top of page
ארכיון
תגים

שיוויון בסדרה: מפסידים 87:70 בחוץ

הפועל חולון לא מצליחה להציג יכולת סבירה באילת ומפסידה פעם נוספת בתוצאה 87:70. במשחק הרביעי בסדרה בין הקבוצות, משחק בו נצחון חולוני היה שולח את הנמרים לפיינלפור, הצהובים-סגולים הציגו משחק מבולבל, נרפה, חסר אנרגיות ומלחמה כפי שמצופה במשחק פלייאוף, משחק מביך לפרקים בו הכוכבים של חולון פשוט לא הגיעו: אלכסנדר שהיה המצטיין של חולון עד כה בסדרה קלע 4 נקודות בלבד והציג משחק נרפה, פניני המשיך את התקופה הלא טובה שלו כשקלע גם הוא 4 בלבד, המילטון אמנם סיים עם 12 אבל קלע כמעט את כל הנקודות כשהמשחק היה גמור ועד הדקות האחרונות קלע 2 בלבד. מבין הכוכבים רק הולוואי הציג משחק סביר-מינוס, כשקלע 14 אך גם זה באחוזים רעים. נקודות האור והקלעים המצטיינים של חולון היו בלאט וקליין עם 16 ו-12 נקודות בהתאמה ובעוד מגיעות מחמאות לשחקנים הצעירים שהחזיקו את חולון במשחק, זה אומר הכל על השחקנים המרכזיים שפשוט לא הגיעו.

אם יש נתון שמשקף כמה חולון לא נלחמה זה כמות העבירות: 13 עבירות בלבד במשחק שלם נשרקו לשחקני חולון, 4 פעמים בלבד הלכה אילת לקו, מה שמראה כמה ההגנה החולונית הייתה נרפית ונתנה פשוט סלים קלים לאילת. מההתחלה זה לא היה הערב של חולון. אילת פתחה בסערה כמו המשחק הקודם באילת, ועלתה ליתרון מהיר של 11:2 כשחולון לא מצליחה לקלוע ומצד שני התפתחה טיילת בצבע החולוני - 11 נקודות של אילת ב-2 וחצי דקות בלבד. שמיר עשה חילופים מוקדמים והכניס את בלאט ופניני, תומאס קלע את סל השדה הראשון של חולון אבל אילת הגדילה את הפער ל-16:4. מי שהכניס את חולוניה למשחק היה תמיר בלאט שקלע 5 נקודות רצופות והכניס את הנמרים למומנטום. המילטון בסל היחיד שלו עד הגארבג´-טיים, פניני ואלכסנדר הקטינו - 24:17 לאילת בסוף הרבע הראשון. ברבע השני אילת עלתה ליתרון דו ספרתי (30:19) אך קליין ובלאט בדקות נהדרות הקטינו ל-6 הפרש. קליין המשיך את הדקות הנהדרות שלו עם שני סלים רצופים והולוואי עם שלשה ועבירה צימק -36:34 בלבד, פסק זמן של אילת. המומנטום עבר למארחים שהגדילו את הפער, בלאט צימק מהקו, קצת לפני המחצית עבירה של 100% על הולוואי לא נשרקה ואיפשרה ללויד לקלוע סל קל ולקבוע את תוצאת המחצית, 45:38 במחצית.

הרבע השלישי התחיל בצורה הזויה עם 4 איבודים רצופים ב-4 התקפות של החולונים, 3 מתוכם של פניני. למזלם של הנמרים, אילת לא ניצלה זאת כדי להגדיל יותר מדי את היתרון ואיבדה גם היא לא מעט. ממש כמו בפתיחת המשחק, תומאס קלע שוב את סל השדה הראשון של חולון במחצית השניה אחרי כמעט 3 דקות, פניני חסם פעמיים ותומאס הקטין ל-7 הפרש. לויד האילתי החזיר את הפער לדו ספרתי עם שלשה, בלאט החזיר שלשה מהירה בצד השני ומהלך נהדר של סל ועבירה של קליין הוריד ל-58:51 בלבד. אילת חזרה ליתרון דו ספרתי, בלאט קבר עוד שלשה שהחזיקה את חולון בפער סביר אבל גריפין ורוזפלט המשיכו לחגוג בצבע החולוני והעלו את אילת ל-13 הפרש. הולוואי סחט 3 זריקות מהקו שניות לפני סוף הרבע וקבע את תוצאת הרבע השלישי, 67:57 לאילת.

ברבע האחרון הריצה של אילת נמשכה וחולון פשוט התפרקה. שלשה של המקומיים העלתה אותם ל-74:59, שמיר לקח פסק זמן שלא עזר וההפרש הגיע שוב ל-20 נקודות וצפונה ממש כמו במשחק הקודם (80:59) והמשחק היה גמור. עד לסיום אילת העבירה את הזמן ונתנה להמילטון לקלוע סלים קלים שלא עזרו במאומה, 87:70 בסיום.

בלאט סיים כקלעי המצטיין עם 16 (4-8 לשלוש, 4 אסיסטים), הולוואי 14 (3-11 מהשדה, 7-8 מהקו, 4 אסיסטים), קליין עם משחק נהדר והמילטון עם משחק חלש להחריד (5-11 מהשדה) קלעו 12 כל אחד, תומאס 8, פניני (6 ריבאונדים, 4 איבודים) ואלכסנדר (1-5 מהשדה) 4 כ"א. כן שותפו: קולמן והרוש. קרוב ל-100 חולונים עזבו הכל באמצע השבוע, הגיעו במטוס, במכונית ובהסעה לאילת, עודדו בצורה טובה אך יצאו שוב מאוכזבים מהאולם הדרומי.

מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: "לא התחלנו כל כך טוב את המשחק. בהתחלה היו איבודי כדור מיותרים וגם החטאות. ההתקפה שלנו לא הייתה מספיק אגרסיבית, ולא קיבלנו נקודות קלות כמו שאילת קיבלה. זה קשה כשהמילטון ותומאס לא בעניינים. נכנסנו לבור ולא הצלחנו להעניש את אילת כמו שאנחנו צריכים. נצטרך לעשות את זה יותר טוב במשחק החמישי כי אין ברירה. זה היה משחק לא טוב שלנו".

בנוסף, אמר שוולדן יחזור לשחק במשחק החמישי והמכריע בסדרה: "וולדן פצוע, אבל אני מאמין שהוא יידע להתמודד עם זה. בשנה שעברה הוא כבר שיחק פצוע וסחב פציעה לא קלה. שחקנים אחרים היו משביתים את עצמם, אבל הוא התמודד עם זה. לא קל לקחת זריקות ולהיות במיטבך בתנאים כאלו, אבל זה משחק על עונה ואני מאמין שהוא יהיה איתנו. וועדת משמעת של המילטון? אין לי מה לעשות בעניין. זה לא בשליטתי, אז נצטרך לחכות ולראות. אני מבין שזה ביום חמישי ב-14:00, אז במקביל אנחנו נתכונן כרגיל למשחק וניקח בחשבון את כל האפשרויות".

2:2 בסדרה, היה ונגמר. עכשיו מסתכלים קדימה: ביום חמישי בשעה 19:50 מארחים את אילת למשחק אחרון בסדרה, מלחמת עולם! מעכשיו כל משחק הוא משחק גמר!

צילומים: פרנסיסקו די סטסיו ואבדו באילת


bottom of page