top of page
ארכיון
תגים

כמעט. מפסידים בחוץ למורסיה 78:76

זה כבר היה בידיים שלנו ופשוט ברח...

אחרי הפסקה של 5 שנים הפועל יונט חולון חזרה אמש לאירופה במפעל ליגת האלופות של פיב"א. במשך 35 דקות חולוניה הובילה על מורסיה הספרדית למרות נחיתות מכרעת בריבאונד (עוד על כך בהמשך), ודקה לסיום אף הובילה ב-3 הפרש, אך החטאות מחוץ לקשת של הרוש והולוואי קבעו הפסד אכזר על הבאזר כמעט בתוצאה 78:76. וכאילו זה לא חסר, פניני נפצע בברכו ולא חזר לשחק. מרמור מרמורסיה.

המשחק דווקא החל טוב עבור חולון עם אלכסנדר שפתח טוב כהרגלו במשחקים האחרונים, כמו גם תומאס שהציג משחק מצויין. חולון כבר הובילה בפער דו-ספרתי כשגם הולוואי ויונתן מור מצטרפים לחגיגה, ובסוף הרבע הראשון 21:13 חולוניה.

את הרבע השני פתחה המארחת עם ריצת 11:2 שחיסלה כמעט לגמרי את היתרון של הנמרים, אך 5 נקודות רצופות של וולדן ועוד שלשה של הולוואי נתנה אוויר לנשימה 7 הפרש. זה היה גם ההפרש במחצית אחרי קליעות עונשין מוצלחות של פניני, 38:31 במחצית.

ברבע השלישי הספרדים חזרו עם 2 שלשות מוצלחות אך פניני בשלשה משלו ועבירה ל-3 זריקות (מהן קלע 2) דאג להשאיר את הפער על כנו. הולוואי ווולדן הגדילו את הפער לדו ספרתי (58:48) אך מיני ריצה של המארחים צמצמה את הפער ל-4 בלבד והעירה את הקהל המקומי המנומנם, 58:54 בלבד בסוף רבע שלישי.

הרבע האחרון נפתח טוב מבחינת חולון בזכות יכולת נהדרת של הולוואי שהעלה ל65:57 אך ריצת 10:0 של מורסיה נתנה להם את היתרון לראשונה במשחק. פניני בסל קריטי ותומאס הפכו שוב את התוצאה. המשחק המשיך להיות צמוד מאוד ודקה לסוף הטבעה של תומאס אחרי איבוד קריטי של מורסייה קבעו 76:73 חולוני. בהתקפה הבאה שלשה קריטית של בניטה שחקן מורסיה קבעה שיוויון, הרוש החטיא שלשה משלו ובהתקפה האחרונה שלה מורסיה החטיאה זריקה מבחוץ אך לקחה עוד ריבאונד התקפה אחד מיני רבים, ועבירה חולונית שלחה את בוניטה המקומי לקו, והוא קלע 2 בקור רוח. בהתקפה האחרונה של חולון הולוואי החטיא ניסיון שלשה, חולון לא לקחה ריבאונד ולא הספיקה לעשות עבירה, ובסיום 78:76 אכזרי למורסייה.

הקלעי המצטיין של חולוניה היה כרגיל הולוואי עם 21 (3-6 לשלוש, 0-5 לשתיים, 12-13 מהקו), תומאס במשחקו הטוב ביותר עד כה קלע 20 (9-9 לשתיים, 3 חטיפות), וולדן (3-5 לשתיים, 0-4 לשלוש, 6-7 מהקו, 4 אסיסטים) ואלכסנדר (5-13 מהשדה, 6 ריבאונדים, 4 איבודים) 12 כ"א, פניני 9, מור 2. כן שותפו: קולמן, בלאט (4 אסיסטים), הרוש וטראוויק. אבל ה-סטטיסטיקה של המשחק הייתה הריבאונד: מורסיה ניצחה בריבאונד 55:30 (!!), לקחה 23 ריבאונד התקפה לעומת 4 ריבאונד

התקפה ו-26 ריבאונד הגנה לחולון. במילים אחרות, בכל החטאה חולונית הכדור כמעט בוודאות הגיע למורסיה, בכל החטאה של מורסיה סיכוי של כמעט 50% שהכדור חזר אליהם לניסיון נוסף. עם כזאת סטטיסטיקה, פלא שהמשחק בכלל היה צמוד ונגמר בהכרעה על הבאזר.

13 אוהדים חולונים בדיוק עשו את הדרך עם הקבוצה והגיעו כל הדרך המייגעת למורסיה (כולל עבדכם הנאמן שכותב את כתבה זאת בדרך חזור) ועשו רעש של פי 3 לפחות. קטע משעשע/מעצבן נרשם כשהשופטים אסרו על אוהדי חולוניה להשתמש בזמבורות עד כדי איום בהוצאה מהאצטדיון. חוקי פיב"א...פוחדים מהחולונים מסתבר :)

ביום ראשון סוף סוף מתחילים עונה כמו שצריך בהיכל מול אילת. נתראה!

bottom of page