top of page
ארכיון
תגים

בלי קאמבק: מפסידים 88:78 לנס ציונה בבית

מי שצפה בכמה משחקים של הפועל יונט חולון העונה, הבין את התבנית: חולון נקלעת לפיגור דו ספרתי, חוזרת ברבע השלישי, מציגה רבע רביעי מלא מלחמה ומוצאת את הדרך לנצח. הקהל החולוני ציפה שזה מה שיקרה גם הפעם: אמנם חולון לא נקלעה ברבע השני לפיגור דו ספרתי אלא "רק" של 8 נקודות, אך קאמבק הגיע, אפילו הובלנו פה ושם, אך אז ברבע השלישי ובעיקר במאני-טיים של הרבע הרביעי, משהו נתקע וזה נגמר בהפסד 88:78 מול נס ציונה.

יכול להיות שזה העייפות המצטברת - אבל גם נס ציונה שיחקה השבוע באירופה. יכול להיות שטי.ג'יי קליין הנהדר היה חסר (עקב פציעה), יכול להיות שזה בעיית העבירות שקאליף נקלע אליה ויכול להיות שזה דקוואן ג'ונס ביום חלש, אבל כנראה התשובה הפשוטה היא - כל התשובות נכונות. זה פשוט לא היה היום של הפועל יונט חולון.

המשחק נפתח טוב מבחינת חולוניה עם שלשה של קאליף ומהלך סל ועבירה של אטקינס שקבעו 6:2 חולוני. נס ציונה הפכה ל-10:8, אטקינס המשיך להיות דומיננטי כשקלע 7 נקודות כבר בפתיחה שעזרו לחולונים להפוך ל-13:10, אך הנדנדה נמשכה כשהמומנטום עבר לאורחים שהובילו 17:13 מה שחייב את שמיר לקחת פסק זמן. למרות זאת נס ציונה הגדילה את יתרונה לפני ששמחון מהקו וקורי וולדן מבחוץ הקטינו מעט, 23:18 לנס ציונה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני נס ציונה עלתה ליתרון שיא של 8, אך שלשה של הרוש החלה ריצה חולונית שצימקה ל-26:25 בלבד. שון ג'ונס עם דאנק והרוש וקאליף מחוץ לקשת החזירו את היתרון לחולונים (33:32) אך הנדנדה עברה מצד לצד. ווייאט העלה מהקו ל-38:34 לנמרים, נס ציונה השוותה לשיוויון 40 אך הסיומת של המחצית הייתה של אטקינס שעם גג, אסיסט לוולדן ודאנק אדיר עם פאול (ספק בלתי ספורטיבי שלא נשרק) קבע את תוצאת המחצית 45:40 לחולוניה.

במחצית השניה חולון נראתה הרבה פחות טוב. נס ציונה מחקה את כל היתרון החולוני ועלתה ל-49:48, וויאט ירד לספסל עם עבירה רביעית אך אטקינס החזיק את חולון במשחק ואף עזר להחזיק ביתרון קטן (54:51) בטרם נס ציונה השוותה שוב. גיא פניני קיבל טכנית אחרי שספק-זרק את הכדור על טל דן אך זה לא עזר להעיר את הנמרים. לפני סוף הרבע השלישי האורחים עלו ליתרון 5 לפני שאטקינס צימק מעט, 65:62 לאורחים בסוף הרבע השלישי.

ברבע האחרון המשחק פשוט ברח לחולוניה. האורחים עלו לראשונה לפער דו ספרתי, שון ג'ונס נתן מעט תקווה כשקלע 6 נקודות רצופות שהצימקו את הפער ל-8 (76:68) אך נפצע כשנחת לא טוב על הקרסול אחרי הסל האחרון (חשש לנקע), חזרתו של קאליף לפרקט לא עזרה ושמחון עם שלשה ודקוואן ג'ונס עם סל השדה היחיד שלו במשחק רק צימקו מעט, 88:78 לנס ציונה בסיום.

דריון אטקינס היה נקודת האור במשחק כשהציג את משחקו הטוב ביותר בעונה וכמעט השווה את שיא הקריירה כשקלע 25 נקודות (9-14 מהשדה, 7-8 מהקו) והוסיף 10 ריבאונדים ו-3 חסימות. עמית שמחון קלע 14 (1-5 לשלוש, 5-5 מהקו), ווייאט 11 (2-9 מהשדה, 5-5 מהקו, 9 אסיסטים), ש. ג'ונס 10 (10 דקות, 4-5 מהשדה), הרוש 6, וולדן 5 (1-6 לשלוש, 4 אסיסטים, 4 איבודים), דקוואן ג'ונס כאמור 4 נק' בלבד (1-6 מהשדה) ופניני 3 (9 ריבאונדים, 6 איבודים).

כ-4,000 איש הגיעו להיכל הטוטו בחולון - רובם כמובן צהובים סגולים (למרות כמות יפה של נס ציונה, כל הכבוד למועדון הצנוע) וראו לראשונה העונה הפסד ביתי ראשון בכל המסגרות. נקווה שנראה כמה שפחות כאלה.

חולוניה צריכה לדפדף הלאה כמה שיותר מהר מכיוון שביום שלישי בשעה 21:00 יתקיים משחק קריטי במסגרת ליגת האלופות, משחק בו תארח חולוניה את ונציה, יריבתנו על הכרטיס והמיקום בשלב הבא.

משחק קריטי, משחק בו חייבים את הקהל כדי שיעזור להוציא את הקבוצה מהמשבר - כולם באים!

צילומים: עודד קרני

bottom of page