top of page
ארכיון
תגים

מפסידים במחזור ראשון: 81:78 להפועל תל-אביב

לא ככה חולוניה רצתה לפתוח את העונה. למרות התוצאה הצמודה והאווירה החמה, למרות תפאורה צבעונית ומדהימה של הקהל החולוני, בתום משחק כדורסל שלא התעלה לרמה גבוהה מצד שתי הקבוצות, הפועל יונט חולון רושמת הפסד במשחק הפתיחה בתוצאה 81:78 בחוץ מול הפועל תל אביב. לא פחות מ-16 ריבאונד התקפה לקחה הפועל תל אביב לעומת 4 ריבאונד התקפה של חולון בלבד, מה שאפשר לה לנצח למרות ערב רע מהשדה עם 39% בלבד. תומר גינת התל אביבי רשם שיא קריירה של 15 ריבאונדים, הפועל תל אביב ניצחה 43:32 בסך הריבאונדים הכולל.

לפני פתיחת המשחק הקהל החולוני הציג תאפורה צבעונית מושקעת במיוחד כיאה למשחק פתיחה של שנת ה-70 במועדון. שאפו! על המגרש, המשחק נפתח דווקא בצורה מצויינת עבור חולוניה. הפועל תל אביב עלתה ל-4:0 אך חולון השוותה מהר את התוצאה עם סלים של וולדן והולוואי, ושלשה של פניני נתנה יתרון ראשון שגדל אחר כך והשלים ריצת 9:0. פניני המשיך ללהוט וקבר שלשה נוספת עם עבירה שהעלתה את חולוניה ל-15:8, אלכסנדר היה בלתי ניתן לעצירה והעלה את חולון ל-19:10 ובלאט נתן יתרון שיא חולוני עם עוד שלשה - 24:12. עד לסוף הרבע הפועל תל אביב מצמצמת את הפער כשעבירה של וולדן נותנת למארחים נקודות במתנה מהקו, 24:18 בסוף הרבע הראשון.

ברבע השני חולוניה החזיקה את היתרון בשיניים. אלכסנדר המשיך להיות דומיננטי כמו ברבע הראשון, הרוש שמיעט משום מה לשחק קלע שלשה יפה, ווולדן מהקו דאג לשמור את הפער דו ספרתי (31:21). חולוניה עוד הובילה בהמשך 39:31 אך ריצת 8:0 של המארחים קבעה שיוויון 39. קולמן שבר בצורת עם שלשה, אלן ווולדן החליפו קליעות עונשין אך מקי התל אביבי קבר שלשה משלו וקבע את תוצאת המחצית - שיוויון 44. רבע השלישי. חולוניה פשוט לא עלתה לרבע הזה והמארחים רצו 14:2 ועלו ל-58:46. פסק זמן של שמיר ניער את הנמרים שחזרו למשחק עם שלשה של קולמן, וסלים של בלאט והולוואי שצימקו ל-5 הפרש. לימונד היה האיש של המארחים ועצר את הריצה החולונית, וולדן הוריד עד 4 והרבע הסתיים בתוצאה 63:56. הרבע האחרון התחיל לא טוב עבור חולוניה, והמארחים עלו שוב ליתרון שיא של 12 נקודות. חולון חיפשה מושיע ומצאה אותו בדמות אלכסנדר שחגג בצבע וסיפק אסיסט לתומאס, שלשה של בלאט סגרה ריצת 9:0 ויתרון 2 בלבד למארחים. אך דווקא בנקודה זאת הנמרים נעצרו והמארחים הגדילו שוב ל-74:67. היחיד שתיפקד בהתקפה החולונית היה אלכסנדר שקלע 3 פעמים מחצי מרחק ושמר את חולון במשחק איכשהו, ודקה וחצי לסיום 78:71 אחרי סל של גינת. שמיר לקח פסק זמן ממנו חזר פניני חם וקלע שלשה גדולה בסיבוב, המארחים החטיאו מצידם בהתקפה הבאה והולוואי היה יכול להקטין את היתרון עד לנקודה בלבד אך החטיא. אלן התל אביבי קלע פעם אחת מהקו, הולוואי הקטין ל-79:76 כ-17 שניות לסיום וחולון קיוותה לנס. לימונד קלע 2 מהקו, הולוואי איבד בהתקפה שלאחר מכן והמשחק נגמר. וולדן קלע סל לפרוטוקול עם הבאזר, 81:78 להפועל ת"א בסיום. הולוואי היה הקלעי המצטיין של חולוניה עם 15 נקודות למרות ערב פושר בעיקר מחוץ לקשת (4-5 לשתיים, 1-7 לשלוש, 5 אסיסטים, 6 איבודים), אלכסנדר היה מצויין עם דאבל דאבל של 14 נק´ (7-11 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, וולדן (2-8 מהשדה, 7-8 מהקו, 3 חטיפות) ופניני (3-5 לשלוש) קלעו 11 כ"א, בלאט 10 (4 איבודים), תומאס 8 (7 ריבאונדים), קולמן 6, הרוש מיעט לשחק וקלע 3 לבד. כן שותפו: טראוויק ומור.

כל הכרטיסים שהוקצו להפועל חולון נמכרו מה שאומר ש-500 חולונים הגיעו לאולם הדרייב-אין וסיפקו יחד עם הקהל המארח אווירה מחשמלת. לאורך כל המשחק התקיים מפגן עידוד דו צדדי של שני הקהלים הטובים בליגה, שסיפקו אווירה חמה במשחק קלאסי, כשהקהל החולוני לא נופל במאומה מהקהל של הקבוצה המארחת למרות היותו גדול פי 5. מאמן חולוניה דן שמיר אמר אחרי המשחק: "לא הייתה לי בעיה עם הלב והרצון שלנו, אבל לא הצלחנו להתאושש מכמה דקות לא טובות ברבע השלישי. ש לנו הרבה מה לתקן בהוצאה לפועל וכל הקבוצות באיזשהו תהליך ראשוני, זה משהו שנצטרך ללמוד ממנו. אנחנו צריכים לדעת לחפות אחד על השני. הפועל ת"א, עם אלן וגינת, היא קבוצת ריבאונד טובה מאוד והייתה עבודה קשה מולם. יש לנו דברים טובים שאפשר לקחת מהמשחק הזה, לצד דברים שצריך לשפר. יש שחקנים שקשה להם למצוא את מקומם, וזו המציאות. כיף לשחק פה, זו תמיד חווייה. יש לנו בית מעניין מאוד בליגת האלופות וביום רביעי אנחנו נוסעים למורסיה למשחק לא קל, שם כולם צריכים להוציא מעצמם יותר".

ביום רביעי הקרוב ה-11.10 תצא חולוניה למשחק הראשון במסגרת ליגת האלופות של פיב"א מול מורסייה הספרדית. המשחק ישודר בערוץ 55. כ-10 אוהדים (כולל עבדכם הנאמן ומשפחתו) ילוו את הקבוצה.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

bottom of page