top of page
ארכיון
תגים

ראשונים על ראשון: מנצחים 85:81 בבית את ראשל"צ

הפועל חולון חזרה מהפגרה בת השבוע וחצי הישר לשגרת הליגה המקומית, עם "המנה הרגילה": נצחון ביתי צמוד בתוצאה 85:81 על מכבי ראשון לציון, שמעלה את הנמרים שוב למקום הראשון (למכבי תל אביב משחק חסר).

כן, שוב חולוניה מנצחת משחק צמוד. הפעם שלא כרגיל חולוניה לא חזרה מפיגור דו ספרתי כהרגלה, אלא דווקא הובילה בבטחה בהפרש שהגיע בשיאו ל-17 נקודות ואף הובילה ב-14 באמצע הרבע השלישי, אך אז הנמרים הפסיקו לשחק, איפשהו לאורחת לחזור ולהפוך את התוצאה בדרך לסיום צמוד בו ביצעו הנמרים מהפך על המהפך וניצחו בסיום צמוד.

המצטיינים במשחק היו קורי וולדן שסיים כקלעי המצטיין עם 24 נקודות והיה נהדר כהרגלו, ושון ג'ונס שהציג משחק מצויין לראשונה מזה זמן רב, קיבל את תואר השחקן המצטיין ורשם דאבל-דאבל מצויין של 19 נקודות ו-12 ריבאונדים. נקווה שימשיך כך.

הרבע הראשון היה רבע פשוט לוהט של הנמרים. ההרכב של חולוניה כלל את ריינולדס, וולדן, הרוש קליין ושון ג'ונס והם החלו את המשחק באופן נהדר. האורחים עוד הובילו 4:3 אך ראו את הנמרים משאירים להם אבק בדרך לריצת 11:0 בהובלתו של שון ג'ונס שקבעה פער דו ספרתי מהיר וראשון - 14:4. קליין היה גם כן מצויין בפתיחה כשקלע 2 שלשות שאפשרו לצהובים-סגולים לעלות ל-22:10, אדם אריאל צימק מעט לפני שעוד ריצה של קליין ושל וולדן שהשלים כמעט עם הבאזר מהלך של סל ועבירה חותמים רבע ראשון מופלא בתוצאה 28:12 לחולונים.

הרבע השני נפתח עם הרכב שונה לחלוטין של חולוניה מזה שפתח את המשחק כשעל הפרקט היו הובר, פניני, אטקינס, שמחון ודקוואן ג'ונס. בהרכב הזה חולוניה התקשתה לקלוע וראשון לציון צימקה מעט את הפער עד ל-11 נקודות, אך מי ששחרר את הניצרה היה גיא פניני שקלע 2 שלשות כשבתווך דקוואן ג'ונס קולע אחת משלו מה שאפשר לחולוניה לעלות ליתרון שיא - 37:20. בנקודה זאת הנמרים כאמור הורידו את הרגל מהגז ואיפשרו לאורחים לצמק אף הסיומת הייתה שוב של הנמרים בדמות מהלך של שלומי הרוש לפנתיאון, מהלך המחזור, מהלך שלקוח מהארלם גלובטרוטרס: הרוש כמעט איבד את הכדור ונפל לריצפה, הוא הצליח לכדרר בישיבה, לקום, לזרוק את איגור קולשוב על הפרקט בהטעייה (מה שנקרא "שבירת קרסוליים") ולקלוע שלשה ענקית שקובעת את תוצאת המחצית, 48:34 לנמרים במחצית נהדרת.

בפתיחת הרבע השלישי האורחים עשו מאמץ להקטין את הפער, אך שון ג'ונס וקורי וולדן לא נתנו להם להתקרב, כששלשה של האחרון קבעה 15 הפרש. קליין שמר על הסטטוס קוו כשקלע ליי-אפ שקבע 57:43 אך אז החלה ריצה של האורחים עם כל השלשות שלא נכנסו להם במחצית הראשונה. ראשון לציון רצה ריצת 15:5 וצימקה את הפער ל-4 נקודות בלבד כשגם פסק זמן של שמיר לא עוזר, וזה גם היה הפער בסיום הרבע - 64:60 בלבד לחולוניה בסוף הרבע.

הרבע הרביעי המשיך במגמה דומה כשראשון לציון רצה וחולוניה לא מוצאת את הסל. האורחים המשיכו לרוץ בתחילת הרבע כשקלעו 8 נקודות ללא מענה ועלו ל-68:64. עמית שמחון שבר את הריצה עם שלשה חשובה והמשחק הפך לצמוד. הקהל החל לדחוף את הנמרים כשסקוטי ריינולדס צימק לנקודה כשקלע את הסל היחיד שלו במשחק בריצת קוסט-טו-קוסט שהזכירה את סקוטי של פעם, ראשון לציון לא ויתרה על יתרונה השברירי והחזירה ליתרון 4, אך הנמרים ניצלו עבירה בלתי ספורטיבית שנעשתה על שון ג'ונס בכדי להשוות את התוצאה עם זריקות עונשין מוצלחות של שון ג'ונס וקורי וולדן, 75:75 בדיוק 5 דקות לסיום.

בדקות הסיום הלחץ החל לתת את אותותיו כששתי הקבוצות התקשו לקלוע והרבו להחטיא. ראשון לציון הצליחה לגרד 2 נקודות ולהחזיר את היתרון שלה 77:75 שנראה כמו הרבה יותר, שון ג'ונס צימק עם נקודה מהקו ודקה לסיום טי.ג'יי קליין עם שלשה ענקית מחזיר את היתרון לחבר'ה הטובים - 79:77. בדקה האחרונה חולוניה הלכה לשחקנים היותר מנוסים שלה ואלה שנמצאים בכושר טוב יותר כשפניני מצא את קורי וולדן באסיסט גדול שהגדיל ל-3 הפרש, ראשון לציון לא הצליחה לקלוע וקורי קלע עוד 4 זריקות מהקו (מתוך 6) וקבע את תוצאת הסיום, 85:81 קשה לנמרים בסיום.

קורי וולדן סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 24 נקודות (3-7 לשלוש, 7-10 מהקו), ש. ג'ונס סיים כשחקן המצטייין עם דאבל-דאבל של 19 נק' (6-9 מהשדה, 7-8 מהקו) ו-12 ריבאונדים (וגם 3 חסימות), קליין היה גם כן נהדר עם 15 (3-5 לשלוש, 3-4 לשתיים), ד. ג'ונס, שמחון ופניני קלעו 6 כ"א, אטקינס 4 (4 איבודים), הרוש 3 (1-6 מהשדה, 5 אסיסטים) אבל איזה שלשה גדולה וריינולדס 2 (1-8 מהשדה, 5 אסיסטים). כן שותף: הובר.

2500 צופים בלבד, רובם המוחלט של חולוניה מן הסתם, הגיעו למשחק בשעה לא נוחה במזג אוויר גשום ולא נוח. למרות שהעידוד במשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה, בדקות ההכרעה בסיום הקהל היה שם בשביל הקבוצה וממש כמו הנמרים על הפרקט, ידע איך לנצח את המשחק. יפה.

דן שמיר היה מרוצה בסיום על כך שגם במשחק בו הייתה ירידת מתח גדולה, חולוניה מצאה את הדרך לנצח: "אני מאוד גאה בניצחון הזה, כי ממש הפסקנו לשחק ברבע השלישי והשחקנים בעצמם יצאו מזה, הם מצאו את הדרך חזרה ולנצח. כמובן היו גם דקות לא רעות, בנינו על הגנה טובה, הכדור זז בחצי הראשון ועשינו פער יפה, לא נקי מטעויות, אבל יפה. אחר כך היו הרבה יותר טעויות, פשוט הפסקנו לשחק ברמה של להיכנס לפרטים, גם ראשון עשו התאמות ואנחנו הפכנו שבלוניים וסטטיים. זו הייתה ממש קריסת מערכות, אבל מצאנו דרך לנצח וזה גם טוב".

על הדרך להימנע מכך בהמשך אמר שמיר: "יש המון טעויות קטנות במשחק, זה תמיד כדור שלג שנבנה וצריך לקחת אחריות על כל טעות. זו יציבות מנטאלית של קבוצה, לעצור את זה בזמן ובסוף זו אחריות של כל אחד מאיתנו לעשות את החלק שלו כי דברים מתנפחים מהר".

מצטיין המשחק שון ג'ונס אמר בסיום: "ניסיתי כבר משלב מוקדם של המשחק לבוא עם אנרגיה בשני צידי המשחק ולהשפיע עליו. אנחנו חבורה של שחקנים קשוחים מנטאלית, וככה הצלחנו לנצח למרות הקאמבק שלהם. אנחנו משתמשים בכל משחק כשיעור וננסה להמשיך כך ולהפוך את זה למשהו שלם יותר בהמשך העונה".

במוצאי שבת הקרובה ה-3.2 בשעה 19:15 תצא חולוניה למשחק חוץ מול בני הרצליה ותנסה להמשיך את רצף הנצחונות בליגה מול היריבה מהתחתית, בה חתמו לאחרונה ג'רום דייסון ודיאור פישר.

כולם באים!

צילומים: יוסי כהן

bottom of page