top of page
ארכיון
תגים

איזה ניצחון במשחק מס' 1: 96:63 ברבע גמר יורופקאפ

איזה משחק, איזה הצגה, איזה מקדמה! במשחק לפנתאון חולוניה מביסה את אלבה פהרוואר ההונגרים בתוצאה 96:63 ומשיגה מקדמה מוחצת של 33 נקודות לקראת המשחק השני ברבע גמר הגביע. כזכור במפעל היורופקאפ יש סדרה של 2 משחקים לאורך כל השלבים המכריעים מה שאומר שחולוניה יכולה להפסיד גם בהפרש של 32 נקודות ועדיין לעלות לחצי גמר המפעל. ככה בדיוק צריך לנצח משחק של סדרה של 2 משחקים, להגדיל את ההפרש עוד ועוד עד דלא ידע! אבל אסור לזלזל, צריך ללכת בשבוע הבא להונגריה, לעשות את העבודה ולעלות לחצי גמר אירופאי. חלום!

כל מי ששיחק אמש במדי חולון היה נהדר, אך מי שהיה הטוב מכולם היה גיא פניני שקלע 14 נקודות ומסר לא פחות מ-9 אסיסטים מרשימים, כל אחד יותר יפה מהשני. גם הגבוהים של חולוניה הצטיינו כששון ג'ונס סיים כקלעי המצטיין עם 22 נקודות ואטקינס מיד אחריו עם 20, וסקוטי ריינולדס סוף סוף הזכיר את השחקן הנהדר ששיחק בקדנציות הקודמות. רק שנמשיך כך!

המשחק עצמו התחיל לא טוב עבור חולוניה. ממש כמו הנצחון המרשים מול הפועל ירושלים, חולוניה נקלע לפיגור ברבע הראשון. המשחק התחיל עם יתרון שהתחלף 8 פעמים כשנקודה רדפה נקודה מילולית כשהאורחים הובילו 8:7 והגדילו ל-13:7. דקוואן ג'ונס קלע שלשה שצימקה אך האורחים מהונגריה המשיכו לתת את הטון ועלו ליתרון של 21:12 בזמן שהנמרים מרבים להחטיא ולטעות. קצת לפני סוף הרבע הראשון שלשות של וולדן ופניני הקטינו את ההפרש, 23:18 לפהרוואר בסוף הרבע הראשון.

ברבע השני החולונים נכנסו לעניינים: ההגנה החולונית נעלה את הסל ומנעה מהאורחים לקלוע סל שדה במשך 6 דקות תמימות, ובהתקפה שון ג'ונס החל לתת הטון, לקבל כדורים נהדרים בצבע ולקלוע שוב ושוב. גיא פניני רקד על הפרקט וחילק אסיסטים מהסרטים כולל אחד שיכנס למהלכי המפעל ללא ספק כשמסר אסיסט עם סיבוב לשון ג'ונס שהשלים את המהפך והעלה את חולון ליתרון 25:23. האורחים לקחו פסק זמן אך הריצה החולונית נמשכה כשהנמרים עלו לראשונה ליתרון דו ספרתי לראשונה, 36:25 - ריצה מדהימה של 24:4 של חולוניה. האורחים ניסו לצמק מעט את הפער, וולדן בדקות טובות הגדיל את היתרון החולוני אך האורחים בכל זאת מצליחים להקטין את הפער לחד ספרתי, 48:39 לחולוניה במחצית.

בתחילת הרבע השלישי שון ג'ונס הגדיל את הפער שוב לדו ספרתי אך האורחים החלו ללחוץ ולצמק את הפער. שלשה של דקוואן ג'ונס מנעה זאת זמנית אך האורחים החלו לצמק ל-6 הפרש בלבד, 53:47 בלבד. שון ג'ונס והרוש קלעו פעם אחת מהקו כל אחד, קליין עם סל חשוב ואטקינס שלשה נתנו קצת אוויר לצהובים-סגולים, 60:51. חולון החלה לעשות לחץ על כל המגרש בראשות סקוטי ריינולדס שעשה לחץ נהדר על מובילי הכדור של ההונגרים, ובצד ההתקפי פניני שוב הפעיל בצבע את שון ג'ונס ויחדיו החזירו את היתרון הדו ספרתי, ושלשה של סקוטי ריינולדס הגדילה את הפער ליתרון של 15 נקודות ו-16 בסוף הרבע, 68:52 בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון אטקינס קלע את הסל הראשון אך החזיר אחר כך בסל עצמי. הנמרים החלו לרקוד על הפרקט כשריינולדס נכנס לעניינים עם חדירה יפה ו-2 אסיסטים גדולים לאטקינס ודקוואן ג'ונס שהעלו את ההפרש ל-22 נקודות. אטקינס עם סל ושלשה ופניני עם שלשה בתווך הגדילו את ההפרש ל-29 אך דפיקות לב נשמעו ביציעי הקהל החולוני כשוולדן נפצע קלות בידו ויצא החוצה. האורחים צימקו עם שלשה אך חולוניה המשיכה עם הלחץ האדיר כשריינולדס עם חדירה נהדרת ופניני עם שלשה העלו את ההפרש לראשונה אל מעל ל-30 נקודות. אטקינס העלה את הפער לשיא של 35 נקודות לפני שההונגרים קלעו סל אחרון שקבע את תוצאת המשחק ולא שינה הרבה, 96:63 ענק לחולוניה שמבטיחה כמעט בוודאות את מקומה בחצי גמר המפעל.

כל מי ששיחק בשורות חולון קלע. שון ג'ונס היה כאמור הקלעי המצטיין עם 22 נקודות (9-11 מהשדה, 4-7 מהקו), אטקינס קלע 20 (8-12 מהשדה, 7 ריבאונדים), פניני הנהדר סיים עם 14 (4-5 לשלוש) והוסיף 9 אסיסטים, 3 חטיפות ומדד פלוס-מינוס של של פלוס 41, דקוואן ג'ונס וסקוטי ריינולדס (4 אסיסטים) קלעו 11 כל אחד, וולדן נתן את הבמה לאחרים כשאחרי הרבה זמן קלע מספר חד ספרתי של נקודות וסיים עם 7 בלבד, קליין קלע 6 (3-6 לשתיים, 0-4 לשלוש) והוסיף לא פחות מ-6 אסיסטים, הובר ושמחון 2 כ"א, הרוש 1.

מספר של פחות מ-2,000 צופים הגיעו למשחק, אך אלה שהגיעו עודדו בצורה טובה ודחפו את הקבוצה בעיקר ברבע האחרון, בכדי להגדיל עוד ועוד את הפער.

מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: "הסדרות האלה של שני משחקים הן אחרות מכל מה שאנחנו רגילים, לפעמים מאוד קשה לשחק את המשחק הראשון, יש עליו יותר לחץ ובדרך כלל שום דבר לא נגמר במשחק הראשון, אבל כמובן שבסדרות האלה אם יש תוצאה טובה להשיג, זאת תוצאה כזאת של הפרש באמת גדול. אבל יש משחק שני לשחק, צריך ללכת לשם כדי לגמור את העבודה. קודם כל יש לנו ביום שבת משחק פה נגד נהריה ואין לאן להתקדם אף פעם למשחק שאחרי המשחק הקרוב. מה שצריך לעשות זה לשחק שם משחק טוב, צריך להיות מוכנים להתאמות שלהם, הם ישחקו כדורסל אגרסיבי, מצד שני להתכונן לסיטואציות אפשריות, כי אם יהיה 15 הפרש להם מתישהו אז אפשר פתאום להילחץ. נתכונן לזה, יש לנו כמה ימים לדבר על זה ולהתכונן למה שהם אולי יכולים לעשות אחרת, וזה בעצם כמו שמתכוננים לכל משחק אחר, רק שצריך להתכונן אליו ברצינות המתבקשת זה משחק עליה לחצי גמר בגביע אירופי”.

על פתיחת המשחק אמר שמיר: “התחלנו קצת קרים כי לא עשינו נקודות במנה שסיימנו איתה, אבל שיחקנו די נכון, החטאנו זריקה טובה מבחוץ אבל הכדור זז טוב, מצד שני הם לקחו הזדמנויות ורצו לנקודות קלות והיינו במינוס שבע. מה שאהבתי זה שבסופו של דבר שמרנו יותר טוב, מי שעזר לנו כמובן זה לעבור להרכב גבוה עם דריון אטקינס בעמדה 4 יחד עם שון, נתן לנו הרבה יותר יציבות הגנתית ואז עם סקוטי וקורי רצנו הרבה יותר, נכנסו לקצב טוב וכשזה קורה הדברים נראים טוב".

במוצאי שבת ה-23.3 בשעה 19:00 חוזרים לליגה המקומית כשנהריה מהתחתית תגיע לחולון.

כולם באים!

צילומים: פיבא

bottom of page