top of page
ארכיון
תגים

מחזור 10: משתלטים על המקום השני עם 81:74 על הרצליה

הפועל יונט חולון רושמת אמש ניצחון נהדר על בני הרצליה בחוץ בתוצאה 81:74, ויכולה לנשום אוויר פסגות במקום השני. עד כמה הניצחון נהדר? בארבעת משחקי הבית של הרצליה עד אמש היא ניצחה את כולם, כולל ניצחון מרשים על מכבי תל אביב שעד כה זהו הפסדה היחיד בליגה. "מבצר היובל" כונה עד כה המגרש ההרצלייני שלא ראה הפסד, עד לאמש כאמור. וניצחון זה הגיע כמיטב הקלישאות אחרי הרבה "דם יזע ודמעות", במשחק חזק, רב אירועים ורב תהפוכות. המשחק נפתח בסדרת החטאות דו צדדית שהביאה אחרי 2 דקות וחצי לתוצאת כדורגל: 1:0 לחולון. מבקיע ה"שער" אגב היה המצטיין במשחק הקודם, קאליף ווייאט. ומכדורגל לטניס: דקה אחר כך הרצליה החליטה שהיא הראשונה שמתעוררת ועלתה ל-6:1. שמיר לקח פסק זמן מוקדם והכניס את אקטינס במקום צ'וברוביץ' ואת הובר במקום דילייני, וזה השתלם עם 6:6 מהיר. הרבע המשיך להיות צמוד יחסית עם 12:10 להרצליה אלא שאז חולון רצה ריצת 8:0 בהובלת וויאט, בין השאר בגלל עבירה טכנית לזליקוביץ' שמחה על החלטה שיפוטית, ועלתה ל-18:12. המקומיים הגיבו בריצה קטנה משלהם בין השאר בגלל עבירה טכנית לשלומי הרוש, 18:17 לחולון בסוף הרבע הראשון, שהיה בהחלט יכול להסתיים בפער גדול יותר. הרבע השני החל בדיוק כמו הראשון: עם סדרת החטאות של שתי הקבוצות. אלא שאז יזרעאלי קלע שלשה שהעלתה את חולון ל-21:19 (אחת מ-4 שלו במשחק ללא החטאות), אטקינס ודילייני החלו לחמם מנועים וכמעט לבדם, אך עם עזרה של יזרעאלי והרוש, חולון פתאום מובילה בפער דו ספרתי - 36:24. המקומיים צמצמו ל-36:30 אך שלשה נוספת של יזרעאלי ונקודות של וויאט קובעות את תוצאת המחצית - 41:32. המחצית השניה החלה מצויין עבור החולונים שחזרו להוביל בפער דו ספרתי. הובר המשיך ביכולת הטובה שלו מהרבע השני כשקלע סל ושלשה, והפער החולוני צמח לגדול ביותר במשחק - 48:34. הרצליה צמצמה מעט אך יזרעאלי עם אסיסט נוסף לאטקינס ושלשה נוספת דאג שלא יתקרבו מדי. ווייאט עם שלשה נוספת השווה שוב את הפער הגדול ביותר (58:44) אך אז ריצה של המקומיים וקיפאון התקפתי אצל הנמרים מורידה את הפער בתוך 2 דקות ל-6 נקודות בלבד: 60:54 אחרי 30 דקות של כדורסל. ברבע האחרון העצבים החלו לשחק כשכל סל הושג במאמץ רב, והקבוצות הרבו לאבד ולהחטיא. הפער עמד על 4 בלבד כשיזרעאלי קבר שלשת קלאץ' גדולה כ-6 וחצי דקות לסיום, מה שעורר את ווייאט בדיוק בזמן לעוד הצגת מאני-טיים שלו. קאליף המשיך להראות איזה שחקן אדיר הוא כשהעלה ל-74:61 כ-3 חצי דקות לסיום, וקלע את 7 הנקודות האחרונות של חולון. גמור? עוד לא. משום מקום ההרצליניים חוזרים ל-74:68 בלבד, ריצת 7:0 תוך דקה וחצי. ווייאט לא התרגש וקבר שלשה גדולה שקבעה 9 הפרש כדקה ו-40 שניות לסיום (77:68) שמראה שוב כמה קרח זורם לו בעורקים. הפעם גמור? עדיין לא.

הרצליה הגיבה בשלשה מהירה משלה, ובצד השני החולונים לא מצאו את הסל. ווייאט החטיא, יאנגר ודילייני רשמו איבודים, ופתאום כשהשעון מראה חצי דקה לסיום זה רק 77:74 לחולון - חזרה משום מקום של המקומיים. חולון יצאה להתקפה הכי חשובה במשחק: הכדור הלך ליזרעאלי שהתקשה אך הצליח לעבור את החצי לאחר לחץ של הרצליה, גוני מסר תחת לחץ לדילייני שנלחץ אף הוא וכמעט איבד, פול מסר כדור כמעט אבוד למי-אם-לא ווייאט שהצליח בקושי להשתלט עליו, ועם 6 שניות על שעון ההתקפה הספיק לחדור פנימה ובצעד קדימה ואז פייד על רגל אחת אחורה הצליח לקלוע סל ניצחון פשוט ענק - 79:74 כשעל השעון 10 וחצי שניות. נוק-אאוט מהדהד אם נחזור לרגע לענפי ספורט אחרים. הרצליה בהתקפה האחרונה שלה נתקלה בהגנת-חומה חולונית בצורה ושלשת התאבדות של משעור בקושי גירדה את הטבעת, לפני שזריקות של דילייני מהקו קובעות את תוצאת המשחק: ניצחון חולוני גדול לצהובים סגולים בתוצאה 81:74. מה נגיד ומה נאמר על מלך הנקודות של הליגה עד כה, קאליף ווייאט? רוצח שקט, סקורר בנשמתו, קר רוח ומזג שיודע בדיוק מתי להתעורר ולתת ניצחון משכנע נוסף לחולון. 23 נקודות (50% מהשדה ו-7 מ-9 מהקו) ב-31 דקות היו לקאליף, רבות מהן ברגעי המאני-טיים שברבע האחרון. שבוע שני ברציפות שהוא-הוא אדריכל הניצחון. ואי אפשר בלי להלל ולשבח גם את מלך הריבאונדים והמדד של הליגה עד כה, דריון אטקינס: בעוד משחק יעיל קולע אטקינס 14 נקודות, קוטף 8 ריב' ומוסיף גם 3 חטיפות והגנה פשוט נהדרת בצבע. 24 נקודות מדד היו למלך המדד, רק שימשיך ככה. גוני יזרעאלי, קפטן חולוניה, הציג את משחקו הטוב ביותר העונה שהזכיר את זה של גוני של השנתיים האחרונות: 12 נקודות ב-4 שלשות ללא החטאה, 6 אסיסטים ומשחק פשוט חכם - תאווה לעיניים. דילייני במשחק החזרה מפציעה סיים עם 10, הובר היה מצויין בדקות בהן שיחק כשקלע 8 נק' ב-12 דקות בלבד, הרוש ובל קלעו 5 כל אחד, צ'וברוביץ' קלע 4 אך נתן גוף והגנה ברבע האחרון, וכן שותפו מור ויאנגר. מעל ל-500 חולונים נלהבים עשו את הדרך לאולם היובל בהרצליה, ולראשונה מזה שנים הביאו לכך שהמשחק היה "סולד-אאוט" ולא נפתחו קופות המשחק. אם בדרך קבע הקהל החולוני משתלט על האולם הקטן ונטול הקהל בהרצליה, אמש זה היה קרב חד צדדי כשהחולונים מציגים עידוד נפלא לאורך כל המשחק, וחוגגים בסיום נצחון חוץ גדול עם שירים עם השחקנים מלוא גרון.

מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: "ניצחון חשוב נגד קבוצה קשה. אני לא יודע אם רואים מבחוץ כמה קשה לשחק מולם, הם קבוצת ריבאונד ההתקפה הכי טובה בליגה. כל השחקנים תרמו אצלנו, שלטנו לאורך רוב המשחק ויכולנו לסיים את זה קצת יותר בנחת". שמיר הטיב לומר על קאליף ווייאט את מה שרואה כל חולוני: "כל מילה שאגיד על השחקן הזה תגרע. הוא מסוג השחקנים שצריך להגיד תודה שהם משחקים כדורסל, רק צריך לתת לו לעשות את מה שהוא יודע. הוא לא היחיד שיכול לסגור לנו משחקים, אני שמח שהוא עשה את זה בשבוע שעבר נגד הפועל תל אביב ועשה את זה גם השבוע". קפטן חולוניה גוני יזרעאלי אמר: "אני חייב לתת קרדיט לפול דילייני שחזר, אני חושב שהוא השחקן הכי טוב שלנו. הוא עוד חלוד אבל עצם החזרה שלו נתנה לנו אנרגיות. במאני טיים קאליף ווייאט היה שם, חוויה לשחק עם שחקן כזה".

צילומים: דודי אוחיון, שחר גרוס, אורן אהרוני

bottom of page