top of page
ארכיון
תגים

היסטוריה. וגם ניצחון ביתי 99:70 על אשדוד

הפועל חולון עושה אמש היסטוריה בדמות ניצחון 600 בליגת העל, שהפך את חולוניה לקבוצה הרביעית בתולדות ליגת העל שמגיע לציון דרך זה, וכמובן לרביעית בטבלת הניצחונות בכל הזמנים. החולונים לא נתנו לאורחים מאשדוד צ´אנס, ושטפה את המגרש משני צדדיו בדרך לניצחון קליל 99:70. המשחק היה גם משחק היסטוריה עבור דן שמיר שזהו לו הניצחון ה-52 כמאמן חולוניה, מה שהפך אותו למאמן החולוני בעל מספר הניצחונות הגבוה בהיסטוריה כשהוא עוקף בדרך את לא-אחר-ממיכה שמבן, מייסד הפועל חולון האגדי. שאפו!

המשחק החל דווקא בבצורת חולונית קלה שלא הצליחה לעלות על הלוח במשך קצת יותר מ-2 דקות, אך הולוואי עשה את הסיפתח עם שלשה אחת מיני רבות, ובדרך לריצת 10:0. בכלל טו שהיה מצויין נגד קריית גת בשבוע שעבר, המשיך להראות ניצוצות כשתופקד כרכז ומסר לא פחות מ-5 אסיסטים ברבע הראשון. האשדודים ניסו לחזור לפני שהחולונים חזרו להפציץ מבחוץ ולא להחטיא, וריצת 10:0 נוספת של חולון אחרי שלשות של יאנגר הרוש וטיילור קובעת 22:9 חולוני. עד סוף הרבע הראשון האורחים ניסו לצמצם אך טיילור ואטקינס לא נתנו להם, 26:14 חולוני מרשים. הרבע השני המשיך באותה מגמה כשחולון פשוט מסרבת להחטיא מחוץ לקשת. יאנגר והובר קברו 2 שלשות ויונתן מור הצעיר הנהדר הוסיף 2 משלו בדרך לעוד ריצה חולונית, ו-20 הפרש (!) כבר בשלב מאוד מוקדם במשחק - 34:14. אשדוד חזרה מעט בזכות לילארד, שמיר לקח פסק זמן והחזיר את הולוואי שגמל מיד בפאול-סל שהפך את המומנטום שוב, ושלשה נוספת של הרוש. צוברוביץ´ שהיה נהדר קלע 5 נקודות רצופות משלו ועזר להחזיר את היתרון אל מעבר ל-20 הפרש (52:31) אך שוב לילארד צימק, "רק" 52:35 לחולון במחצית. איזה מחצית!

ברבע השלישי כל ניסיון אשדודי לחזור נענה בסלים בצד החולוני. בל ואטקינס הגדילו ל-20 הפרש, אשדוד צימקה ל-14 ושוב הולוואי הקפיץ ל-66:44 חולוני והגארבג´ טיים החל. בכל פעם שאשדוד צמצמה מעט היו שם הנמרים הסגולים שהחזירו ואף הגדילו את הפער בדרך לשיא של 25 נקודות ו-73:50 בסוף הרבע השלישי. בתחילת הרבע האחרון חולון הורידה את הרגל מהגז ואפשרה לאשדוד לצמצם אל מתחת לפער 20 הנקודות, אך גוני יזרעאלי עלה לראשונה מהספסל, קבר 2 שלשות וחילק אסיסט לדאנק מפלצתי של צ´וברוביץ´, וההפרש חזר לצמוח. הולוואי קבע את הפרש השיא במשחק שעמד על 31 נקודות (92:61), צ´וברוביץ´ הוסיף עוד דאנק מפלצתי וכשהשעון נגמר תוצאת המשחק עמדה על 99:70 מרשים חולוני. רק שימשיך כך.

טו הולוואי סיפק עוד תצוגת שיא של 22 נקודות, 9 אסיסטים ו-2 איבודים בלבד. רק שימשיך ככה! טיילור סיפק משחק סולידי של 14 נקודות ו-4 אסיסטים, בל רשם משחק סולידי משלו עם 13, צ´וברוביץ´ היה נהדר עם 10 נק´ ו-8 ריב´, אטקינס (9 ריב´, 3 חסימות) ויאנגר סיימו עם 9 כל אחד, הרוש 8, יזרעאלי 6, מור 5, הובר 3. מעבר לחלוקת הנקודות היפה, חולוניה הציגה משחק שיא שני ברציפות מחוץ לקשת עם 14 מ-30 (47%!) וביום כזה, באמת שאי אפשר שלא לנצח.

כ-3000 חולונים הגיעו להיכל אשד, הציגו תפאורה נאה בפתיחה, עודדו בצורה נהדרת ושמחו עם השחקנים בסיום. ככה ואף יותר מזה צריך להיות בכל שבוע!

צילומים: יוסי כהן ושי גלבוע

bottom of page