top of page
ארכיון
תגים

כמו משוגעים: ניצחון 100:95 יוקרתי בהיכל על מכבי ת"א

קבלו נוסחא לנצחון בית יוקרתי וגדול על מכבי תל אביב: לוקחים כוכב עבר וסמל, מביאים אותו לאולם ביתי גועש, ממלאים את האולם בקהל שמעודד ללא הפסקה והרי לכם מתכון מנצח - תרתי משמע.

זה קרה לפני כ-5 וחצי שנים באולם הפחים עם ישראל "המלך" אלימלך שצפה בשיא קריירה של 26 נקודות של גוני יזרעאלי, וזה קרה שוב אמש עם מייק "המשוגע" קרטר ביציע שבא לחופשה בישראל והגיע אמש להיכל הטוטו אשד בחולון, היכל מעט משוכלל יותר מאולם הפחים המיתולוגי, בכדי לצפות בחולוניה מנצחת את מכבי תל אביב בתוצאה 100:95 בזכות משחק שיא של קורי וולדן, דקוואן ג'ונס וכמובן גיא פניני, ותוך דחיפה מטורפת של הקהל כל הדרך לנצחון. וולדן קלע 26 נקודות ממש כמו משחק השיא ההוא של יזרעאלי, דקוואן ג'ונס קלע 22 כולל כמה שלשות קריטיות בסיום, פניני הוסיף 15 משלו ולאחר דקות סיום מורטות עצבים, הנמרים יכולים לסמן V גם על הצהובים מתל אביב.

אה כן - מייק, משוגע, אנחנו משוגעים עלייך ממש כמו שאנחנו משוגעים על שחקני חולוניה! שנזכה לראות עוד נצחונות רבים כאלה!

פתיחת המשחק התאפיינה בקצב מהיר ותוצאה גבוהה יחסית, כיאה למשחק כולו. הנמרים התקשו לעצור את בלאק האורח שקלע את כל 7 הראשונות של מכבי, אך בצד השני היו שם שון ג'ונס עם נקודות ו-וולדן וקליין שלשות שנתנו לחולון יתרון 9:7 ו-10:9. האורחים החלו לברוח בזכות 3 שלשות קשות של פארגו מטר וחצי מחוץ לקשת ופתחו פער דו ספרתי ראשון (21:11) ושחקני חולוניה התקשו למצוא את הסל. אטקינס קטע את הבצורת עם שלשה אך הרבע נגמר בפיגור דו ספרתי של חולוניה, 27:16 למכבי תל אביב.

הרבע השני המשיך בנסיונות של האורחים להגדיל את הפער, אך פניני עם שלשה ואטקינס מחצי מרחק לא נתנו להם לברוח. הפער עלה לשיא של 14 נקודות עם שלשה של האורחים (35:21) אך עמית שמחון קלע שלשה מהירה בצד השני והחל מומנטום סגול. פניני עם מהלך פאול סל וקורי וולדן עם 2 נקודות מהקו צימקו את הפער ל-5, קלויארו האורח קלע שלשה אבל דקוואן השיב באחת משלו אך קורי צימק שוב מהקו ל-3 הפרש בלבד. פארגו האורח הגיב בעוד שלשה משוגעת אך דקוואן ג'ונס הגיב ב-8 נקודות רצופות בהם גם שלשה ועבירה וקבע מהפך ויתרון חולוני, 43:41. עד המחצית וולדן קלע עוד 6 נקודות כולל מהלך גדול של סל ועבירה בשניות הסיום, ויחד עם נקודות של אטקינס ועם הגנה גדולה של כל הנמרים הגדילו את הפער לטובתם החולונים, 51:43 לחבר'ה הטובים.

הרבע השלישי נפתח עם שלשה של האורחים שאליה הגיבו אטקינס ו-וולדן עם שלשות משלהם שקבעו לראשונה פער דו ספרתי לטובת חולוניה, 57:46. בהמשך הרבע האורחים ניסו שוב ושוב לצמק את הפער, אך שחקני חולון נלחמו והצליחו שוב ושוב להשאיר אותו על כנו. מכבי מורידים לחד ספרתי? דקוואן מהקו ופניני עם 5 נקודות רצופות בהן שלשה משוגעת שמרו על פער 11 נקודות. 4 נקודות רצופות של האורחים מורידים ל-7 הפרש? שון ג'ונס מהקו ודקוואן ג'ונס עם ליי-אפ מחזירים ל-11 הפרש. עוד מיני-ריצה של האורחים? עוד מיני-ריצה חולונית בתגובה כשסקוטי ריינולדס שעד אותו הרגע לא זרק לסל, קלע 5 נקודות רצופות בדמות שלשה ועוד חדירה יפה. אך למרות המלחמה של הנמרים, לקראת סוף הרבע השלישי 2 שלשות של האורחים צימקו את הפער ל-6 בלבד, 73:67 אחרי 30 דקות של כדורסל.

הרבע הרביעי המשיך באותה מגמה בה האורחים מצמקים את הפער והנמרים נאחזים בו בשיניים. וולדן סיים ליי-אפ ממסירה גדולה של פניני, קליין תיקן החטאה של ריינדולס אחרי ריבאונד התקפה אך האורחים המשיכו לצמק והגיעו למרחק 3 נקודות בלבד. קליין נתן אוויר לנשימה עם שלשה, פניני עם ליי-אפ וקורי מהקו השאירו גם הם את היתרון בחיים והעמידו אותו על 5 נקודות, אך מיני-ריצה של 6:0 של האורחים קבעה מהפך, 85:84 למכבי ת"א כשהעל השעון 2 דקות ו-41 שניות בלבד לסיום. בשיא המאני-טיים ובהתקפה קריטית החליט דקוואן ג'ונס החם שהוא לוקח אחריות וקלע שלשה גדולה שאחריה וולדן הוסיף מהלך ענק של סל ועבירה שהגדילו שוב את היתרון החולוני ל-5 הפרש. האורחים לא ויתרו והגיבו במהלך דומה, אך דקוואן ג'ונס קלע עוד שלשה ענקית ואטקינס הגדיל ל-7 הפרש מזה האורחים כבר לא הצליחו לחזור. אטקינס ו-וולדן הבטיחו את הנצחון מהקו וקבעו את תוצאת המשחק, 100:95 ענק לחולוניה בסיום.

קורי וולדן סיים כהרגלו כקלעי המצטיין עם 26 נקודות (6-15 מהשדה, 12-14 מהקו) והוסיף גם 5 אסיסטים, דקוואן ג'ונס קלע 22 נקודות (4-7 לשלוש) והוסיף 5 ריבאונדים, פניני עם מהלכים גדולים קלע 15 נקודות (5-10 מהשדה) והוסיף 7 אסיסטים, אטקינס היעיל קלע 14 (5-6 מהשדה) וקטף 5 ריבאונדים גם הוא, קליין קלע 8 (3-4 מהשדה), שון ג'ונס וריינולדס (5 אסיסטים) קלעו 6 כל אחד, שמחון 3. כן שותפו: ארבלי ופלטין.

כ-4,500 אוהדים (בהם גם משוגע אחד) - רובם כמובן בצהוב-סגול - הגיעו להיכל הטוטו אשד ונתנו אווירה ביתית מחשמלת כמו שרק הקהל שלנו יודע לתת, ודחפו את הקבוצה כל הדרך עד לנצחון.

מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: "באופן אישי, אני לא מאמין לוותר על משהו בשביל המשחק הבא. בכל מקרה אנחנו באים לשחק נגד מכבי עם הרבה קהל פה, בשנים האחרונות, לפחות בשלוש השנים האחרונות, הפועל חולון עברה מסע מאוד מעניין והתרגלנו לשחק את המשחקים האלה נגד מכבי מהמקום הראשון או השני בטבלה וזה תמיד קרבות צמרת גדולים, זה כיף להיות חלק מזה. אי אפשר לבוא למשחק כזה, ולחשוב על דברים אחרים, במיוחד כשהתפתח משחק שאנחנו יכולים לנצח. ברבע הראשון, היינו יכולים להיכנס לפניקה, פארגו קלע כמה זריקות קשות, זה נגמר עם 27 נקודות שקיבלנו, ולא נכנסנו לפניקה. ברבע השני, שיחקנו כדורסל די טוב, הכדור זז ונתנו לעצמנו סיכוי. היה מאבק גדול ושמח שידענו לנצח. לשחק תוך 48 שעות זה לא קל, מנסים להימנע מזה, אלה החיים ואף אחד לא עשה משהו לא בסדר, אנחנו צריכים לעשות את העבודה הכי מקצוענית שיש, נעשה אימון קליל ונתכונן בראש, הדבר הכי חשוב הוא הכנה גופנית, נעשה הכי טוב כדי לנצח”.

על קורי וולדן אמר שמיר: “כיף לי לדבר על קורי כי הוא שחקן מיוחד, אמרתי לכולם פה בתקופות הלא טובות שלו שהוא אחד השחקנים הכי אהובים עליי בקריירה. לא פוגשים אנשים כאלה, אנשים שמשחקים עם הלב ובשביל הקבוצה. חלק מזה שהוא התקשה זה גם בגלל שהוא בן אדם כל כך טוב, הוא שחקן ממש טוב, הוא מראה את זה העונה פעם אחרי פעם, אני שמח שהוא מרגיש נוח פה ומראה את מה שהוא יודע".

דקוואן ג'ונס, ממצטייני המשחק אמר בסיום: "אני בקושי יכול לשמוע בגלל האוהדים. הוזנתי באנרגיות מהקהל, האנרגיה כאן נהדרת והחברים שאיתי היו מצוינים. שמח שקורי וולדן חזר, החזרה שלו נתנה לנו מומנטום חיובי. ידענו שהם יחזרו ויקלעו זריקות קשות, אבל צריך לתת קרדיט לחברים שלי שעזרו לי לקלוע גם זריקות קשות. מקווה שהנצחון יתן לנו מומנטום, כי זה מגבש את הקבוצה ומשמח את הקהל. לקראת המשחק בשלישי, המנוחה שלנו מתחילה עכשיו, אנחנו צריכים להתאושש, אנחנו מקצוענים ויודעים לעשות את זה באופן הנכון".

הנצחון היוקרתי היה חשוב אך לפנינו 2 משחקים חשובים עוד יותר: מחר, יום שלישי בשעה 21:30 מארחים את נאנטר הצרפתית למשחק על כל הקופה בליגת האלופות של פיב"א, משחק שבו המנצחת עולה לשלב הבא והמפסידה מודחת למשחקי היורופקאפ (המפעל בו משחקת נס ציונה).

מחר צריך את הקהל יותר מתמיד! בלי תירוצים, כולם באים!

צילום: עודד קרני, יוסי כהן, אורן אהרוני

bottom of page