top of page
ארכיון
תגים

מסע הגביע נמשך: 97:71 מוחץ באילת

וואו! מי שחשב שהפועל חולון תתפוצץ ככה במשחק הכי חשוב עד כה מול הקבוצה שהייתה הקבוצה הכי חמה בליגה, שיקום. הפועל חולון מביסה בחוץ במסגרת רבע גמר גביע המדינה את הפועל אילת בתוצאה 97:71 מהדהד, במה שהיה כנראה משחקה הטוב ביותר של חולוניה. דווקא אחרי תצוגת הנפל מול ירושלים ואחרי שאילת הביסה את באר שבע במחזור האחרון, קטעה חולוניה רצף של 9 (!) ניצחונות של המארחים כשההפסד האחרון שלהם היה... נגד חולוניה לפני יותר מחודשיים, במשחק 2 ההארכות המפורסם.

הפועל חולון הציגה ערב התקפי עילאי עם לא פחות מ-81% ל-2 נקודות, ו-5 שחקנים סיימו עם יותר מ-10 נקודות (2 הג'ונסים, וויאט, וולדן וקליין) כשמעל כולם בלט שון ג'ונס שהמשיך את התקופה הנהדרת שלו ואת חזרתו לכושר, כשקלע 19 נקודות ב-100% מהשדה והוסיף גם 11 ריבאונדים. וזה משחקן שהיו יותר מדיבורים על החלפתו. רק שימשיך ככה!

פתיחת המשחק הלכה קשה לשני הצדדים כשהקבוצות נלחמו בצבע. שמחון ושון ג'ונס קלעו ראשונים אך אילת עלתה ל-7:4 ול-9:6 במה שבדיעבד התברר כיתרונה האחרון במשחק, וויאט השווה עם שלשה וקליין קבע יתרון חולוני ראשון. דקוואן ג'ונס נכנס לעניינים עם 5 נקודות רצופות כשבתווך הטבעה של שון ג'ונס מה שנתן לחולוניה יתרון 5, אך אילת צימקה לפני סוף הרבע - 21:20 חולוני בסוף רבע ראשון.

את הרבע השני פתח וולדן בסערה עם 5 נקודות רצופות (2 חדירות, אחת מהן עם עבירה), אילת חזרה עם 5 משלה אך הנמרים הגיבו בשלשה של דקוואן סל של קליין ושלשה נוספת של וולדן שהשלים ריצת 8:0 חולונית מהירה וגרמה לאילת לקחת פסק זמן. חולון חזרה רגועה יותר ואפשרה לאילת להוריד ל-5 הפרש, אך שון ג'ונס הגדיל את ההפרש עם 4 קליעות עונשין רצופות. פניני דייק מהקו וקאליף קלע 5 נקודות ראשונות והעלה את הצהובים-סגולים לראשונה ליתרון דו ספרתי. אילת ניסתה לצמק קצת אך שון ג'ונס הטביע ומיד אחר כך נשרקה לחובתו עבירה טכנית לא ברורה, 47:36 חולוני במחצית.

בתחילת הרבע השלישי כל ניסיון של אילת לחזור למשחק נתקל בהתקפה חולונית יעילה בצד השני שמנעה מהפער לרדת אל מתחת ל-9 נקודות. קליין קלע שני סלים רצופים, אטקינס הוסיף לייאפ בצבע, שון ג'ונס קלע אחד מהקו והוסיף סל נוסף שהגדיל מ-9 הפרש ל-12 מה שנתן את האות החולוני להתחיל את הבריחה, כשאחר כך וולדן, שמחון, שון ג'ונס והרוש מטיסים את חולוניה לריצת 14:2 שמעלה את הפער לראשונה אל מעל ל20 נקודות (67:46) וגומרת הלכה למעשה את המשחק כ-2 דקות לפני סוף הרבע השלישי, 73:50 מהדהד אחרי 30 דקות של כדורסל.

הרבע האחרון היה רבע של כיף גדול וגארבג' טיים ארוך שבו חולון מתעללת באילת ומגדילה את הפער עוד עם המשך ההצגה של שון ג'ונס, שלשות של פניני, עוד הטבעה של דקוואן ושלשה של קאליף שקובעת את תוצאת המשחק, 97:71 אדיר לחולוניה בסיום.

שון ג'ונס היה כאמור המצטיין עם דאבל-דאבל של 19 נקודות (6-6 מהשדה, 7-10 מהקו) ו-11 ריבאונדים, דקוואן ג'ונס קלע 16 (5-6 מהשדה) ב-22 דקות, וולדן (5-7 מהשדה, 4 אסיסטים) ו-ווייאט (3-7 לשלוש, 4 אסיסטים) קלעו 13 כל אחד, קליין 12 (5-6 מהשדה, 5 אסיסטים), פניני (6 איבודים) ושמחון 8 כל אחד, אטקינס 6 (3-3 מהשדה) והרוש 2. כן שותף: דדון.

מעל ל-100 אוהדים הגיעו לאילת בהתרעה קצרה של ימים בודדים, הרעישו אולמות ועולמות ויצאו מאושרים - ויש להם אחלה של סיבה: חולוניה בחצי גמר גביע המדינה פעם שלישית ברציפות!

ביום רביעי ה-2.1.19 בשעה 21:00 מארחים את עירוני נהריה למשחק בית. כולם באים!

צילום: יוסי כהן

bottom of page