top of page
ארכיון
תגים

ניצחון (על) המכבים מראשל"צ: 78:0 לחולוניה

נר שמיני של חנוכה, חג המכבים. חולוניה יוצאת למשחק חוץ מול מכבי ראשון לציון בבית מכבי, ונקלעת לפיגור דו ספרתי עם הצגת כדורסל נרפה במחצית הראשונה. לאוהדי חולון ביציע עוברות המחשבות על "חג המכבים" - נראה כמו מתכון להפסד, הלא כן? בכל זאת, זה אמור להיות החג שלהם.

אז זהו שלא, לא עם חולוניה של העונה. במה שהפך לתסריט קבוע בבית וקרה פעם אחת גם בחוץ מול באר שבע, חולון נקלעה לפיגור דו ספרתי, עשתה קאמבק מאמצע הרבע השלישי וניצחה עם הרבה אופי ברבע רביעי מלא מלחמה בתוצאה 78:70. שוב זה קרה.

האחראים העיקריים לנצחון היו דקוואן ג'ונס שסיים משחק נהדר עם 26 נקודות ודריון אטקינס שקלע 6 נקודות והוסיף אסיסט גדול לדקוואן ב-3 הדקות האחרונות.

כדי לתת את החותמת הסופית על כך שחנוכה הנוכחי הוא לא חג המכבי, גם ה"מכבי" השניה, ה"גדולה יותר" מתל אביב, הפסידה לנס ציונה בשניה האחרונה. אולי זה חג החולונים בכלל!

הרבע הראשון לא היה טוב, בעיקר מבחינת ההגנה. אקטינס קלע את הסל הראשון במשחק, המארחים הפכו, אטקינס ודקוואן ג'ונס החזירו את החולונים ליתרון 8:5 אך אז השתלטה ראשון לציון על המשחק ונטלה את ההובלה. הנמרים נראו נרפים בהגנה ונתנו לאיגור קולשוב הכשרוני לעשות ככל העולה על רוחו (9 נקודות ברצף) כשכמה סלים חשובים של דקוואן מונעים מראשון לציון לברוח יותר, 27:20 למארחים בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני החל באותה מגמה כשראשון לציון עולה ליתרון דו ספרתי ויתרון שיא מבחינתה - 32:20. דקוואן המשיך להחזיק את חולון במשחק עד שבאו לעזרתו טי.ג'יי קליין שקלע 2 סלים רצופים ופניני שצימק ל-4 הפרש בלבד (34:30) אך המארחים הגיבו במיני-ריצה משלהם - 41:32. שני הג'ונסים החולונים צימקו מעט (דקוואן עם הטבעה) לפני המחצית כשראשון לציון לא הצליחה לקלוע עוד - 41:36 למארחים במחצית, חולוניה יצאה בזול ממחצית ראשונה לא טובה.

בפתיחת הרבע השלישי ראשון לציון עלתה ליתרון 8 בטרם דקוואן הוסיף עוד הטבעה לאוסף, שמחון הוסיף נקודה מהקו וקאליף וויאט קלע את השלשה הראשונה של חולוניה אחרי 22 דקות של כדורסל שקבעה 46:42. וויאט ודקוואן ג'ונס קבעו שיוויון 48, ראשון לציון הגיבה בשלשה ונאחזה ביתרון השברירי שלה בשיניים אך דקוואן ופניני שמרו את חולון במרחק נגיעה עד שדווקא שון ג'ונס היה זה שהעלה את חולוניה ליתרון ראשון מאז דקות הפתיחה ומיד אחר כך גיא פניני נעץ שלשה שחתמה רבע מוצלח מאוד מבחינת חולון, 59:55 לחבר'ה הטובים אחרי ריצת 7:0.

בפתיחת הרבע האחרון חולוניה המשיכה ליישר את הסטטיסטיקה, כשאחרי מפגן החטאות מרשים מחוץ לקשת, שלשות של שמחון ופניני (שמצטרפת לשלשה בסוף הרבע השלישי) ועוד סל של קליין קבעו יתרון דו ספרתי של 67:57 לנמרים וריצת 15:2. ראשון לציון לא ויתרה ורצה ריצת 10:0 משלה עם שלשות ומהלכים יפים שקבעו שיוויון 67 כ-3 וחצי דקות לסיום, אך אז חזרה חולון ל"מקורות" וליתרון המובהק שלה על פני המארחים - הצבע. דריון אטקינס קיבל כדורים והחזיר ב-6 נקודות רצופות ועוד אסיסט גדול לדקוואן ג'ונס שסיפק עוד הטבעה שקבעה יתרון 8. קולשוב הראשל"צי קלע עוד שלשה משוגעת אך עמית שמחון החזיר בשלשה משלו בצד השני וקבע את תוצאת המשחק, 78:70 מלא אופי - שוב - לחולוניה.

דקוואן ג'ונס סיים משחק מפלצתי עם 26 נקודות (11-13 לשתיים כש-2 קליעות מבניהן היו שלשות שבהן דרך על הקו), אטקינס סיים עם 12 (6-8 מהשדה, 7 ריבאונדים) כשחצי מהן ב-3 הדקות האחרונות, גם כשקאליף ווייאט לא משחק טוב הוא מסיים עם מספר דו ספרתי של נקודות, ולראייה ה-11 שהוא קלע אמש (1-6 לשלוש, 4 איבודים), פניני שוב קלע את הנקודות החשובות וסיים עם 10 (5 אסיסטים), שמחון קלע 7 (5 אסיסטים), קליין קלע אמנם רק 6 (3-8 מהשדה) אבל סיים עם לא פחות מ-9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ללא אף איבוד (יופי טי.ג'יי!), שון ג'ונס קלע גם הוא 6 והוסיף 9 ריבאונדים והובר והרוש שיחקו ולא קלעו.

כ-500 חולונים עשו את הדרך הקצרה לראשון לציון והשתלטו - כרגיל - על האולם בראשון לציון בעוד תצוגת עידוד מרשימה, ודחפו את הקבוצה עד לנצחון.

מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: "ברבע ראשון לא שמרנו והם קלעו 27 נקודות, דיברנו על זה בהתחלה שצריך לדעת לשמור גם על דברים בלי שעברנו עליהם באימונים, הדברים האלה זה דברים שהרבה קבוצות עושות ואנחנו צריכים להיות הרבה יותר אוטומטיים. אז לא שמרנו טוב וגם לא קלענו טוב מבחוץ בחצי הראשון וזה היה מן יום כזה קצת קשה שדברים נכנסים לאט אבל חזרנו בסופו של דבר, לקחנו את ההובלה, הם עשו קאמבק אבל שמח שאת הקאמבק השני הם כבר לא עשו".

על משחקו הטוב של דקוואן ג'ונס שהציג יכולת שיא אמר שמיר: "אני מאמין שכמו בכל קבוצה ולגבי כל שחקן יש איזה תהליך כזה שהוא מבין מה אנחנו רוצים לעשות ומה התפקיד שלו, בכל קבוצה מתישהו מבינים את זה ואז זה נהיה הרבה יותר טוב. אנחנו עוד לא שם אבל לאט לאט כל אחד מוצא את המקום שלו וגם הוא היום עזר לנו מאוד. דקוואן שחקן עם הרבה יכולות. יש לו גם קליעה, הוא גם אתלט גדול ואני אוהב באופן כללי לקחת שחקנים עם יכולות ולעשות איתם כל מיני דברים. היום הוא עשה הרבה דברים שיותר נוח לו בהם כמו לתקוף במגרש פתוח, לקחת זריקות חופשיות, בדברים האלה הוא מאוד מאוד יעיל. האם זה מה שאני מצפה ממנו? זה הבסיס והוא יכול לעשות עוד".

ביום רביעי תצא חולוניה למשחק חוץ מול פרייבורג השוויצרית מתחתית הבית למשחק מוקש בו צריך לנצח. פרייבורג לא עשתה חיים קלים לנמרים בבית בטרם נכנעה, אך לחולוניה יש את את הכלים לנצח גם בחוץ.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

צילומים: יוסי כהן ועודד קרני

bottom of page