top of page
ארכיון
תגים

ניצחון סוחף בבית: 101:82 על ירושלים

הרבה הכנות למשחק הצדיקו את עצמן. בעזרת משחק שיא של דריון אטקינס ויכולת טובה של כמעט כל מי שדרך על הפרקט, פירקו החולונים את הירושלים בתוצאה 101:82.

על הדרך חולוניה ניצחה את הקבוצה האחרונה שעוד לא ניצחנו העונה, סופרת ניצחון עשירי ברציפות בליגה - שווה לשיא המועדון, ולראשונה אי פעם סוגרת סיבוב שלם של 11 משחקים ללא הפסד (המשחק מול הפועל תל אביב הוקדם והתקיים בזמן הסיבוב הראשון). שאפו!

המשחק עצמו החל בצורה צמודה. חולון עלתה ראשונה ליתרון 5:0 עם הטבעה של שון ג'ונס ושלשה של וולדן, ירושלים השוו ועלו ליתרון 8:7 אך הרוש הנהדר יחד עם וולדן וקליין החזירו את היתרון לחבר'ה הטובים, 14:9. האורחים עדיין לא אמרו נואש ורצו ריצת 10:0 שקבעה מהפך, שון ג'ונס ואטקינס צימקו אך האורחים הגדילו את הפער שוב - 25:18. קצת לפני סוף הרבע ראשון הנמרים חזרו לעניינים כשאטקינס ו-וולדן עם שלשה על הבאזר הקטינו את ההפרש, 25:23 בלבד לירושלים בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני המומנטום החולוני נמשך עם עוד שלשה של וולדן ועוד סל של אטקינס, כשאחר כך גם עמית שמחון עלה על הלוח והשלים ריצת 14:0 של החבר'ה הטובים, 32:25 לנמרים. האורחים ניסו לצמק קצת אבל אטקינס בדקות נהדרות עם מעט עזרה של שמחון ודקוואן ג'ונס, העלו את חולוניה לראשונה ליתרון דו ספרתי - 42:32. ירושלים הגיבה במהלך של 3 נקודות של האקס תמיר בלאט שזכה גם הוא ליחס עוין, אך גיא פניני החזיר את הפער לדו ספרתי עם שלשה וטי.ג'יי קליין הגדיל בשני סלים נוספים, 50:36 לחולוניה במחצית.

להפועל חולון של עונת 2018/19 יש הרגל מגונה שבו או שנקלעים לפיגור, חוזרים ומנצחים במשחק צמוד, או שמובילים בהרבה, נותנים ליריבה לחזור ומנצחים במשחק צמוד. ואכן בקרב הקהל החולוני עלה החשש שזה מה שיקרה גם הפעם ושהאורחים מירושלים יחזרו - לא הפעם. ברבע השלישי כל ניסיון של ירושלים לצמק את הפער נענה בנקודות חולוניות כשהנמרים היו קרובים יותר להגדיל את הפער מאשר האורחים לחזור למשחק. צמד הג'ונסים וקורי וולדן קלעו סלי שדה ששמרו על פער בטוח, דקוואן ג'ונס וגיא פניני קלעו מחוץ לקשת והגדילו את הפער ל-17 נקודות (62:45), ולמרות 2 שלשות של האקס בלאט, שון ג'ונס שמחון ו-וולדן לא נתנו לאורחים להתקרב ואף הגדילו את הפער לראשונה מעל ל-20 נקודות (72:51). עד לסוף הרבע האורחים צימקו מעט את הפער, 74:59 בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע האחרון ריינולדס ואטקינס הגדילו את הפער חזרה ל-19 נקודות עם סלים קלים אך האורחים לא ויתרו וצימקו ל-14 למרות שלשה של אטקינס. 5 דקות לסוף המשחק שמיר לקח פסק זמן כדי לוודא שהפער לא מצטמצם מדי וסקוטי ריינולדס חזר נהדר בשני צידי המגרש וגם קלע שלשה וסל נוסף. אטקינס הגדיל את הפער שוב אל מעבר ל-20 נקודות וגם עמית ארבלי הצעיר שנכנס בדקה האחרונה השתתף בחגיגה וקלע שלשה בשניות הסיום, 101:82 לחולוניה בנצחון ענק.

למרות שבאו כמה עשרות עד מאות בודדות של ירושלמים להיכל בחולון, עקב סכסוך פנימי של ארגון האוהדים של האורחים עם ההנהלה שלהם, הגוש המעודד של ירושלים לא הגיע וביציעים התצוגה הייתה חד צדדית בדיוק כמו על הפרקט. הקהל החולוני התפוצץ בתצוגת עידוד נהדרת, שר ועודד לאורך רוב המשחק, צעק בוז מחא והוציא את שחקני היריבה מהמשחק בדיוק כמו שקהל חם ואוהב אמור לעשות. קצת אחרי שריקת הסיום, קורי וולדן רץ באופן ספונטני הישר לעבר הקהל החולוני ביציע B וקיבל הרבה אהבה.

מצטיין המשחק דריון אטקינס אמר בסיום: "הניצחון הזה הוא ´זריקת מוראל´ רצינית עבורנו וגם הצהרה שאנחנו יכולים להגיע הכי רחוק שאפשר. באותה נשימה, אנחנו צריכים להישאר צנועים ולהמשיך לעבוד ביחד" סיכם הסנטר הנהדר.

מאמן חולוניה דן שמיר מעט נזף בתקשורת ובמי שמיהר להקטין את הישגי חולוניה עד כה: "קצת נמאס לי מזה שאומרים שאנחנו לא מספיק טובים. צריך לכבד את החוקים של המשחק, ואנחנו במאזן 4:18 בליגה. יש דברים שאנחנו צריכים לתקן ולעשות יותר טוב, ומה שאנחנו יכולים אנחנו עושים".

על המשחק אמש אמר שמיר: "הדברים שעשינו הגנתית עבדו היום. ירושלים קבוצה מאוד מוכשרת ויש לי הרבה כבוד למה שהיא עושה. קורי וולדן מבצע עבודה נהדרת בכל במשחק, אבל הוא לא צריך להיות השחקן הטוב היחיד שלנו. סקוטי ריינולדס היה אגרסיבי ונתן משחק טוב יותר הערב בהתקפה. זה יתרון גדול בשבילנו".

עוד אחד שהצטיין אמש היה קורי וולדן שאמר: "זה היה ניצחון חשוב מאוד, מהרבה סיבות. זה היה חשוב לנו כי הוכחנו לעצמנו שאנחנו מסוגלים להתחרות בקבוצות ברמה הכי גבוהה, ושאנחנו מסוגלים להופיע כמו שצריך במשחק גדול. זה היה ניצחון חשוב לאוהדים, הגנו על המגרש הביתי שלנו. זה גם היה ניצחון חשוב עבור מספר שחקנים בודדים, שהיו זקוקים לביטחון הזה" - ככל הנראה הכוונה היא לסקוטי ריינולדס שנראה כאמור טוב.

ביום רביעי בשעה 19:00 - מלחמת עולם, המשחק הראשון במסגרת רבע גמר היורופקאפ מול אלבה פהרוואר ההונגרית. מהרו לרכוש כרטיסים! כולם באים, ממשיכים את המסע!

צילומים: עודד קרני, אורן אהרוני, יוסי כהן

bottom of page