top of page
ארכיון
תגים

עוד הארכה לרזומה: מנצחים 96:95 בנס ציונה

היום יום הולדת היום יום הולדת היום יום הולדת לשלמה ועמית! שלמה אייזיק הבעלים של הפועל יונט חולון ועמית שרף עוזר המאמן חגגו אמש יום הולדת ואין מתנה טובה יותר מנצחון. חולון הייתה יכולה לתת במתנה נצחון קל אחרי שהובילה כבר ב-18 הפרש ברבע האחרון, אבל למה לעשות חיים קלים? כשזה קשה יותר ומשקיעים יותר במתנה זה בסה"כ מראה שאוהבים, ולפי המשחק אמש בחולוניה מאוד אוהבים את שני חתני יום ההולדת. מאוד מאוד.

במשחק משוגע ודרמטי נוסף חולוניה מצליחה לאבד יתרון מבטיח ברבע האחרון, להיקלע להארכה ולנצח בשיניים 96:95 עם החטאה כפולה של הנציגה השנייה במפעל היורופקאפ בהתקפה האחרונה.

המשחק החל מצויין עבור חולוניה בכלל ושון ג'ונס בפרט. חולון פתחה עם 6:0 מהיר, נס ציונה צימקה ל-10:7 אך שון ג'ונס ביחד עם קליין קבעו 15:7 חולון, כששון ג'ונס אחראי ל-10 נקודות וקליין ל-5 נוספות. אטקינס קבע 17:9 חולוני אך עד לסיום הרבע נס ציונה חזרה וצימקה את הפער למינימום עם שלשה של גארי בראון מנס ציונה שרמז על ההמשך, 19:18 בלבד לחולוניה.

תחילת הרבע השני הייתה של גיא פניני. הגארד הוותיק קלע 5 נקודות רצופות בפתיחת הרבע השני, אקטינס הוסיף עוד 4 משלו וקורי וולדן עם נקודות ראשונות העלה את חולוניה ליתרון דו ספרתי ראשון, 30:20. בנקודה זאת קיבלנו את צמד המהלכים אולי היפים ביותר העונה: טאליב זאנה עלה להטבעה, אטקינס עלה איתו וחסם אותו חסימה מדהימה, דקוואן ג'ונס תפס את הכדור, רץ מגרש שלם בהתקפה מתפרצת והטביע הטבעה מטורפת שסיימה 2 מהלכים רצופים מהסרטים - וואו! פניני המשיך ביכולת המצויינת שלו כשרשם שלשה וחסימה על טל דן, אך דקוואן קוק המארח צימק לפער חד ספרתי. פניני ושון ג'ונס החזירו את הפער הדו ספרתי אחרי שהאחרון החטיא 2 הטבעות ברציפות (!) - אך נסלח לו לאור המחצית הראשונה המצויינת בה קלע 15 נקודות, 42:30 לחולוניה במחצית ראשונה מצויינת.

הרבע השלישי התנהל "בנוהל". תחילתה הייתה טובה עבר הנמרים שעלו שוב ליתרון 14 בזכות הטבעה של שון ג'ונס, סל של קליין וקליעות מוצלחות מהקו של קורי וולדן. עמית שמחון שמר את חולון בפער דו ספרתי (50:39) אך אז הפער עבר אל המארחים שרצו ריצת 10:2 וצימקו את הפער ל-3 בלבד, פסק זמן של שמיר. אחרי פסק הזמן חולון חזרה לקצב עם סל של אטקינס מהקו, שלשה של וולדן ועוד נקודה אחת מהקו, 59:52 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון החל עם התפוצצות של דקוואן ג'ונס שקלע 6 נקודות מהירות שכללו סל ועבירה ושלשה. פניני בליי-אפ טיפוסי והרוש עם שלשה העלו את חולוניה ליתרון שיא מבטיח, 70:52 קצת יותר מ-8 דקות לסיום. גמור, לא? ברור שלא! צריך לעשות את זה מותח. האורחים החלו לרוץ עם 2 הכוכבים שלהם קוק ובראון-רמירז שפשוט לא הצליחו להחטיא והורידו תוך פחות מ-3 דקות את הפער לחד ספרתי. אטקינס ניסה לעצור את הסחף עם 5 נקודות בין שטף הסלים של נס ציונה כולל סל ועבירה אחרי אסיסט גדול של הרוש, אך הריצה של המארחים נמשכה כששלשה של נס ציונה מורידה את ההפרש ל-2 בלבד כשעל השעון פחות מ-3 דקות - 75:73 בלבד, ריצת 21:5 לנס ציונה בקצת יותר מ-5 דקות של משחק. סקוטי ריינולדס קלע נקודות ראשונות במשחק בשיא של המאני-טיים עם מהלך סל ועבירה, שון ג'ונס הגדיל ל-7 הפרש כשעל השעון 2 דקות לסיום אך נס ציונה חזרה לעשות מה שהלך לה הכי טוב ברבע האחרון כשקלעה שלשות בצרורות - אחת של קוק ו-2 של בראון-רמירז כשבתווך אטקינס מדייק פעמיים מהקו - שיוויון 82 משוגע. חולון יצאה להתקפה אחרונה, קליין ניסה לקלוע סל נצחון מחצי מרחק אך החטיא - הארכה. 8 מ-10 משוגע לנס ציונה מחוץ לקשת ברבע האחרון.

בתחילת ההארכה נס ציונה עלתה ליתרון ראשון במשחק - האם זה ישבור את חולון? בהחלט לא! אטקינס השווה, פניני קלע פעם אחת מהקו והחזיר את היתרון לחולון, טל דן השווה שוב והרוש בשלשה גדולה העלה את חולון ליתרון 3 אך דקוואן קוק הגיב בעוד שלשה, שיוויון 88. קורי וולדן חדר פנימה מצויין והעלה את חולון ליתרון 2 אך מהלך מכוער של טאליב זאנה שפשוט חסם את דרכו של וולדן ונתקע בו הביא לעבירה טכנית דו צדדית שהביאה לירידת שני השחקנים ב-5 עבירות והרחקתו של וולדן שהורחק אחרי שבמחצית הראשונה נשרקה לחובתו עבירה בלתי ספורטיבית. ללא איש המאני-טיים סקוטי ריינולדס החל לקחת אחריות כשחדר מצויין לטבעת והעלה את חולון ליתרון 3. קוק ודאו המארחים הפכו ונתנו לנס ציונה יתרון נקודה קצת יותר מדקה לסיום, אך שלומי הרוש הנהדר קלע עוד סל גדול במאני טיים והחזיר את היתרון לחבר'ה הטובים. סקוטי ריינולדס קלע פעמיים מהקו והעלה ל-96:93 וחצי דקה לסיום בראון רמירז צימק ל-96:95. ריינולדס נשלח שוב לקו אך הפעם לא עמד בלחץ והחטיא פעמיים, ונס ציונה יצאה להתקפה על משחק כשעל השעון 25 וחצי שניות. 2 הכוכבים של נס ציונה היו יכולים להכריע את המשחק, אך דקוואן קוק החטיא חדירה וגארי בראון-רמירז שהשתלט על הכדור החוזר בתוך כל הבלאגן החטיא עוד ליי-אפ בשניה האחרונה, 96:95 סופר-דרמטי לחולוניה בסיום. מזל טוב שלמה ועמית!

שון ג'ונס סיים כמר-נקודה-לדקה עם 21 (7-10 מהשדה, 7-7 מהקו) ב-21 דקות בלבד, וגם 6 ריבאונדים ו-3 חסימות. אטקינס השלים ערב חלומי לשחקני עמדה 5 כשקלע 17 (7-9 מהשדה) והוסיף 9 ריבאונדים ו-4 חסימות, פניני היה מצויין עם 13 נקודות (7 ריבאונדים, 9 אסיסטים, 5 איבודים), וולדן באחד המשחקים הפחות טובים שלנו בחודשים האחרונים סיים עם 10 נקודות (1-6 לשלוש, 7 אסיסטים, 5 איבודים), הרוש היה נהדר כשקלע גם הוא 10 (4-6 מהשדה, 5 מהן בהארכה), דקוואן ג'ונס קלע 9, קליין (3-10 מהשדה, 4 אסיסטים) וריינולדס (5 אסיסטים, 4 איבודים) 7 כל אחד, שמחון 2.

יותר מ-300 אוהדים צהובים סגולים הצליחו להשיג כרטיסים בדרך-לא-דרך, עודדו בצורה נהדרת, ראו קאמבק פסיכי של המארחים ונצחון דרמטי מטורף של חולוניה בסיום. בסוף הייתה מספיק שמחה ונחת ככה שאפשר היה לשיר אפילו "היום יום הולדת" לשלמה. מזל טוב!

חולוניה רושמת נצחון ליגה תשיעי ברציפות, הרצף האורך ביותר של הנמרים מאז עונת האליפות ב-2007/8 ונותרה הקבוצה היחידה שלא הפסידה בסיבוב השני והקבוצה עם מאזן החוץ הטוב בליגה, 8 נצחונות לעומת 3 הפסדים ומאזן 11:1 במשחקים צמודים. היה עדיף למען בריאות הלב של אוהדי חולוניה שיהיו פחות משחקים צמודים.

ביום שלישי ה-12.3 בשעה 19:30 תצא חולוניה לבולגריה למשחק מכריע במסגרת שמינית גמר היורופקאפ, למפגש השני מול בלקן המקומית אחרי שבמשחק הראשון חולוניה ניצחה ב-4 נקודות - יתרון די שברירי.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

צילומים: יוסי כהן, לירון מולדובן

bottom of page