top of page
ארכיון
תגים

חוזרים לנצח: 85:75 את גלבוע גליל בחוץ

הפועל חולון חזרה מהאכזבה בליגת האלופות וחצי גמר הגביע לביצה המקומית של ליגת ווינר סל במשחק חוץ מול גלבוע/גליל. הקבוצה הצפונית הפצועה לא הצליחה לתת פייט אמיתי לנמרים מהצמרת, שגם בהילוך שני ולא במשחק גדול הצליחו לנצח יחסית בקלות בתוצאה 85:75 תוך סיקול כל ניסיון קאמבק של המארחים.

קורי וולדן כהרגלו סיים כמצטיין עם 16 נקודות ו-24 נקודות מדד וגם ריינולס ופניני היו טובים עם 12 נקודות כל אחד כשהאחרון אפילו רושם דאנק נדיר - כן כן.

המשחק נפתח בקצב איטי עם החטאות ואיבודים בשני הצדדים. המארחים עלו ראשונים על הלוח, אך קורי וולדן העלה את הנמרים על הלוח עם מהלך סל ועבירה נאה אחרי דקה וחצי. ההגנה החולונית פתחה מצויין ולא נתנה למארחים להיכנס למשחק וגם ההתקפה לא אכזבה: קליין סיים מתפרצת עם מהלך קבוצתי יפה, קורי וולדן קלע שלשה ושון ג'ונס עם סל בצבע העלו את הנמרים ליתרון מוקדם של 10:2. המקומיים חזרו למשחק וצימקו ל-10:9. שון ג'ונס קלע סל בחדירה לצבע אך גלבוע/גליל השלימה מהפך ועלתה ליתרון 13:12. המומנטום עבר לחולוניה כשקליין החזיר את היתרון לנמרים עם סל בצבע, ריינולדס הגדיל עם שלשה מטורפת 2 מטר מאחורי הקשת בשניה האחרונה של שעון ה-24, הרוש הגדיל עם 2 קליעות מוצלחות מהקו, דקוואן סחט 3 זריקות וקלע גם הוא את שלושתן. קצת לפני סוף הרבע שמחון מסר אסיסט לדאנק של אטקינס שקבע את תוצאת הרבע, 24:15 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח עם מהלך-גיא-פניני טיפוסי של סל כוחני בפוסט-אפ. דקוואן הוסיף סל בצבע והעלה את חולוניה ליתרון 28:15 מה שגרם למקומיים לקחת פסק זמן, אך אטקינס השלים ריצת 18:2 חולונית מרשימה שקבעה תוצאה כפולה ויתרון 15 נק' (30:15). 4 נקודות מהירות של שוכמן הגלילי החלו נדנדת-מומנטומים וגרמו לשמיר לקחת פסק זמן, אך המארחים המשיכו לרוץ והורידו לפער חד ספרתי (30:21). גיא פניני העביר את המומנטום לחולונים כשקלע שלשה משוגעת עם הלוח (משחק שני ברצף) שעצרה את הריצה של גלבוע/גליל, אטקינס קלע פעמיים מהקו ופניני הוסיף שלשה נוספת הפעם בלי הלוח, שהעלתה ליתרון שיא של 17 נקודות (38:21) מה שחייב את המארחים לקחת פסק זמן נוסף. המומנטום עבר שוב לגלבוע/גליל שצימקה עם ריצת 8:0 מהירה שבאמצעה שון ג'ונס החטיא פעמיים מהקו מה שגרם לפער לרדת שוב לחד ספרתי (38:29), אך פסק זמן של שמיר שוב החזיר את המומנטום לנמרים כשקליין קלע פעמיים מהקו והרוש קלע שלשה שהחזירה את הפער לדו ספרתי וקבעה את תוצאת המחצית, 43:31 לחולוניה אחרי 20 דקות.

המחצית השניה נפתחה עם סל של סקוט הגלילי אותו חולון התקשתה לעצור במחצית הראשונה, אך סקוטי החולוני הגיב בשלשה נוספת בסוף שעון ה-24 שהראתה שאולי זאת הדרך שלו להיכנס למשחקים. גלבוע צימקה שוב לפער חד ספרתי אך חולוניה הגיבה במהלך קבוצתי לפנתיאון בהתקפה מתפרצת שכללה ריבאונד הגנה של שון ג'ונס, מסירה לריינולדס שרץ קדימה, הכנסה בצבע להרוש שמסר מהר לקליין שסיים מקרוב. עבירה בלתי ספורטיבית של המארחים אפשרה לנמרים להגדיל את הפער עם קליעות מוצלחות מהקו של וולדן ועוד 1 מ-2 של ריינולדס. וולדן קולע מהקו? למה רק משם אם אפשר גם שלשות? קורי חימם את הידית עם 2 שלשות רצופות שקבעו יתרון 16 (57:41) נקודות. שוכמן הגלילי הגיב במהלך של סל ועבירה אך שלומי הרוש הראה שגם הוא יכול ושמר על היתרון. בלתי ספורטיבית של הרוש לא עשתה יותר מדי נזק כשהמארחים עשו רק נקודה אחת וקורי וולדן החזיר מהקו את הנמרים ליתרון 17 נקודות (62:45), סקוטי ריינולדס הזכיר את סקוטי-של-פעם עם חדירה יפה, רועי הובר נכנס וקלע שלשה ששמרה על הפער בעינו ופסק זמן של המארחים לא עזר כשאטקינס המשיך את הריצה החולונית וקבע יתרון שיא של 19 נקודות. גמור? עוד לא: שלשה של המארחים קבעה את תוצאת סיום הרבע, 69:53 חולוניה.

הרבע האחרון נפתח עם ריצה של גלבוע גליל שצימקה ל-10 הפרש בלבד (69:59) אחרי שלשה וסל עם עבירה של שמחון - ריצת 9:0 של המארחים. קליין צינן מעט את ההתלהבות של המארחים עם אסיסט מאחורי הגב לדקוואן ג'ונס שהטביע, וריינולדס מסר אסיסט נהדר לפניני שהגדיל בסל קל ל-14 הפרש, פסק זמן גלבוע/גליל. פניני מסר אסיסט גדול לקליין שנפצע במהלך שאחר כך בראשו ממפגש עם נתנאל ארצי (חשש לזעזוע מוח). שמחון הסתבך וכמעט שאיבד אך מצא את ריינולדס ש... קלע שלשה בסוף שעון 24 ושון ג'ונס קלע פעמיים מהקו ושמר על פער בטוח. דקוואן עשה עבירה בלתי ספורטיבית ואחר כך עוד אחת רגילה אך גלבוע/גליל שוב הצליחה לתרגם זאת לנקודה אחת בלבד. שמחון נזכר שגם הוא יכול לקלוע מחוץ לקשת והגדיל ל-16 הפרש (82:66) ומיד אחר כך הוסיף חטיפה, אך המארחים צימקו מעט ל-82:69 כשהשעון הולך ואוזל. גיא פניני בן ה-35 הטביע באופן נדיר והטביע גם את התקוות של גלבוע/גליל לקאמבק, עד לסיום חולוניה סיפקה מהלכים קבוצתיים כשגם דדון ופלטין מקבלים קצת זמן פרקט 85:75 לחולוניה בסיום.

קורי וולדן סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 16 נקודות (5 ריב', מדד 24), פניני (8 אס') וריינולדס (6 אס', 3 מ-4 מחוץ לקשת) 12 נקודות כל אחד, קליין קלע 10 נקודות (החלמה מהירה!), שלומי קלע 9, אטקינס 8, דקוואן ג'ונס 7, שון ג'ונס קלע 6 והוסיף 9 ריב', הובר 3 ושמחון 2.

כ-100 חולונים הצפינו לגלבוע למרות מצב הרוח הלא-משהו ועודדו את הקבוצה כל הדרך חזרה למסלול הנצחונות. כל הכבוד!

המשחק הבא של חולוניה יערך אחרי פגרת הנבחרת ביום רביעי ה-27.2 בשעה 19:00 מול ראשון לציון בחולון.

כולם באים!

צילומים: יוסי כהן

bottom of page