top of page
ארכיון
תגים

בחירה מנצחת: על אופאבה בבית 88:72

בחירות מקומיות? בחירה מנצחת! חולוניה בחרה אמש בוולדן להמשיך ולהנהיג את הקבוצה בהעדרו של קאליף ווייאט, בדקוואן להיות ספק הנקודות העיקרי, בקליין כאיש למשימות מיוחדות ובאטקינס כערך המוסף, ובסופו של דבר אחרי 3 רבעים לא קלים זה השתלם כשחולוניה רושמת נצחון - 88:72 על אופאבה הצ'כית.

אופאבה היא קבוצה על טהרת השחקנים המקומיים בגלל שיקולי תקציב (אין להם כסף להחזיק זרים), אך למרות החיסרון הגדול על הנייר, האורחים הוכיחו שהם חבורה עיקשת ומגובשת (משחקים כבר כמה שנים יחד מבלי ששחקנים עוזבים לקבוצות אחרות) ונתנה פייט של ממש לנמרים, כל זאת עד לרבע האחרון בו וולדן ואטקינס לחצו על הגז והבטיחו את הניצחון. על כך מגיע כל הכבוד לאורחים.

ולגבי הנמרים שלנו? את המחצית הראשונה חסרת האנרגיה ככל הנראה אף אחד לא ירצה לזכור, אך מחצית שניה נהדרת והיכולת של ארבעת השחקנים המוזכרים לעיל זה בהחלט משהו שנרצה לקחת קדימה.

פתיחת המשחק הייתה שייכת לדקוואן ג'ונס שעשה הכל: סלים ביניהם 2 שלשות, חסימה, אסיסט וזה הספיק בשביל יתרון קטן - 10:7 לחבר'ה הטובים. המחצית הראשונה כולה והרבע הראשון בפרט היו מאוד מבולגנים כשפרט ליכולת האישית של דקוואן, חולון נראתה מבולבלת מאוד משני צידי המגרש. האורחים ניצלו את הבלאגן ואת היכולת הטובה שלהם מחוץ לקשת בכדי להשוות את התוצאה (שיוויון 15) אחרי 2 שלשות של דראגון, הקלעי המצטיין של האורחים, שמחון נכנס לעניינים וקלע 2 סלים בדרך לריצת 8:0 חולונית לפני שהאורחים צימקו מעט, 23:19 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני ההתקפה החולונית נתקעה לחלוטין עם איבוד אחרי החטאה, והאורחים ניצלו זאת בכדי לעלות ליתרון 25:23 שהשלימו ריצת 10:0. החולונים הראו שגם הם יודעים לקלוע מחוץ לקשת אחרי שלשות של פניני, דקוואן וקליין שפתחו יתרון 5 (36:31) אך שוב האורחים הגיבו בריצה משלהם עם עזרה של השופטים בדמות שריקה שגויה לעבירה של 3 זריקות שלא הייתה, ועלו ליתרון 39:36 קצת לפני השריקה למחצית שהסתיימה בתוצאה 41:38.

הרבה פרצופים מודאגים ומאוכזבים נראו בירידה לחדרי ההלבשה, ואכן במחצית השניה חולון התעוררה, אך הצ'כים העיקשים המשיכו להקשות את החיים.

ממש כמו בפתיחת המשחק, דקוואן ג'ונס קלע מכל טווח והעלה את חולוניה ליתרון 47:44 (23 נקודות לדקוואן אחרי 2 וחצי רבעים!), האורחים המשיכו להפציץ מחוץ לקשת וחזרו להוביל 50:49, אבל שון ג'ונס התעורר מעט ועזר לנמרים לעלות ליתרון 58:53. החולונים החטיאו כמה החטאות מסמרות שיער ולא הצליחו לברוח למרות הגנה טובה יותר, 64:60 בסוף הרבע השלישי.

את הרבע האחרון אטקינס פתח טוב עם 3 סלים יפים וגג, וולדן התחמם גם הוא עם 5 נקודות רצופות בהן שלשה וחולון פתחה פער של 9 (75:66). האורחים הצ'כים ניסו להישאר במשחק אבל פניני ואטקינס עם סלים חשובים וקורי וולדן עם חטיפות גדולות שהזכירו את וולדן של העונה הקודמת העלו את חולון ליתרון שיא בן 18 נקודות ול-88:72 מוחץ בסיום.

דקוואן ג'ונס סיים כקלעי המצטיין עם 23 נקודות (5-7 לשלוש, 5 אסיסטים) שנקלעו כולן ב2 וחצי רבעים הראשונים. אטקינס התעורר מאוחר וסיים כקלעי השני עם 16 (5-9 מהשדה, 6-7 מהקו), וולדן סיים עוד משחק מאוד מרשים עם 14 נקודות (7-7 מהקו, 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 4 חטיפות, 5 איבודים), קליין ממש כמוהו סיים גם כן משחק מרשים נוסף עם 14 משלו (5-8 מהשדה, 8 ריבאונדים), פניני קלע 9 נקודות חשובות, ש. ג'ונס 8 (4 איבודים), שמחון 4. כן שותפו: הרוש, הובר, דדון וארבלי.

כ-3,000 חולונים מילאו את היציעים, היו חסרי אנרגיה כמו הנמרים על הפרקט בחצי הראשון והתעוררו ממש כמו הקבוצה בחצי השני, עם עידוד נהדר. אפילו מאמן היריבה שיבח את האווירה והעידוד במסיבת העיתונאים בסיום. כל הכבוד!

קורי וולדן, ממצטייני המשחק, נשאל בסיום על השיפור שחל ביכולתו: "במשחקים האחרונים אני משחק עם יותר בטחון, משחק רגוע יותר בלי לחץ. זה עוזר לי מאוד וזה תורגם ל-2 ניצחונות אז אני אמשיך לעשות את זה. אני מרגיש די בנוח לשחק כרכז ועושה המשחק של הקבוצה, לא עשיתי את זה בשנתיים האחרונות אבל אני מרגיש בנוח. אעשה כל מה שצריך כדי לעזור לקבוצה לנצח".

על המשחק עצמו אמר קורי: "התחלנו את המשחק חזק, אבל לקראת הרבע השני הפיזיות שלנו לא באה לידי ביטוי, אפשרנו להם לקחת ריבאונד התקפה ולא ביצענו את תרגילי ההתקפה שלנו כמו שצריך, אבל בחצי השני הרמנו את הרמה, שמנו דגש על ריבאונד ההתקפה והפסקנו לתת להם לקלוע סלים קלים. גרמנו להם לעבוד קשה כדי לקלוע כל סל, זה עזר לנו הרבה".

על מספר הניצחונות בליגת האלופות שהגיע כבר בנקודה מוקדמת זאת למספר הניצחונות הכולל בעונה שעברה אמר קורי: "זה קשור לניסיון שלנו ולדעת מה צריך כדי לנצח משחקים בליגה הזאת, זאת ליגה טובה מאוד עם קבוצות טובות מאוד וצריך להיות קשוח ולהיות הכי טוב שאפשר בכל ערב וערב".

דן שמיר אמר בסיום: "כמו שקורי אמר התחלנו את המשחק חזק, כפינו איבודים, חטפנו ולקחנו את המשחק לאן שאנחנו רוצים, אבל לא שיחקנו נכון כדי לנצל את הטעויות שלהם. איבדנו את הכדור בצורה רשלנית, ובמקום להתאושש מזה החטאנו זריקות קלות, לייאפים קלים, הורדנו את המהירות ועשינו טעויות בהגנה. אופאבה יודעת איך לשחק, הם משחקים הרבה שנים ביחד, הם מאומנים ויש לי הרבה כבוד אליהם, הם הוציאו אותנו מהמשחק שלנו. בנקודה כלשהי התחלנו לשחק משחק פיזי, עשינו פחות טעויות והצלחנו להשיג את הנצחון החשוב הזה.

אני צריך להסתכל שוב על הסרטון של המשחק אבל אני לא חושב שלמשחק הזה היה סיפור של ממש של משהו שהתקשנו בו ספציפית. בחצי הראשון פשוט לא היינו בקצב שלנו, עשינו טעויות, איבדנו כדורים בהתקפות מעבר, לא לקחנו זריקות פנויות ולא ניצלנו הזדמנויות, החטאנו כמה זריקות פשוטות ובנוסף לזה היו רגעים בהם לא היינו במשחק מבחינה הגנתית. עשינו טעויות קטנות והם ניצלו את זה ולא הרגשנו טוב לגבי המשחק שלנו ובמקום להתעצבן ולהעלות את הרמה שלנו, ויתרנו. במחצית השניה מצאנו את הדרך לעשות דברים קצת אחרת עם הגנה טובה יותר ובגלל זה ניצחנו. אנחנו בהחלט צריכים להסתכל על הכל מנקודת מבט אישית וקבוצתית, ולעשות דברים בצורה טובה יותר כי אנחנו רוצים להשתפר ולעשות דברים טוב יותר מכפי שעשינו אותם היום".

על הקשיים בהשתלבות של עמית שמחון ושון ג'ונס אמר שמיר: "אני אף פעם לא נותן לשחקנים דקות משחק רק כדי שהם יצברו בטחון, אני רק עושה מה שאני חושב שנכון עבור המשחק. שניהם עשו הרבה דברים טובים היום, הם מצפים מעצמם ואנחנו מצפים מהם להיות שחקני מפתח ואנחנו לא נתפשר על כמה דקות טובות פה ושם, אבל אני חושב שלגבי הרבה דברים במשחק היום הם היו במגרש כי הגיע להם להיות שם ואנחנו בהחלט צריכים אותם בשביל לשחק טוב יותר. לקחת זריקות ולפספס ליי-אפ פה ושם - זה קורה, אבל אם מתרכזים בדברים הנכונים הם יביאו את היכולות שלהם. הם שחקנים טובים ואנחנו סומכים עליהם, הם שיחקו רק בגלל שמגיע להם".

במוצאי שבת בשעה 20:30 מארחים את הפועל תל אביב למשחק חם במיוחד. האורחים יגיעו במשבר גדול וזה משחק מוקש שצריך לצלוח אותו.

כולם באים!

צילומים: פיבא

bottom of page