top of page
ארכיון
תגים

עוד צמוד ועצבני: 88:84 בבית על מכבי אשדוד

במשחק הקודם חולוניה אירחה את נהריה ממרתפי הליגה, לא שיחקה טוב והצליחה לנצח בקושי. אמש חולוניה פגשה את אשדוד והתסריט חזר על עצמו: משחק לא הכי טוב, מאוד צמוד אך בסוף כמעט כרגיל חולוניה מוצאת את הדרך לנצח, שוב כמו בתקופה האחרונה בזכותו של קורי וולדן שהיה שוב ענק עם 25 נקודות ומשחק נוסף לפנתאון. יופי!

המשחק נפתח עם עבירה סופר-מהירה של פול סטול אחרי שניה אחת שאחריה שלשה של דקוואן ג'ונס וסל של שמחון נתנו יתרון 5:2. אשדוד הפכה ועלתה ליתרון ראשון 6:5 ו-8:7 לפני ריצה חולונית בהובלת קורי וולדן שקלע 8 מתוך 10 הנקודות, 17:8. האורחים צימקו ל-19:12, אטקינס קלע 4 נקודות רצופות שהעלו את הנמרים ליתרון שיא של 11 נקודות (23:12) אך דווקא אז חולוניה הפסיקה לשחק ואשדוד רצה עד סוף הרבע 7:0 וצימקה את הפער, 23:19 חולוני בסוף רבע ראשון.

הרבע השני התחיל בדיוק איפה שהתסיים הראשון כשאשדוד המשיכה בריצה ועלתה ליתרון 25:23 אחרי סדרת איבודים והחטאות חולוניות. דן שמיר לקח פסק זמן שלא עזר והריצה של האורחים המשיכה כשהצהובים-סגולים המשיכו לאבד את הראש מה שאפשר לאורחים להשלים ריצת 20:0 חסרת תקדים - מפולת של ממש. קורי וולדן סוף סוף שבר את הבצורת אחרי 7 דקות ללא נקודה חולונית לרפואה, אשדוד המשיכה ועלתה לפער דו ספרתי - 35:25 ואז שלשה של דקוואן ג'ונס שינתה מומנטום והחלה ריצה חולונית. אטקינס סיים מתפרצת אחרי חטיפה של קליין וצימק את הפער ל-5, אשדוד לקחה פסק זמן אך הריצה החולונית המשיכה עם פניני שתפר שלשה. קליין קלע סל קל בצבע והשווה לשיוויון 35, וולדן המשיך את הריצה החולונית מהקו, ופניני תפר עוד שלשה פנויה שהשלימה ריצת 15:0 חולונית. קצת לפני המחצית אשדוד קלעה שלשה שעצרה את הריצה החולונית, 40:38 לחולוניה במחצית משוגעת ומלאת ריצות.

המחצית השניה החלה בצורה רגועה יותר כשדקוואן ג'ונס היה המוציא לפועל בחולון. וולדן קלע שלשה שהעלתה ל-46:42, אטקינס קלע סל יפה בצבע ושמחון העלה ל-51:44 עם שלשה משלו. אשדוד ענתה בשלשה מהירה, קליין החליט שגם הוא רוצה וקלע גם כן מחוץ לקשת, אך אשדוד המשיכה את המטווח וענתה ב... עוד שלשה. וולדן ושמחון החטיאו מחוץ לקשת, אך דקוואן ג'ונס הראה שהוא דווקא כן יכול והעלה ל-57:50. פול סטול האורח קיבל עבירה טכנית על התחזות אחרי שניסה להעמיד פנים כאילו עמית שמחון עשה עליו עבירה, שמחון דייק מהקו, קליין מסר אסיסט גדול לדקוואן ג'ונס שקלע סל עם עבירה וחולון עלתה לפער דו ספרתי, 60:50 חולוני. אשדוד צימקה עם 2 שלשות מהירות, רועי הובר קלע נקודות ראשונות ומנע מומנטום של האורחים, שמחון מסר אסיסט יפה לקליין לצבע, אטקינס העלה את הנמרים ליתרון 7 מהקו אך אשדוד צימקה מעט, 65:60 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע המכריע החל עם שלשה של אשדוד שצימקה ל-2 הפרש בלבד. אטקינס המשיך להיות דומיננטי בצבע, שמחון קלע שלשה בעשירית השניה האחרונה של שעון ה-24 והעלה ל-70:63, אך אשדוד המשיכה לצלוף מחוץ לקשת עם שתי שלשות רצופות וצימקה להפרש נקודה בלבד. וולדן חדר פנימה וקלע סל חשוב, בהתקפה שאחר כך הוסיף חטיפה ואז קלע עוד סל קל בצבע אחרי חסימה - 74:69 חולוניה כשעל השעון כ-5 דקות לסיום. פניני קיבל שריקה לעבירה טכנית אותה אשדוד לא ניצלה, שון ג'ונס קלע פעם אחת מהקו, דקוואן ג'ונס קלע עוד שלשה גדולה והעלה ל-9 הפרש, אך אשדוד לא ויתרה וקלעה סל מהיר. וולדן דייק פעמיים מהקו, אשדוד הגיבה בסל ועבירה ומילבורן האורח תפר עוד שלשה שהורידה ל-3 הפרש בלבד, 80:77, 2:26 לסיום, פסק זמן של שמיר. וולדן חזר מפסק הזמן עם חדירה שהסתיימה ב-2 קליעות מוצלחות חשובות מהקו, פול סטול קבר שלשה יותר ממטר מעבר לקשת והוריד ל-2 הפרש בלבד. פניני קלע חשוב, מילבורן האורח קלע רק פעם אחת מהקו אך וולדן איבד איבוד קריטי ופול סטול קלע עוד שלשה מקילומטר שהשוותה לשיוויון 84 - 40 שניות בלבד לסיום. אטקינס נשלח לקו כשעל השעון 33 שניות לסיום ועמד בלחץ עם 2 קליעות גדולות, אשדוד יצאה להתקפה קריטית שבה פול סטול ניסה שוב לקלוע בזריקה שהייתה קרובה יותר לחצי מאשר לקו השלוש והחטיא, הקבוצות נאבקו על הריבאונד וכדור הביניים נשאר של אשדוד - 15 שניות לסיום. מילבורן האורח החטיא שלשה קריטית וקורי וולדן נשלח לקו עם 3 וחצי שניות לסיום. וולדן עמד בלחץ כהרגלו וקלע פעמיים מה שסגר את הסיפור, 88:84 חולוני קשה בסיום - אבל היי, העיקר הנצחון.

וולדן סיים כאמור כמצטיין וכקלעי המצטיין עם 25 נקודות, 8 אסיסטים, 5 ריבאונדים ומדד 35. דקוואן ג'ונס היה גם כן נהדר כשקלע 19, אטקינס היה יעיל כהרגלו עם 13 נק' ו-9 ריב', שמחון קלע 11, קליין 9 (6 ריב', 6 אס'), פניני 8, הובר 2 ושון ג'ונס נקודה בודדת. הרוש שיחק ולא קלע.

דן שמיר אמר בסיום: "בכל פעם שאנחנו עושים פעולות טובות שאומרות להתרגם למומנטום אנחנו לא רוכבים על הגל. באות טעויות יחיד בירידה להגנה, בכיסוי, וקבוצות מנצלות את זה. היו משחקים קשים מול נהריה ואשדוד, השחקנים שלהם מרגישים חופשי, עושים זריקות ומשחקים משוחרר ואנחנו צריכים להיות יותר טובים, לרכב על גל המומנטום ולא לתת לקבוצות לחזור".

על המצטיין קורי וולדן אמר שמיר: "קורי שחקן מאוד יציב במה שהוא עושה, במאמץ שהוא עושה, מביא לב גדול ואינטנסיביות כל יום. בתחילת העונה קורי היה צריך לקחת על עצמו הרבה יותר והוא מראה דברים שהוא יכול לעשות יותר, אני גאה בו מאוד כי הוא צריך לעשות הרבה דברים בשני צידי המגרש ולשחק המון דקות, נכנס למגע ואני אוהב אותו מאוד".

עוד אמר שמיר: "דקוואן ג'ונס הוא שחקן התקפי שניזון ממשחק ריצה, מעצירות- שחקן עם הרבה יכולות, קליעה יכול להוריד כדור על הרצפה. אם ננקה את הטעויות שלנו נראה הרבה יותר טוב".

דקוואן ג'ונס אמר בסיום: "היה משחק קשה, היה לנו הרבה מזל והצלחנו לנצח בסיום. אני לא נלחץ מהשלשות החשובות, מכוון וקולע, זה התפקיד של קלעי. זה חלק מהכדורסל, לפעמים יש משחקים יותר טובים ולפעמים פחות. חלק מהקבוצות לא משחקות בצ'מפיונס ליג, זה יכול לקרות. אמשיך להתאמץ גם בהמשך".

כ-3500 חולונים (ועוד כמה אשדודים) הגיעו להיכל אשד, ראו משחק צמוד ומשוגע ושוב יצאו שמחים אחרי עוד דפיקות לב - כרגיל. העיקר הנצחון.

ביום שלישי הקרוב ה-8.1 ב-19:30 תצא חולוניה למשחק חוץ קשה מול פאוק סלוניקי ביוון, כשמעל ל-100 אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

צילומים: עודד קרני

bottom of page