top of page
ארכיון
תגים

מנצחים את מכבי ת"א בחצי גמר טורניר אלון: 88:82 לחולון

הצהרת כוונות: בחצי גמר טורניר ההכנה על שם יגאל אלון, מנצחת הפועל יונט חולון את מכבי תל אביב בתוצאה 88:82. למרות החלודה של תחילת העונה, ברבע הראשון שיחקה חולוניה כדורסל שוטף ומלהיב עם אחוזים גבוהים, והפער צמח עד כדי 16 נקודות ונשמר עד לסיום. המצטיין במשחק היה מיודענו טו הולוואי הנהדר שקלע 21 נקודות, אך גם וולדן היה נפלא הן בהגנה והן בהתקפה, כמו גם ג'ו אלכסנדר וגיא פניני שהיו מצויינים וגם השיגו ניצחון על האקסית.

העונה חולוניה נראית כמו קבוצה מלהיבה בפתיחתה של עונה מרגשת. פראייר מי שלא קונה מנוי! הרבע הראשון נפתח בצורה שקולה ולא סימנה על הבאות. ג'ו אלכסנדר נראה נפלא ועזר לחולוניה להשתלט על המשחק ולפתוח פער 7 נקודות (17:10). קורי וולדן והולוואי עלו נהדר מהספסל ויחד עם יכולת טובה של בלאט ואפילו נקודות של דדון ושלשה גדולה על הבאזר של יונתן מור, הפער עולה ל-16 נקודות כבר ברבע הראשון - 35:19 לחולוניה. ברבע השני מכבי פתחה ריצה שהורידה את הפער לחד ספרתי, אך הולוואי ואלכסנדר דאגו להחזיר אותו לדו ספרתי, ושלשה של תומאס קבעה שוב פער של 16 נקודות (49:33). עד למחצית ההתקפה החולונית נתקעה, ולמעט שלשה של פניני הנמרים התקשו לקלוע, 53:46 בלבד במחצית. בפתיחת הרבע השלישי מכבי צימקה את הפער -5 בלבד, אך וולדן והולוואי היו שם שוב כדי לקבוע פער דו ספרתי (61:50). במהלך כל הרבע השלישי הקבוצות קלעו באחוזים נמוכים ואיבדו לא מעט, ואף קבוצה לא הצליחה לייצר מומנטום כשהפער נע בין 5 ל-11 נקודות - 68:61 בסוף הרבע השלישי. הרבע האחרון הזכיר לכולם שוב שמדובר במשחק הכנה כששתי הקבוצות המשיכו להציג משחק מבולגן ומלא איבודים, אך אט אט מכבי צימקה את הפער ל-3 בלבד (79:76) והמשחק נראה פתוח לחלוטין. תומאס קבר שלשה גדולה שהגדילה את הפער ל-6, ג'קסון ממכבי קלע פעמיים מהקו אבל אז בא ה-מהלך של המשחק כשגיא פניני קבר שלשה גדולה עם עבירה, והשלים מהלך של 4 נקודות שסגר מעשית את המשחק.

במהלך הבא מכבי קלעה סל ועבירה והחטיאה מהקו, ואז שיחקו תפקיד העייפות החולונית ויתרון הגובה של מכבי על חולון כשמכבי לקחה לא פחות מ-3 ריבאונד התקפה באותה התקפה ולבסוף קלעה סל שצימק את התוצאה שוב ל-4 הפרש בלבד, כשהזמן החל להיגמר. הולוואי מהקו סגר סופית עניין וקבע את התוצאה הסופית - 88:82 לחולוניה בסיום. הפועל "יונט" חולון: הולוואי 21 (6-9 מהשדה, 5-6 מהקו, 4 איבודים), וולדן 17 (4-6 מהשדה, 7-9 מהקו, 5 אסיסטים, 4 איבודים, 3 חטיפות), אלכסנדר 14 (8 ריבאונדים, 2-6 מהקו), פניני 11 (3-5 לשלוש), תומאס 9 (4-5 מהשדה, 4 אסיסטים, 5 חטיפות), בלאט 8, מור 3, דדון וטראוויק 2 כ"א, קולמן 1. מאמן חולוניה דן שמיר אמר בעקבות משחק ההכנה המוצלח: מאמן הפועל חולון, שמיר לאחר הניצחון: ״סך הכל היו כמה דברים טובים למרות שהגענו מאוחר בגלל הפקקים ועבר על השחקנים יום לא קל. בכל זאת התאקלמנו למשחק לא רע ומצד שני ראו שזה משחק אימון ראשון. כמובן שיש לנו עוד המון דברים לתקן, אבל זה היה משחק אימון טוב בשבילנו נגד קבוצה טובה וזה השלב ראשון בדרך להתחבר". על סגל שחקניו והעונה הנוכחית אמר: "חולון של העונה תהיה דומה לשנה שעברה, באותו כיוון: משחקים ביחד, מהר, זורקים שלשות. אנחנו קבוצה שיש בה שחקנים שיש להם כישרון ליצור מצבים כמו טו הולוואיי, תמיר בלאט וקורי וולדן. חוץ מזה כולם צריכים לעשות זריקות מבחוץ ולתקוף את הצבע. מגיעה גם מילה טובה לג'ו אלכסנדר שהיה טוב מאוד היום. כשקולעים ושומרים נכון אז מנצחים קבוצות טובות. זה פאזל, לוקח זמן להתחבר ולהבין אבל את הכישרון לקלוע, ליצור ולמסור. יש וראו את זה היום בחלק מהדקות" ביום שבת יתקיים גמר טורניר אלון נגד גלבוע/גליל שניצחה בחצי הגמר המקביל את מכבי חיפה בתוצאה 64:43. יאללה חולוניה! פראייר מי שלא עושה מנוי.

bottom of page