top of page
ארכיון
תגים

הפסד בית על הבאזר: 70:69 לונציה

איזה הפסד כואב... הפועל יונט חולון רשמה אמש הפסד ביתי ראשון באירופה מול ונציה בתוצאה 70:69. המשחק התאפיין בקצב קליעה נמוך, הגנות קשוחות, ומהצד החולוני גם רוטציה קצרה במיוחד של 7 שחקנים (ועוד שלומי הרוש ששותף רק לדקה) שמתוכם רק 4 שחקנים - השחקנים הזרים - קלעו נקודות, ואף לא נקודה אחת לישראלי. 2 נתונים חסרי תקדים.

מי שכיכב במדי ונציה היה לא אחר מאשר מיודענו דרון וושינגטון, הזר המרחף הבלתי נשכח מעונת הגביע לפני 10 שנים ב-2008/9, שהוכיח שהוא עדיין יודע לשחק כדורסל כשקלע 20 נקודות. למרות ששיחק רק שנה אחת במדי חולוניה דרון השאיר חותם ונשאר אחד הזרים החביבים והאהובים ששיחקו כאן, ויעידו על כך לא פחות מ-4 (!) של דרון בחדר בו התקיימה מסיבת העיתונאים. היינו מעדיפים שהוא יהיה הגיבור הטראגי ולא גיבור הניצחון, אבל זה מה יש.

המשחק נפתח בצורה איטית כששתי הקבוצות לא קלעו נקודה בשתי הדקות הראשונות. מי שהכניס את חולון לעניינים היו וולדן ודקוואן ג'ונס שהעלו את חולון ליתרון 15:6, אך ריצת 9:0 של האורחים קבעה שיוויון. וולדן וג'ונס לא נתנו לאורחים להשלים מהפך, 24:20 בסוף הרבע הראשון.

וולדן ודקוואן המשיכו להיות דומיננטי ברבע השני כשהפער החולוני גדל ל-7 (34:27). ונציה ניסתה לצמק אבל דקוואן הגדיל ליתרון של 8 נקודות, 39:31, בדרך ל-41:34 במחצית.

המחצית השניה התחילה בדיוק איפה שהראשונה הסתיימה עם דקוואן ג'ונס שאליו הצטרף אטקינס שקבעו יחדיו יתרון שיא של 46:37, אך אז האורחים חזרו לעניינים וצימקו ל-4 הפרש. וולדן ענה בשלשה נוספת וג'ונס הגדיל ל-51:44, אך אז דקוואן ג'ונס, הקלעי המצטיין של הנמרים ביצע עבירות שלישית ורביעית וירד לספסל, מה שגרם לכך שהמומנטום עבר לאורחים. ונציה החלה להפציץ מבחוץ שלשה אחרי שלשה, וגם האלי-הופ יפה של וולדן להטבעה של אטקינס לא שינה את המומנטום, 56:54 לונציה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח בדיוק כמו תחילת המשחק - ללא נקודות בשני הצדדים, הפעם במשך כמעט 3 דקות. לא פחות מ-4 ורבע דקות לקח לחולונים לקלוע את הנקודות הראשונות ברבע המכריע כשדקוואן סיים התקפה מתפרצת עם סל ועבירה וצימק לנקודה הפרש, אך האורחים הגיבו ב-2 סלים ועלו ל-5 הפרש שנראו כמעט בלתי-עבירים. וויאט קלע את השלשה היחידה שלו במשחק, וושינגטון החזיר בשלשה משלו ובמהלך ההתקפי הבא של חולוניה דקוואן ג'ונס עשה עבירה חמישית ויצא החוצה, ומיד אחר כך גם נשרקה עבירה טכנית לספסל. ונציה לא ניצלה זאת כדי להגדיל את הפער ובצד השני אקס נס-ציונה מיצ'ל ווייאט עשה עבירה בלתי ספורטיבית על וולדן, ופתאום זה רק 65:64. טעות שיפוט גדולה השאירה את הכדור אצל ונציה כשעל שעון ה-24 נשארו רק 1.4 שניות למרות שכדור החוץ היה אמור להיות של חולוניה, ומרקיז היינס, אקס מכבי, ניצל זאת כדי לקלוע שלשה פנויה. חולון לא מצאה את הסל, ונציה הגדילה ל-70:64 ונראה היה שהמשחק בורח לחולון אך ווייאט עם 1 מ-2 מהקו וקליעות עונשין מוצלחות של וולדן ואטקינס צימקו ל-70:69 בלבד כחצי דקה לסיום. ונציה יצאה להתקפה קריטית שבה פניני סחט עבירת תוקף, חולון יצאה להתקפה על כל המשחק שהלכה לווייאט שניסה לחדור פנימה אך לא פגע בשום דבר, 70:69 אכזרי ודרמטי בסיום.

רשימת הקלעים כאמור קצרה מאוד: נקודת האור היא כמובן דקוואן ג'ונס שאחרי שהציג משחק שפל מול נס ציונה, הציג הפעם משחק שיא של 26 נק' (3-4 לשלוש, 7-7 מהקו) ב-27 דקות בלבד. מי שעוד הציג משחק שיא היה קורי וולדן 20 (4-4 לשלוש, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), אטקינס היה יעיל כהרגלו עם דאבל-דאבל של 15 נק' (6-10 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, וקאליף ווייאט שסיים עם 8 נק' באחוזים (2-14 מהשדה, 7 אסיסטים). קליין, פניני (0-5 לשלוש), שמחון והרוש (דקה בלבד) שיחקו ולא קלעו.

כ-3,500 איש הגיעו לאולם בחולון, עודדו בצורה טובה אך יצאו מאוכזבים.

כמה ההפסד מסבך אותנו? ברור שהיה עדיף לנצח שכן אז היינו כבר 90% בשלב הבא, אבל ההפסד של פאוק סלוניקי לבון יצר מצב שבו אנחנו עדיין 2 ניצחונות יותר מנאנטר וטלקום בון שבמקומות החמישי והשישי, ככה שניצחון עליהן ועל אופאבה יבטיחו כמעט בוודאות את מקומות 2 עד 4.

בינתיים במשחק שהוקדם מהמחזור ה-16, ביום שישי ה-21.12 בשעה 13:45 יוצאים למשחק חוץ מול הפועל תל אביב הפצועה והחבולה. קל זה לא יהיה.

כולם באים!

bottom of page