top of page
ארכיון
תגים

מעפילים לרבע גמר יורופקאפ: למרות הפסד 83:82 לבלקן

מתי פעם אחרונה נרשמה שמחה במחנה החולוני אחרי הפסד? זה בדיוק מה שקרה הערב במשחק ההפסד בתוצאה 83:82 מול בלקן הבולגרית, משחק שהסתיים בהפסד שכולו נצחון שכן בסיכומם של שני משחקים דרמטיים במיוחד, חולוניה מנצחת את בלקן הבולגרית ב-3 נקודות במצטבר ועולה לרבע הגמר היורופקאפ.

הנצחון-ההפסדי רשום על שמם של דריון אטקינס שחזר ליכולתו הנהדרת אחרי תקופה פחות טובה והיה מצויין לאורך כל המשחק, דקוואן ג'ונס שהיה בולט בעיקר במחצית הראשונה אך מעל כולם גיא פניני הותיק שבדקה וחצי האחרונות של המשחק קלע 5 נקודות קריטיות והוסיף מהלך הגנתי נהדר בהתקפה האחרונה של הבולגרים וכפה איבוד שהבטיח סופית את הנצחון. פשוט ווינר! מילה טובה מגיעה גם לרועי הובר הצעיר שלמרות שממעט לשחק בתקופה האחרונה וקלע אמש 2 נקודות בלבד, היו אלה 2 הנקודות האחרונות במשחק שעזרו להבטיח את הנצחון בסיכומם של שני המשחקים - כל הכבוד לרועי על שעמד בלחץ וקלע פעמיים מהקו!

גבירותי ורבותיי - היסטוריה: לראשונה רבע גמר מפעל אירופאי!

המשחק נפתח לא טוב עבור חולוניה שנקלעה לפיגור מהיר של 8:2 כשרק וולדן עלה על הלוח. שמיר לקח פסק זמן שאחריו אטקינס קלע שלשה מפתיעה אך המקומיים המשיכו לרוץ בתמיכת הקהל שלהם ולעלות ליתרון דו ספרתי - 17:7, פסק זמן נוסף של שמיר אחרי קצת יותר מ-5 דקות. היתרון צמח עוד קצת והגיע בשיאו ל-11 נקודות (20:9) אך אז חולון התעוררה: פניני קלע שלשה, אטקינס קלע 2 סלים רצופים, דקוואן ג'ונס הפציץ גם הוא מחוץ לקשת וקורי וולדן הוסיף עוד סל כשגם בצד השני ההגנה החולונית עשתה את העבודה ועצרה את המארחים. חטיפה של דקוואן ג'ונס וסל של קליין קבעו את תוצאת הרבע הראשון, 24:23 בלבד לבלקן בסוף רבע ראשון לא טוב של חולוניה.

הרבע השני המשיך עם מומנטום חולוני כשקליעות עונשין של אטקינס השלימו מהפך. דקוואן ג'ונס ודריון אטקינס המשיכו ביכולת הנהדרת שלהם כשאטקינס מגיע כבר בתחילת הרבע השני למספר דו ספרתי של נקודות ודקוואן ג'ונס הראה שהוא יכול להיות מסוכן מכל טווח כשקלע שלשה והשלים בהמשך מהלך נוסף של 3 נקודות עם הטבעה ועבירה. אטקינס ראה ורצה גם כשלקח ריבאונד התקפה והטביע גם הוא, ופניני לא רצה להישאר בצד והצטרף לחגיגה של השניים כשקלע שלשה משלו. שלשה ועבירה של דקוואן ג'ונס העלו את חולוניה ליתרון שיא של 14 נקודות (42:28) והשלים ריצה מדהימה של 30:6 אך אז המומנטום עבר צד והמארחים חזרו למשחק עם ריצת 10:0 שצימקה את ההפרש ל-4 בלבד. גיא פניני עצר את המומנטום של המארחים עם שלשה ועבירה שהביאו 4 נקודות במהלך אחד שהכפילו את היתרון, פסק זמן של הבלקנים. מפסק הזמן שלומי הרוש חזר מצויין עם 4 נקודות רצופות - נקודה מהקו ושלשה שהחזירו את הפער לדו ספרתי, אך המקומיים הצליחו לצמק מעט, 50:44 לחולוניה במחצית.

המחצית השניה החלה ממש כמו תחילת המשחק עם מומנטום של האורחים שהצליחו להשוות לשיוויון 50 אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של קליין. שון ג'ונס עצר את הסחף ועלה על הלוח עם דאנק מאסיסט של וולדן ואחר כך אטקינס החזיר את הצבע ללחיים של הנמרים עם שלשה חשובה שקבעה 55:51 לחבר'ה הטובים. המשחק המשיך להיות צמוד והקצב ירד משמעותית ביחס למחצית הראשונה כששתי הקבוצות התקשו מאוד בהתקפה והרבו להחטיא. חולוניה יצאה מהקפאון ראשונה כשוולדן הגדיל את הפער ל-5 עם מהלך יפה של סל ועבירה והרוש המשיך את המומנטום עם שלשה אך שלשה של האורחים קצת לפני סוף הרבע צימקה את ההפרש, 63:58 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח שוב עם מומנטום של האורחים שהחזירו את הפער ל-3 בלבד. שלשת אין-ברירה משוגעת של הרוש עם הלוח בסוף שעון הגדילה את היתרון החולוני ל-6, אך האורחים לא ויתרו והמשיכו לצמק את הפער ל-2 בלבד. ריבאונד התקפה וסל חשובים של דקוואן ג'ונס השאירו את היתרון החולוני בחיים ו-2 סלים קשים ומלאי מלחמה של וולדן נתנו יתרון שנראה מבטיח - 72:66 לחולוניה כשעל השעון פחות מ-5 דקות לסיום, פסק זמן של הבולגרים. נגמר? ממש לא: המארחים חזרו מפסק הזמן עם המומנטום ורצו ריצת 7:0 מהירה שקבעה מהפך ושמיר מיהר לקחת פסק זמן משלו. המשחק הפוך לצמוד ביותר כשאטקינס קלע סל חשוב שהחזיר את היתרון לחולוניה קצת יותר מ-3 דקות לסיום, אך הנדנדה נמשכה כשהבולגרים החזירו את היתרון עם סל בצבע. וולדן והרוש החטיאו 2 זריקות חשובות מחוץ לקשת והבולגרים הגדילו את הפער ל-3 הפרש, 77:74 כשעל השעון דקה ו-27 שניות - נקודה יתרון לחולון בסיכום תוצאות שני המשחקים.

חולון יצאה להתקפה חשובה מה שסימן - זמן פניני: הגארד הותיק לקח אחריות וקלע סל פלואטר טיפוסי שצימקה את הפער לנקודה. הבלקנים לקחו פסק זמן וחזרו להתקפה חשובה משלהם שהתסתיימה בשלשה - יתרון 4 לבלקן ושיוויון מוחלט בסיכום שני המשחקים. חולון יצאה להתקפה קריטית כשעל השעון 52 שניות לסיום וגיא פניני הוכיח איזה שחקן גדול הוא כשקלע שלשה ענקית, נקודה יתרון לבלקן במשחק, יתרון 3 לחולון בסיכום שני המשחקים כשעל השעון 38 שניות לסיום, פסק זמן נוסף של הבולגרים. בלקן יצאה להתקפה קריטית משלה אך דריון אטקינס בחסימה ענקית כפה איבוד כדור וכדור חולוני. שלומי הרוש נשלח לקו וקלע רק פעם אחת, בלקן קלעו שלשה שהעלתה אותם ליתרון 3 במשחק ויתרון נקודה בלבד לחולון בסיכום שני המשחקים, ודן שמיר לקח פסק זמן כשעל השעון 16.9 שניות לסיום. רועי הובר הצעיר נשלח לקו לזריקות עונשין על משחק שלם ועמד כאמור בלחץ כשקלע פעמיים, ובהתקפה האחרונה של המשחק שהייתה יכולה לכפות הארכה במקרה של שלשה, הגנה נהדרת של פניני כפתה איבוד כדור שאחריו רועי הובר העביר את השניות האחרונות וזרק את הכדור באוויר בשמחה, חולוניה מפסידה 83:82 אך יצאה מנצחת ושמחה בסיכומם של שני המשחקים.

דריון אטקינס סוף סוף חזר לעצמו כשסיים כקלעי המצטיין עם 20 נקודות (6-9 לשתיים, 2-2 לשלוש), גיא "מאני טיים" פניני (4-10 לשלוש, 7 אסיסטים) ודקוואן ג'ונס (3-6 לשלוש, 6 ריבאונדים) קלעו 15 כל אחד, קורי וולדן סיים עם 13 (6-7 לשתיים, 0-5 לשלוש, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 5 איבודים), הרוש 11 (3-6 לשלוש), שון ג'ונס 4, קליין והובר 2 כל אחד. כן שותפו: ריינולדס ושמחון.

דן שמיר אמר בסיום: "שמח מאוד על העלייה לשלב הבא, עלינו בזכות 6-7 דקות בסוף המשחק הקודם שבהם חזרנו מפיגור 10-11 נקודות ואפילו הגענו לכאן עם יתרון קטן. היום התחלנו את המשחק לא טוב, נקלענו לפיגור מוקדם, אבל אז שיחקנו כדורסל טוב, הובלנו לאורך חלק גדול מהזמן נגד קבוצה שסך הכל שיחקה כדורסל טוב, עשתה קליעות מבחוץ לאורך כל שני המשחקים ולכן אני שמח מאוד להתקדם לשלב הבא".

רועי הובר שקלע 2 קליעות עונשין מכריעות אמר בסיום: "אנחנו שמחים מאוד על הנצחון ועל עליית השלב. ניצחנו קבוצה מאוד מאוד קשוחה ומאומנת במגרש ביתי ולא פשוט, ידענו שיהיה קשה אחרי מה שהיה במשחק הקודם אצלנו בבית ואנחנו שמחים על ההישג ומקווים להמשיך קדימה".

במוצאי שבת ה-16.3 תארח חולוניה את הפועל ירושלים למשחק חם במיוחד בו יחפשו החולונים ניצחון מול כמה אקסים ומול הקבוצה היחידה שעד כה לא ניצחנו העונה.

למשחק כזה אין צורך לכתוב "כולם באים" כי ברור שזה יקרה. יהיה חם!

צילומים: פיב"א

bottom of page