חולון ל-8 וגמר את הסיפור. אלבה עוד הורידה קצת אבל בסוף איכשהו חולוניה עולה לחצי הגמר, 101:74 לאלבה פהבוואר בסיום אך חולוניה מנצחת 170:164 בסיכום שני משחקים מטורפים לחלוטין.

קורי וולדן סיים כקלעי המצטיין עם 24 נקודות (4-8 לשלוש, 4-7 לשתיים, 8 אסיסטים), ש. ג'ונס קלע 14 (8-9 מהקו), אטקינס (5-9 מהשדה, 3 חסימות) ודקוואן ג'ונס (3-5 לשתיים, 1-5 לשלוש) 11 כל אחד, פניני 7 (1-8 לשלוש, 8 אסיסטים, 4 איבודים), הרוש 7 (2-7 מהשדה), הובר 3. כן שותפו: ריינולדס (3 חטיפות) ושמחון.

דן שמיר אמר בסיום: "דיברנו בשלושת השבועות האחרונים על הדינמיקה של המשחקים האלה וכמה שיכול להיות קשה לשחק אותם, אז היום הייתה דוגמא קיצונית. לא הצלחנו לקחת שליטה על המשחק בשלבים המוקדמים שלו, אלבה קלעו באחוזי קליעה מאוד גבוהים וסיימו עם 18 מ-30 לשלוש ו-18 מ-27 בתום הזמן החוקי, אך למרות הכל אני כמובן שמח לעבור שלב וגאה בשחקנים שלנו על זה שהם היו מסוגלים להיכנס להארכה במצב כל כך לא פשוט ובכל זאת לעשות את העבודה בהארכה ולסיים את המשחק".

קורי וולדן אמר בסיום: "קשה לדבר, זה היה משחק מאתגר - לבוא לפה עם יתרון כזה. ניסינו לשחק את המשחק הנורמלי שלנו ולא לעשות הרבה טעויות. אלבה שיחקה חופשי ואנחנו היינו לחוצים. במחצית השניה שיחקנו גרוע והפכנו לעצבניים אבל העיקר שבסוף עלינו".

ביום ראשון בשעה 21:15 יוצאים מהסרט שאנחנו חיים בו - מילולית, וחוזרים לליגת העל למשחק על המקום הראשון מול מכבי תל אביב בחוץ.

איזה חולון נראה הפעם? נחכה ונראה. נתראה שם!

צילומים: פיבא

bottom of page