top of page
ארכיון
תגים

מתחילים עונת 18-19 עם הפסד ברבע גמר גביע ווינר

עוד פעם הגביע ווינר הזה...

חולוניה לא נוצחה עד אמש במשחקי האימון (4 נצחונות ותיקו) ואמש נרשם הפסדה הראשון בתוצאה 77:73 מול העולה החדשה מבאר שבע, אותה ניצחנו רק לפני כמה ימים במשחק אימון.

יש כמה דברים טובים לקחת מהמשחק הזה, למשל את הוירטואוזיות של דקוואן ג’ונס הזר החדש (הטבעה מהסרטים וחסימה מהסרטים), את המשחק הטוב של וולדן (9 נק’, 5 חטיפות, 5 אסיסטים ומדד 20) למרות איבוד קריטי בסיום, את המשחק הלא רע של שמחון שסיים כקלעי המצטיין, את המלחמה של הקבוצה וכמובן את התצוגה של הקהל שהגיע למשחק שהוא חצי משחק אימון בהמוניו (מעל 1000 איש). יש הרבה דברים שלא נרצה לקחת למשל האחוז המזעזע מחוץ לקשת – 11% בלבד (3 מ-28), את הנחיתות בריבאונד (37 לעומת 45 של באר שבע שלקחה 18 פעם ריבאונד התקפה)ו את החולשה של שחקני מפתח כגון קאליף ווייאט שהיה נהדר במשחקי ההכנה עד כה אבל אמש לא הגיע. אבל בשורה התחתונה – לא נעים, לא נורא.

בפתיחת המשחק חולון הובילה 5:2 אחרי שלשה של שמחון (מהיחידות במשחק) וסל של ווייאט (היחיד במשחק), באר שבע רצה 10:0 ונטלה את ההובלה. דקוואן ג’ונס נכנס והעיר את חבריו עם מהלך יפה של סל ועבירה, בלתי ספורטיבית על וולדן מצמקת את הפער עוד יותר ואסיסט של שמחון לקליין הופך את התוצאה – 16:15 לחולוניה שמשלימה ריצת 11:0 מיד אחר כך. בסוף הרבע הראשון – 21:18 לנמרים.

בפתיחת הרבע השני באר שבע התקשתה לייצר סל אך חולון לא הגדילה את היתרון יותר מדי (25:18), הדרומיים נכנסו לקצב בעוד לחולונים הכדורים פשוט לא נכנסו ובאר שבע החזירה לה את ההובלה – 38:34. אטקינס קלע סל יפה מתוך הצבע, וולדן ווויאט קלעו מהקו וצימקו מעט, 42:39 לבאר שבע במחצית.

הרבע השלישי נפתח רע מבחינת חולון שלא הצליחה לקלוע הפעם היא במשך 3 דקות. שמחון שבר בצורת חולונית עם שלשה, דקוואן ג’ונס הביא חסימה מהסרטים על ניסיון הטבעה שנראה חופשי לגמרי של וורן סטרום, ובמתפרצת בצד השני שמחון עם סל ועבירה החל את הריצה החולונית. באר שבע ניסתה לשדר עסקים כרגיל עם סל משלה אך שון ג’ונס וקליין קלעו פעמיים ונתנו את היתרון לחבר’ה הטובים – 54:53, ריצת 15:6. באר שבע לקחה פסק זמן שלאחריו המשחק נותר צמוד – שיוויון 58 בסוף הרבע השלישי.

את הרבע האחרון פתח דקוואן ג’ונס עם ממתק של ממש, בדמות הטבעה פ-ס-י-כ-י-ת על 2 שחקנים וסחיטת עבירה תוך כדי. באר שבע לא התרגשה מהפוסטר-ג’אם ועלתה ליתרון 66:62 עם שלשות של הדרומיים, חולון לא הצליחה לצמק ושמיר ביקש פסק זמן. פסק הזמן לא ממש עזר כשהמומנטום נשאר אצל באר שבע שעלתה ל-8 הפרש. קליין הצליח לצמק מעט עם 2 סלים רצופים אך ריבאונד ההגנה שוב לא תיפקד (2 ריבאונד התקפה באותה התקפה לבאר שבע) ואיבוד קריטי של וולדן לא אפשר לחולון להתקרב מדי למרות נסיונות אחרונים של דקוואן, 77:73 לבאר שבע בסיום.

קלעו לחולוניה: שמחון 15 (4 אסיסטים), ד. ג'ונס 12, וולדן (7-8 מהקו, 5 אסיסטים, 5 חטיפות) וקליין (4-6 מהשדה) 9 כ"א, אטקינס 8, ש. ג'ונס ופינקסטון 5 כ"א, ווייאט (1-10 מהשדה, 3 חטיפות)והרוש (2-8 מהשדה) 4 כ"א, הובר 2.

יותר מ-1,000 איש הגיעו לבית מכבי בראשון לציון והפכו אותו לאולם ביתי לכל דבר, עודדו כאילו היה זה גביע המדינה ולא גביע ווינר אך יצאו מעט מאוכזבים בסיום.

מאמן חולוניה דן שמיר לא התרגש אך הדגיש מה יש לשפר: "בשלב הזה יש הרבה מה להגיד על משחקים כאלה, הרבה לנתח ולתקן ואנחנו נעשה את התהליך הזה. לסכם את המשחק הזה אי אפשר במילת אחת. אבל יש לנו עוד תשעה ימים לתקן את מה שצריך. לא איבדנו המון כדורים, עשינו 60 אחוז מה-2, אבל לא קלענו מבחוץ ולכן כל טעות בהגנה הפכה למשמעותית יותר גדולה. לא סגרנו על הריבאונד אז יש הרבה עבודה".

כשנשאל לגבי היכולת של קאליף וואייט, אמר שמיר: "בסופו של דבר כשלא מצליח לשחקן ביום נתון עדיין יש לו את התפקיד שלו. זה לא היה משחק טוב שלו וגם את זה אפשר לתקוף מהרבה כיוונים. אולי צריך לעשות דברים כקבוצה בצורה אחרת, ואולי הוא צריך לשנות דברים ולעשות אותם יותר טוב. הוא שחקן מאד חשוב בהתקפה שלנו, וזה אחד הדברים שאנחנו צריכים לטפל בהם".

ב-7.10 יתקיים משחק הליגה הראשון מול עירוני נהריה בחוץ אך עוד לפני כן תקיים ככל הנראה קבוצה משחק(י) אימון נוספים.

צילומים: אלן שיבר

bottom of page