top of page
ארכיון
תגים

עוד קאמבק: 86:78 בבית על בני הרצליה

להפועל יונט חולון יש שגרה חדשה ומוזרה: להיקלע לפיגור דו ספרתי תוך הצגת משחק לא טוב, לספק קאמבק הירואי בדחיפה מטורפת של הקהל ולנצח בדרך לשמירה על מאזן ביתי מושלם בכל המסגרות. זה קרה מול הפועל תל אביב כשחזרנו מפיגור 13 ונצחנו ב-3, זה קרה מול גלבוע/גליל שפיגרנו 13 וניצחנו בהארכה משוגעת בשבוע שעבר, זה קרה מול פאוק סלוניקי שהיינו בפיגור כמעט דו ספרתי של 8 וניצחנו ב-4, זה קרה אפילו בחוץ מול באר שבע כשחזרנו מפיגור 12 לניצחון 2 בשיניים וזה קרה גם אמש מול בני הרצליה כשחולוניה חזרה מפיגור 14 ברבע שלישי, לריצת 32:14 משוגעת ברבע האחרון ולניצחון בתוצאה 86:78.

מי שהוביל את הקאמבק היה קורי וולדן, שבהעדרו של קאליף וויאט ששיחק רק 16 דקות עקב בעיות עבירות (עוד נחזור לזה) לקח אחריות, ולא רק שסיים כקלעי המצטיין עם 19 נקודות, אלא גם קלע את כל 9 הנקודות האחרונות של חולוניה שעזרו להשלים את המהפך ולהבטיח את הנצחון. יופי קורי!

הרבע הראשון החל טוב מבחינת החולונים כשוולדן קלע שלשה ראשונה ושמחון המשיך את התקופה הטובה שלו עם סל יפה. קליין נכנס לעניינים עם סלים בצבע, ווייאט החטיא מהקו בצורה לא אופיינית (3 מ-6) אך פיצה בענק עם לא פחות מ-5 אסיסטים רק ברבע הראשון (ו-6 בסך הכל). חולוניה עלתה ליתרון דו ספרתי (21:11) בזכות ריצת 11:2 אחרי נקודות של וויאט מהקו, אטקינס, שלשה של שמחון וסל נוסף של קליין. עד סוף הרבע הראשון האורחים מצמקים מעט, 23:15 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח בדיוק בצורה שלא צריך להיפתח: עם ריצת 8:0 של האורחים תוך 2 וחצי דקות שמחקה את כל היתרון. וויאט קלע סל עם חדירה מלאת כוח, פניני קלע שלשה טיפוסית עם יד על הפנים אך האורחים עלו ליתרון 33:28 תוך שווייאט זוכה ב-2 שריקות על עבירות מפוקפקות ונקלע לבעיית עבירות מוקדמת. פניני קלע שלשה נוספת ודקוואן ג'ונס שחזר אחרי היעדרות עקב זעזוע מוח סוף סוף על על הלוח עם דאנק שהשווה את התוצאה, אך האורחים עלו שוב ליתרון 5 במהירות. אטקינס עזר להשוות את התוצאה עם 4 נקודות רצופות והמחצית נגמרת בפיגור מינימלי, 39:38 להרצליה במחצית. גם לאטקינס וגם לוויאט 3 עבירות.

בפתיחת הרבע השלישי שמחון החזיר את היתרון לחולון אך אז האורחים רצו ריצת 17:2 והעלו אותם ליתרון שיא בן 14 נקודות (56:42) תוך כמה שריקות מעוררות מחלוקת של השופטים, כולל עבירה טכנית לקאליף ווייאט שהייתה העבירה הרביעית שלו, ועבירות תוקף גבוליות של קליין ודקוואן ג'ונס. הקהל, החולוני התעצבן והתעורר ודחף את הקבוצה קדימה מאמצע הרבע השלישי ועד לסיום. זה החל עם האלי-הופ של וולדן להטבעה יפה של אטקינס, נקודות של דקוואן מהקו ועוד סל של פניני שעשו ריצת 6:0 מהירה שהורידה ליתרון חד ספרתי. הרצליה עלתה ליתרון 11 שוב אך שמחון ודקוואן ג'ונס צימקו ל-10 הפרש 64:54 בסוף הרבע השלישי. החלטה שיפוטית מעוררת מחלקות נוספת הייתה אי שריקה על עבירה ברורה על וולדן לזריקה ל-3 בשניית הסיום של הרבע.

בפתיחת הרבע האחרון הרצליה עוד הגדילה ל-68:57, אך הקהל כאמור המשיך לדחוף את הנמרים כשקאליף וויאט קבר את השלשה היחידה שלו במשחק, קליין הוסיף שלשה נוספת ונקודה מהקו ופתאום זה רק 4 הפרש - 68:64. ווייאט יצא בעבירה חמישית מה שהיווה חדשות רעות מבחינת הצהובים-סגולים, אך וולדן פניני ושון ג'ונס קבעו שיוויון 70 כשעל השעון 5 דקות לסיום. וולדן השלים ריצת 15:2 שהשלימה מהפך והביאה יתרון חולוני ראשון מזה זמן רב, ג'ף אדריאן האורח העלה את הרצליה ליתרון שוב אך קליין החזיר את היתרון. אדריאן העלה את האורחים ליתרון שוב, אטקינס המשיך את הנדנדה וקורי וולדן עם שלשה ענקית קובע 80:76 עם פחות מ-2 דקות על השעון. האורחים צימקו מהקו, וולדן הטביע (!!) מאסיסט של פניני ואז הבטיח את הנצחון עם 4 קליעות עונשין מוצלחות, 86:78 גדול לנמרים בסיום.

קורי וולדן היה כאמור השחקן המצטיין כשקלע 19 נקודות (13 ברבע האחרון, 6-11 מהשדה, 5-5 מהקו) והוסיף 7 אסיסטים (וגם 5 איבודים), שמחון המשיך את התקופה הטובה עם 14 נק' (6-11 מהשדה), קליין היה יעיל כהרגלו כשקלע 13 (5-7 מהשדה) והוסיף 8 ריבאונדים, אטקינס סיים עם 12 (6-10 מהשדה, 3 חטיפות), פניני 11, ווייאט סיים עם 10 נקודות ו-6 אסיסטים ב-16 דקות בלבד, דקוואן ג'ונס עוד לא חזר לעצמו כשקלע רק 5 (4 חטיפות) ושון ג'ונס קלע 2. כן שותפו: הרוש וארבלי.

יותר מ-3,500 אוהדים בצהוב-סגול דחפו את הקבוצה מרגעי משבר ברבע השלישי כל הדרך לניצחון ברבע אחרון מטורף. כיף לראות איך הקהל החולוני מחזיר את האווירה ואת ההרתעה, שלא להגיד החזירו ממש עטרה לישנה עם אווירה שמזכירה את אולם הפחים. כל הכבוד לכל אוהד ואוהד!

דן שמיר אמר בסיום: "הרצליה הקשתה עלינו והאטה את המשחק, ואני שמח שמצאנו את הדרך לשחק למרות הקשיים. היה לנו שבוע מאוד אינטנסיבי, וברבע הרביעי שיחקנו מצוין, והבאנו איתנו הרבה אנרגיות, פיזיות והגנה טובה".

המצטיין בחולון, קורי וולדן, אמר בסיום: "ההבדל בין הרבע הרביעי לשאר המשחק היה באנרגיה. לא הייתי בפוקוס, ואחר כך התחלנו לשמור. האוהדים דחפו אותנו ועזרו לנו. הקאמבקים האלה מראים שאנחנו קבוצה שלא מוותרת, אבל גם שאנחנו לא מרוכזים מספיק לפעמים".

המשחק הבא יערך בעוד שבועיים אחרי פגרת הנבחרת, ב-9.12.18 כשחולוניה תצא למשחק חוץ מול ראשון לציון שנמצאת בצרות של ממש.

נתראה!

צילומים: עודד קרני

bottom of page