top of page
ארכיון
תגים

מחזור 8: נגמר קר. מפסידים בבית 86:78 לאילת

הפועל יונט חולון רושמת אמש הפסד שני ברציפות והפסד ראשון בבית בתוצאה 86:78 מול הפועל אילת. הסיבות: מטר של זריקות 3 שהלכו החוצה, שריקות מעוררות מחלוקת שהוציאו את אטקינס מהעניינים והיעדר סיומת בהתקפה.

הרבע הראשון היה היחיד בו חולון שיחקה נהדר. אחרי שיוויון 12:12 החלה ריצה חולונית בהובלת ווייאט שפתחה פער שיא של 25:13, ו-28:17 אחרי 10 דקות שהזכירו את המשחקים הראשונים של העונה ולא את המשחק האחרון בראשל"צ, וכן את מה שקרה אחר כך במשחק אמש. ב-10 הדקות הראשונות ווייאט היה כאמור מצויין, קלי יאנגר וצ´וברוביץ´ נראו טוב, ואכן התוצאה הראתה זאת. ברבע השני החלה הנסיגה שהתבטאה בעיקר בחוסר יכולת של הנמרים לקלוע. אטקינס נקלע לבעיית עבירות מוקדמת ועל כן אלכס צ´וברוביץ´ קיבל קרדיט רב ברבע הזה. יזרעאלי, נכנס ברבע השני וקיבל שריקה מעוררת מחלוקת לעבירה בלתי ספורטיבית לחובתו, יאנגר החטיא מחוץ לקשת, בל גם כן לא נכנס למשחק טוב והפער הצטמטצם לו כשחולון מציגה סדרת החטאות מרשימה. היה נדמה ברבע הזה שהכל הולך בקלות לאילת בעוד חולון מלקטת 2 נקודות של אלכס פה, 2 של ווייאט או אטקינס שם. הכל הלך קשה לחולון. ממצב של 30:19 לחולון - אילת רצה 16:6 וההובלה החולונית כמעט נעלמה לה. אילת הספיקה להשוות אך עונשין של ווייאט מוריד את חולון ביתרון זעיר במחצית - 42:40. הרבע השלישי היה המשך ישיר של השני. אחרי כדקה וחצי האורחים מהדרום לקחו את ההובלה וחולון החלה לרדוף. בכל פעם שהחולונים התקרבו - אילת לא אפשרה לצהובים סגולים לבצע מהפך. קאליף ווייאט היה המוציא לפועל העיקרי של חולון אך המשיך להחטיא מחוץ לקשת, ושלשה של אפיק ניסים על הבאזר מוציאה את הרוח מהמפרשים של חולון, 62:57 לאילת. הפער כל כך קטן אך נראה היה בלתי שביר. ברבע הרביעי חולון חיפשה מושיע שיצטרף התקפית לקאליף וויאט. הרוש היה מצויין אך נקלע לבעיית עבירות ובילה לא מעט על הספסל ברגעי ההכרעה, ולרגע נדמה היה שבל יהיה המושיע של חולון כשפתח את הרבע עם שלשה, אך לא היה יציב מספיק בכדי לספק את הישועה. חולון לא ויתרה למרות שהכל הלך קשה, ובכל פעם שהגיעה למרחק נגיעה (62:60, 68:66) אילת הגיבה בסדרת סלים שהוציאה שוב את הרוח מהמפרשים. בל עוד קלע שלשה שצמצמה ל-74:69 כ-3 דקות לסיום, אך אז עבירה של צ´וברוביץ´ הביאה 3 זריקות לאילת שבהמשך הגדילה את הפער לדו ספרתי ומעשית גמרו את הסיפור. הכניסה של אטקינס והרוש הכניסה רוח חדשה בחולון, ופתאום שלשה של יאנגר ופאול-סל של הרוש וזה רק 79:75 לאילת כדקה לסיום. אילת לא התרגשה והגדילה שוב את הפער, החטאה של בל מחוץ לקשת כ-40 שניות לסיום אפשרה לאילת לעלות מיד אחר כך ל-7 הפרש ולגמור סופית את הסיפור, 86:78 לאילת בסיום. קאליף ווייאט סיים כקלעי המצטיין מצד אחד עם 25 נקודות ו-5 אסיסטים, אך מצד שני סיפק ערב לא מוצלח מחוץ לקשת עם 0 מ-10 (!). הרוש קלע 15 נקודות והוסיף 5 ריב´ ו-5 אס´ והתלהבות שהייתה חסרה במשחק החולוני. בל סיים עם 14. אטקינס שבילה הרבה על הספסל עקב בעיית עבירות מוקדמת סיים עם 7 בלבד ו-6 ריב´, צ´וברוביץ´ ויאנגר עם 6, קלי עם 5 וגוני והובר לא קלעו.

ואולי הנתון הבולט ביותר שמספר את הסיפור של כל הערב הזה הוא הריבאונד. ב-5 המשחקים הראשונים חולון הייתה קבוצת ריבאונד מהטובות בליגה, כשכל השחקנים משתתפים במטלה. ב-2 ההפסדים האחרונים חולון מציגה ירידה, כשאמש אילת מביסה את חולון 48:36 בנתון הזה עם לא פחות מ-19 ריבאונד התקפה (!). העונה בעיצומה, הליגה צמודה ובשבוע הבא מתחילה סדרה של 4 משחקים חוץ. מסתכלים קדימה.

צילומים: דודי אוחיון

bottom of page