top of page
ארכיון
תגים

חוזרים לנצח: 94:74 על טלקום בון במסגרת ליגת האלופות

הפסד לא בא בחש-בון! ככה מתאוששים! אחרי שבוע גרוע במיוחד, פגשה אמש הפועל יונט חולון את בון הגרמנית החביבה, אותה קבוצה בה פגשנו לפני כ-6 במסגרת היורוצ'אלנג'. החולונים הציגו משחק נהדר, אחד הטובים ביותר העונה, והביסו הנמרים את האורחים בתוצאה 94:74.

הניצחון החשוב נותן לחולוניה מקדמה נהדרת בקרב על העלייה לשלב הבא, מול אחת הקבוצות שצפויות להיות היריבות העיקריות של חולוניה בצוותא עם פאוק ונאנטר מולם נשחק במחזור הבא.

כוכב הניצחון היה קורי וולדן שהציג את מה שכנראה היה משחקו הטוב ביותר העונה, כשסיים עם 17 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. כן ירבו!

המשחק נפתח עם דריון אטקינס שבדקות ראשונות נהדרות קלע 7 נקודות מתוך 10 ראשונות של חולוניה, ומסר עוד אסיסט לשלשה של דקוואן. אטקינס המשיך להראות שהוא יודע לחלק אסיסטים כשמסר כדור נהדר ללייאפ של וולדן, אך 2 שלשות רצופות של האורחים נתנו להם את היתרון, 19:14 אחרי פחות מ-6 דקות. שמיר לקח פסק זמן שבהחלט עזר, הנמרים שיפרו את ההגנה ומנעו מהאורחים לקלוע עוד נקודות ברבע, כשבצד השני דקוואן ג'ונס עם שלשה, אטקינס עם לייאפ ופניני עם שלשה נוספת קובעים מהפך, 22:19 בסוף הרבע הראשון.

ברבע השני חולון המשיכה את הריצה עם שלשה של וולדן שהשלימה ריצת 11:0, הגרמנים התעוררו מבצורת ארוכה אך שמחון רשם נקודות ראשונות משלו בדמות עוד שלשה. דקוואן הטביע הטבעה גדולה (ראשונה מבין שתיים), שון ג'ונס עלה על הלוח מאסיסט של פניני שהוסיף גם שלשה וקבע 35:28. האורחים הגיבו בשלשה מהירה אך וולדן עם עוד שלשה של הצהובים סגולים ועם עזרה של שמחון ופניני, הגדילו שוב את הפער ל-9 (42:33). האורחים לא אמרו נואש ורצו ריצת 6:0 שחייבה את שמיר לקחת פסק זמן ממנו וויאט חזר מצויין עם 5 נקודות רצופות ואסיסט לקורי וולדן שקבע את תוצאת המחצית, 49:41 לנמרים.

את המחצית השניה שתי הקבוצות פתחו בקצב איטי כשאחרי 2 דקות התוצאה הייתה 2:1 לאורחים. וויאט התעורר שוב, קלע 5 נקודות רצופות שכללו באמצע גם מקרה מוזר של פסילת נקודת עונשין שנקלעה עקב דריכה על הקו, ודקוואן ג'ונס קבע לראשונה יתרון דו ספרתי לצהובים סגולים (57:47). וויאט וקורי וולדן המשיכו להיות השחקנים הדומינטיים ושמרו את חולון בפער יציב, ולקראת סוף הרבע השלישי אטקינס וקליין עם סלים מהצבע ושמחון מהקו עזרו להגדיל אותו מעט, 70:57 בסוף הרבע השלישי.

את פתיחת הרבע האחרון פתח שון ג'ונס טוב עם קליעות מהקו, דקוואן ג'ונס סיפק הטבעה מהסרטים שתיכנס בסבירות גבוה לאחד מעשרת מהלכי המחזור של המפעל וטי.ג'יי קליין שמיעט לשחק עד שלהי הרבע השלישי קלע שלשה גדולה בסוף שעון והוסיף עוד לייאפ נהדר מאסיסט של שמחון שקבעו לראשונה פער של 20 נקודות (81:61) וגמרו הלכה למעשה את המשחק. למרות זאת שתי הקבוצות המשיכו לשחק חזק כשידוע לכל שההפרש בהחלט יכול לקבוע מי תסיים מעל מי. שחקני חולוניה שיחקו בשביל שון ג'ונס כדי להכניס אותו לעניינים והסנטר החזיר ב-6 נקודות רצופות כולל הטבעה נאה שקבעה פער שיא של 23 נקודות (87:64) אך דווקא אז האורחים רצו ריצת 10:0 כדי לנסות לבצע קאמבק אחרון וכדי להוריד את ההפרש שמשחק כאמור תפקיד, כשגם פסק זמן של שמיר באמצע הריצה לא עזר. וויאט סיים סוף סוף בצורת חולונית של 2 וחצי דקות עם נקודות מהקו, שמחון קלע שלשה שקיפצה על הטבעת ובסוף נכנסה לפני שוויאט קלע סל נוסף שקבע את תוצאת המשחק שנגמר ב-20 הפרש, 94:74 בסיום.

הפועל "יונט" חולון: וולדן 17 (7-10 מהשדה, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ווייאט 16 (5-6 לשתיים, 1-5 לשלוש), ד. ג'ונס 14 (5-6 מהשדה), אטקינס 12 (10 ריבאונדים), שמחון (7 אסיסטים) וש. ג'ונס 10 כ"א, פניני 8, קליין 7. כן שותף: דדון.

כמו כן ראוי לציין ולהגיד שאפו גדול לדן שמיר שהגיע וניהל את המשחק החשוב למרות מות אימו בסוף השבוע האחרון. כל הכבוד ושלא ידע צער.

כ-2,500 אוהדים הגיעו להיכל בחולון שידע תצוגות סוערות וטובות יותר מבחינת עידוד. עם זאת, במעשה שחימם את הלב הגיעו תושבי עוטף עזה לאולם ואוהדים רבים הגיעו עטופים בדגלי ישראל לאות סולדריות עם תושבי הדרום. כל הכבוד!

קורי וולדן אמר במסיבת העיתונאים בסוף המשחק: "היינו עם הגב לקיר וידענו שאנחנו חייבים להתאושש. להפסיד כמו שהפסדנו בשני המשחקים האחרונים זה לא מקובל. לא יודע למה זה קרה, חוסר ריכוז או עייפות אך במשחק באנו בלי תירוצים ופשוט באנו לנצח"

על האפשרות לשינויים בסגל והבאת גארד נוסף אמר קורי: "אני אוהב את הקבוצה ואת השחקנים שיש לנו, אני חושב שאנחנו מספיק טובים כדי להצליח גם בלי להתחזק. זה לא ההחלטה שלי אבל אני אוהב את השחקנים שיש לנו כעת".

עוזר המאמן מודי מאור הגיע למסיבת העיתונאים ואמר בסיום על הניצחון: "אני חושב שהיינו עקביים בהגנה. ככל שאתה משחק טוב יותר בהגנה זה בא לידי ביטוי: אתה גורם ליריבה לקחת זריקות קשות יותר, הרמנו את רמת ההגנה האישית שלנו במחצית השניה וקלענו את הסלים שרצינו במגרש פתוח. קורי וולדן שיחק במחצית השניה משחק פיק-אנד-רול ומצא את חבריו לקבוצה לזריקות פנויות והעקביות הזאת זה מה שעזר לנו לנצח במשחק".

על משחקו הטוב של שון ג׳ונס אמר מאור: "אנחנו מכירים אותו מזה זמן מה, הוא שחקן מוכח שיודע לשחק כדורסל. לכל אחד יש עליות וירידות והאתגרים שלו, וזה סימן לאדם הקשוח שהוא. זה גם סימן לכך שהקבוצה בריאה שבכל פעולה טובה שלו כל הספסל שמח ומפרגן ומעודד אותו. אנחנו יודעים ששון הוא שחקן כדורסל טוב ואנחנו מצפים שימשיך ביכולת הטובה שלו".

ביום ראשון ה-18.11 בשעה 19:45 תארח חולוניה את אחת הקבוצות החמות בליגה, גלבוע/גליל שסופרת כבר 5 נצחונות רצופים כולל 2 על הפועל ירושלים ומכבי תל אביב.

האם הנמרים יהיו אלה שיקטעו את רצף הנצחונות של הקבוצה מהצפון? בעזרת הקהל זה בהחלט אפשרי. כולם באים!

צילומים: פיבא

bottom of page