top of page
ארכיון
תגים

שמינית גמר גביע: מביסים בבית את אילת 70:91

מה אפשר עוד להגיד על קאליף ווייאט? הפנומן הזה איכשהו מבלה עונה שלישית בישראל, אבל כנראה שהוא היה צריך מאמן כמו דן שמיר בשילוב עם קהל דוחף כמו של הפועל יונט חולון כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. 29 נקודות ו-9 אסיסטים היו לקלע המוביל של הליגה בשמינית גמר הגביע, שעזרו לחולוניה להביס את אילת 91:70 ולנקום בה על ההפסד בליגה. אך לא הכל ורוד: החדשות הרעות מהמשחק הן שפול דילייני נפצע במהלך הרבע השני, קרע את הרצועה הצולבת והצידית בברך, וגמר את העונה.

משפחת הפועל חולון מודה לפול על תרומתו ומאחלת לו החלמה וחזרה מהירה למגרשים!

המשחק נפתח בצורה מצויינת עבור חולוניה. בל נכנס מהר לעניינים וקלע את 5 הראשונות לזכות חולון. אילת צמצמה ל-5:4 אך חולון פתחה ריצת 11:1 כולל דאנק ענק של אלכס צ'וברוביץ' לאחר מסירת אמן של ווייאט. דווקא כשהפער עמד על דו ספרתי החולונים נרגעו מעט ואילת צמצמה ל-18:12 בסוף הרבע הראשון. בפתיחת הרבע השני ההתקפה החולונית נתקעה מה שאפשר לאורחים לרוץ ריצת 8:0 ולעלות ליתרון ראשון, בין השאר לאחר שפול דילייני נפצע וקיבל משום מה עבירה טכנית. מיד אחר כך בל ו-ווייאט התעוררו והחזירו את היתרון לחולונים, שצמח שוב לדו ספרתי אחרי הגנה אגרסיבית של הנמרים שלא אפשרו לאילת לקלוע, 42:28 חולוני במחצית.

הרבע השלישי החל בדיוק כמו שהשני הסתיים, עם ריצה חולונית קטלנית. ווייאט המשיך להתעלל באילתים והפער חצה לראשונה את מחסום 20 הנקודות (57:37) והמשחק נראה גמור. האילתים היו מתוסכלים מאוד מה שהביא לעבירה בלתי ספורטיבית של רפי מנקו על הרוש שמיד אחריה הייתה כניסה מכוערת של הנרי בהרוש שהגיעה מעולם הכדורגל וגם שם מחייבת אדום והרחקה. כשהעשן שקע, רק מנקו קיבל בלתי ספורטיבית. חולון המשיכה להוביל בבטחה עד ש-3 דקות לפני סוף הרבע השלישי נכנס אפיק ניסים והוביל כמעט לבדו מיני-קאמבק אילתי, 65:53 בלבד. בפתיחת הרבע האחרון הלבבות של אוהדי חולון החלו לדפוק בחוזקה כשאילת המשיכה לקזז את הפער, ורותברט עם שלשה קיזז ל-8 הפרש בלבד (66:58). אטקינס החזיר לפער דו ספרתי והריצה האילתית נרגעה מעט, עד שבל החליט שנמאס לו ותפר 8 נקודות רצופות כולל 2 שלשות שהקפיצו את הפער שוב לאזור 20 הנקודות וגמרו את הסיפור, 91:70 חולוני בסיום. הרבה שחקנים נראו נהדר אמש: קאליף וויאט סיים כאמור עם 29 נק' (9-12 מהקו) ו-9 אס', בתצוגה שהדרך הכי טובה לתאר אותה היא "רקד על הפרקט". ג'יימס בל סיים עם 16 במשחק נהדר, הרוש הציג משחק מלא הקרבה וסיים עם 14, אטקינס בעוד יום עבודה סיים עם דאבל-דאבל סולידי של 10 נק' ו-12 ריב', יאנגר במשחקו הטוב ביותר במדי חולון סיים עם 11, צ'וברוביץ' היה מצויין וקלע 7, וכן קלעו דילייני ויזרעאלי 2 נקודות כל אחד. חדשות טובות נוספות מהמשחק הן חזרתו של הקמע פי.ג'יי טייגר בבובה חדשה התואמת את סמל הקבוצה, ומפעיל הבובה, מור עובדיה, אפילו השיק עמוד פייסבוק של הקמע. שאפו! כ-1500 אוהדים בלבד הגיעו להיכל אשד אמש, ככל הנראה בהשפעת מזג האוויר החורפי, מה שגרם לאולם להראות ריק למדי . מי שכן הגיע ראה משחק נהדר נוסף של הצהובים סגולים בכיכובו של ווייאט, ועידוד לא רע של הגוש המעודד. דן שמיר אמר בסיום המשחק: ".לפעמים אחרי שעושים קאמבק אז אומרים ‘הראינו אופי’. זאת קלישאה, אבל היום באמת הראינו אופי. באנו עם תכנית משחק מסודר, עלינו בהרכב מאוד גבוה וזה נותן לנו דברים בהגנה. טוני היה ענק והחזיר לנו שליטה במשחק. אני שמח שידענו לקחת את המשחק ולנצל את היכולת שלנו, עוד משחק גדול של קאליף שלקח שוב את הקבוצה על הגב". על הפציעה של דילייני אמר שמיר: "בשלב הראשון נצטרך את כל השחקנים שיוציאו מעצמם יותר עד שימצא תחליף". טוני יאנגר שקלע 11 נקודות אמר: "באנו רעבים למשחק, הגענו כדי לשחק חזק ולעשות עבודה טובה ואני שמח שהצלחנו. אני חושב שהשינוי בין המשחקים היה באגרסיביות, ניסינו ללמוד מטעויות ולשחק ביחד כקבוצה. המשחק בשלב הבא נגד באר שבע יהיה קשה, זה בבית שלהם. אנחנו נצטרך להביא את המשחק שלנו לשם". בהגרלה שנערכה במחצית המשחק נקבע שחולון תצא למשחק רבע הגמר מול הסינדרלה הפועל באר שבע מהליגה הלאומית, שהדיחה בשמינית הגמר את האלופה ראשון לציון במשחק עם אחוזי קליעה יוצאי דופן ובכיכובם של שחקן חולוניה המושאל דודו שמריז, ושל של אקס חיפה והפועל ת"א ג'ף אלן. משחק מוקש של ממש שנכון לעכשיו מתקיים ב-1.1, למרות שבאר שבע ביקשו להזיזו לאור המשחק של קבוצת הכדורגל של המועדון. על הגרלת המשחק אמר דן שמיר: "במשחק הבא לא נצטרך רק לבוא עם הפן המנטלי, למשחקים כאלו יש תכנית מיוחדת. כמאמן קשה לשכנע קבוצה שהיא פחות טובה שאפשר לנצח אבל אני חושב שהם מאמינים בזה, באר שבע יכולים להפתיע. אנחנו נתכונן הכי טוב שאפשר, מקווה שלא נופתע שם".

צילומים: דודי אוחיון

bottom of page