top of page
ארכיון
תגים

אלופי טורניר אלון: מנצחים 80:78 את גלבוע בגמר

זה היה קשה, כמו במשחק מול מכבי תל אביב הרבע הראשון היה נהדר וההמשך הרבה פחות, אבל למרות החלודה והעבודה הרבה שנשארה עוד, גביע אלון - לחולון! 80:78 קשה, אך ניצחון וגביע זה ניצחון וגביע. המשחק החל בצורה מהוססת לשני הצדדים כיאה למשחק הכנה, עם הרבה איבודים במשחק לא אסתטי. וולדן ואלכסנדר פתחו שוב את המשחק מצויין עם סלים יפים, קולמן שפתח במקום בלאט שלא שותף השתלב היטב. פניני החטיא מבחוץ אך התקפה אחר כך איפס את הידית ותיקן, הולוואי נכנס ומיד פתח בסערה עם שלשה ועבירה שהעלתה את חולון ליתרון דו ספרתי ראשון - 21:9.

הראל דדון הצעיר הצטרף גם כן לפתיחה הנהדרת של הנמרים כשקלע סל מאסיסט של הולוואי מסוף המגרש. ממש כמו במשחק הראשון הולוואי לא הצליח להחטיא וקלע עוד שלשה וסל שדה שהשלימו 9 נקודות ב-3 דקות בלבד, ואחרי רבע ראשון נהדר חולוניה ביתרון 15, כמעט כמו במשחק הראשון - 28:13. בריבאונד אגב, 14:5 חולוני אחרי רבע אחד - קל יותר כשלא מתמודדים נגד הגבוהים של מכבי ת"א. ברבע השני הקצב נרגע מעט כשההתקפה החולונית קלעה 2 נקודות בלבד בכמעט 3 דקות, עד שטום ספיר הצעיר לקח ריבאונד התקפה ואז קיבל כדור בתוך הצבע ששבר את המיני-בצורת. טראוויק תיקן החטאה של עצמו והעלה את היתרון החולוני ל-18. המפתח לחדר ההלבשה החולוני אבד אך היתרון החולוני החזיק מעמד למרות שצומצם משמעותית, עקב איבודים רבים של החולונים. וולדן סיפק סל וירטואוזי קוסט-טו-קוסט והראה שיש למה לצפות, אך המשחק החולוני המשיך להיות מבולגן והיתרון ירד ל-10 בלבד. מהלך יפה של סל ועבירה של הולוואי דאג שההפרש לא ירד לחד-ספרתי, ו-וולדן מהקו קבע את תוצאת המחצית - 28:41 לחולון. למרות רבע התקפי לא טוב, היתרון נשאר כמעט אותו הדבר. טראוויק פתח את הקולעים החולונים עם באק-דור יפה, והולוואי הגדיל את הפער, אך קרפלס מגלבוע/גליל ניצל פעמיים הפקרות הגנתית חולונית והוריד את ההפרש. החולונים המשיכו להיות תקועים בהתקפה כשההפרש ירד ל-10 בלבד, אך טראוויק עם מהלך יפה של פאול-סל החל ריצה חולונית שאותה המשיך הולוואי עם שלשה. אחר כך וולדן וטראוויק קלעו מהקו ואלכסנדר עם סל יפה העלה בשקט בשקט את חולוניה ליתרון שיא - 20 הפרש (59:39) אחרי ריצת 9:0. גמור? ממש לא. גלבוע/גליל הגיבה עם ריצה משלה והורידה את הפער ל-11 בלבד - 60:49 חולוני אחרי 3 רבעים. בתחילת הרבע האחרון הריצה של גלבוע/גליל נמשכה כשהפרש ירד לחד ספרתי ל-7 נקודות בלבד (60:53), עד שטיישון תומאס שבר בצורת חולונית ארוכה עם סל יפה. אך הסל של טיישון לא שינה את המומנטום כשההפרש ירד ל-2 בלבד והמשחק נפתח לגמרי כ-7 דקות לסיום עם ריצת 17:2 של גלבוע/גליל. טראוויק עם סל גדול בתוך הצבע דאג להשאיר את היתרון חולוני, וולדן הגדיל ל-6 ושלשה של קולמן הגדילה ל-7 במהלך שלאחר מכן. גלבוע הגיבה בשלשה משלה וסל נוסף קבע שוב 2 והנדנדה המשיכה. כ-4 דקות לסיום הולוואי עלה מהספסל וקלע שלשה ענקית בנגיעה הראשונה שלו שהעלתה ל-5 הפרש. פניני חטף נהדר והעלה ל-6 מהקו, וולדן סחט עבירת תוקף אך הולוואי איבד והמשחק המשיך להיות צמוד. אלכסנדר מהקו העלה את ההפרש ל-8 (75:67) כדקה וחצי לסיום. גמור? לא אם תשאלו את הריסון מגלבוע/גליל שקלע שלשה שלא נתנה לנמרים לברוח. פניני החטיא שלשה כשהשעון הראה פחות מדקה לסיום, והריסון המשיך לקחת אחריות והקטין ל-3. הולוואי מהקו קלע פעמיים אך הריסון הגלילי שוב קלע שלשה והקטין ל-2 בלבד מה שהשלים 8 נקודות שלו בפחות מדקה. וולדן נשלח לקו 16 שניות בלבד לסיום, קלע פעמיים ועמד בלחץ. קרפלס מהקו מנגד לא עמד בלחץ והחטיא את הזריקה הראשונה, 3 הפרש עם 13 שניות על השעון.

בהתקפה הכי חשובה של המשחק השופטים שרקו שריקה שערורייתית לעבירת תוקף של אלכסנדר ונתנו מתנה של ממש לגלבוע/גליל. טוב שזה משחק הכנה בלבד - אבל גם זה מעצבן. בהתקפה של גלבוע/גליל מי-אם-לא הריסון השלים 10 נקודות בדקה וקצת, ווולדן נשלח לקו כשעל השעון 4.2 שניות בלבד. וולדן קלע רק אחת והחטיא את הזריקה השניה (9 מ-10 מהקו), והעניק לגלבוע/גליל הזדמנות לנצח את המשחק, אך הזריקה של סטון הייתה רחוקה מאוד, 80:78 צמוד מאוד לחולוניה. גביע אלון לחולון. טו הולוואי שוב נראה נפלא לאורך כל המשחק כשהוביל את קלעי חולון עם 24 נק' (3-4 לשתיים, 4-6 לשלוש, 6-6 מהקו, 5 איבודים). וולדן הציג משחק מצויין עם 13 משלו (9-10 מהקו, 8 אסיסטים), וטראוויק הוסיף גם כן 13 (4-5 מהשדה, 5-7 מהקו). עוד קלעו: אלכסנדר 10 (9 ריבאונדים), קולמן 8, תומאס ופניני 4 כ"א, דדון וספיר 2 כ"א. כן שותף: מור. תואר ראשון בטורניר ראשון. נו - מנוי כבר קניתם? בסוף השבוע הקרוב תצא חולוניה למחנה אימון באיטליה, בו תפגוש חולוניה את קבוצות הליגה הראשונה האיטלקית, טרייסטהף אבלינו וברינדיסי. ב-ה-צ-ל-ח-ה!

צילומים: יוסי כהן, לילך וייס, מוחמד מוררה

bottom of page