top of page
ארכיון
תגים

מחזור 6: קשה, אבל מתוק. ניצחון על חיפה 75:80

הפועל יונט חולון נקלעה אמש למשחק לא טוב בבית מול חיפה הקשוחה, והייתה בפיגור לאורך כ-35 דקות. אבל אז הגיע שלומי הרוש אחד, וביחד עם דריון אקטינס האדיר שמתברר שבוע אחרי שבוע כמפלצת של כדורסל, ועם קליעות עונשין חשובות של יזרעאלי והרוש, השאירו את הניצחון בצד של הטובים - 80:75 חולוני דרמטי בסיום.

הרבע הראשון היה צמוד למדי והתאפיין ביתרון חיפאי קל. האורחים עלו ל-6:2 ו-12:5 אך ריצה חולונית של 8:0 בהובלת ווייאט החזירה את היתרון לצד החולוני, 16:14 במה שהיה היתרון האחרון של חולון עד לדקות הסיום. חיפה מיהרה להפוך את התוצאה לפני שהרוש צימק את הפער, 23:20 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה החלש ביותר של חולון העונה. אחרי סל חולוני בתחילת הרבע שקבע 23:22 בלבד, רצו האורחים ריצת 17:3 מהדהדת שנתנה להם יתרון שיא - 40:25. הרוש היה היחיד שניסה והצליח לצמצם נזקים עם מהלך נאה של פאול-סל, אך שלשה נוספת של חיפה בבאזר של המחצית קובעת 43:28 חיפאי במחצית. מדאיג מבחינת הצד חולוני. ברבע השלישי הנמרים סוף סוף הגיעו להילחם. אטקינס התעורר, ווייאט חדר לסל ופתאום אחרי ריצת 15:3 זה 46:40 בלבד לטובת האורחים. חיפה עצרה את הריצה החולונית וחזרה להוביל בפער דו-ספרתי בין השאר בזכות שלשה של גרייבס שנקלעה אחרי גמר שעון ה-24, בעוד השופטים מאשרים את הסל ולא הולכים למוניטור. לחולון היו צרות נוספות כשווייאט קיבל את העבירה הרביעית לחובתו אך עדיין נשאר על המגרש ועזר לקזז את ההפרש. סיום הרבע היה כל כולו של שלומי הרוש שעם מהלך גדול נוסף של פאול וסל ושלשה על הבאזר של הרבע, מוריד את ההפרש ל-3 בלבד - 58:55 לחיפה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון התחיל בדיוק איפה שהקודם הסתיים - שלומי הרוש. השחקן האהוב השתלט על המשחק ובצוותא עם אטקינס הוריד את הפער ל-2 בלבד - 62:60. בנקודה זאת חיפה התחילה ריצת 7:0 משלה, בדיוק בזמן הכי רע מבחינת חולון - 69:60. שמיר לקח פסק זמן והרוש בשלשה ואטקינס בריבאונד התקפה משולש וסל, צימקו שוב את הפער. ווייאט ובל קלעו שלשה כל אחד והחזירו את היתרון לצד החולוני לראשונה מאז הרבע הראשון. חיפה חזרה להוביל (75:72) לפני שאטקינס קלע 2 מהקו וצמצם שוב. שתי הקבוצות הרבו להחטיא עד שיזרעאלי סחט עבירה כ-20 שניות לסיום, עמד בלחץ וקלע 2 מהקו (שהוא גם ה-2 היחידות שלו במשחק), 76:75 חולוני. כ-20 שניות לסיום חיפה יצאה להתקפה החשובה במשחק, אטקינס הוכיח כמה הוא ענק כשלמרות שבודד על גארד שזריז ממנו בהרבה (פאז), הצליח לחסום אותו. הכדור נשאר אצל חיפה 5 שניות לסיום אך עמית שמחון נעצר בספק עבירה של בל, ומיד אחר כך חיפה שלחה את הרוש לקו ואף מאמנה הורחק בשתי עבירות טכניות, והרוש סגר את הסיפור עם 4 קליעות עונשין מוצלחות - 80:75 עם המון אופי בסיום. שלומי הרוש השווה את שיא הקריירה שלו כשקלע 24 נקודות (הוסיף גם 7 ריב´) וסחב את הקבוצה ברגעים רבים לבדו ועל הגב שלו כל הדרך לניצחון. איזה ענק! דריון אטקינס שמוביל כרגע את מדד הליגה בלא פחות מ-5.5 נקודות (!) הוכיח כמה הוא שחקן ענק כשקלע 23 והוסיף לא פחות מ-17 (!) ריבאונדים. ווייאט הגיע גם הוא ליום עבודה ולמרות יום קליעה חלש מחוץ לקשת (2 מ-7) סיים עם 19 נקודות ב-24 דקות בלבד בהם שותף עכב בעיית עבירות. עוד קלעו: בל 5, הובר וצ´וברוביץ´ 3, יזרעאלי 2 ויאנגר 1. בסיום אמר דן שמיר: "התוצאה מאוד חשובה, זה ברור, זה שמצאנו את הדרך לחזור שש פעמים למשחק בערך, ובסוף לקחת אותו, זה לא עניין של מה בכך וזה חשוב מאוד. חיפה קבוצה טובה והם עשו לנו בעיות איפה שידענו שיעשו לנו בעיות, בריצה שלהם ובגודל שלהם, זאת קבוצה שאתה לא יכול לצפות שתשחק משוחרר נגדה. בהתחלה לא איבדנו הרבה כדורים וחלק מהזריקות לא נכנסו, וכן הלאה. הסתבכנו בבעיית עבירות של קאליף וזה קצת בעייתי בשבילנו כרגע, ומצד שני קרו לנו דברים שאסור שיקרו לנו, שאנחנו לא רוצים שיקרו לנו. שחקנים שברו תרגילים ולקחו זריקות כדי להציל את המצב, אין זריקה של 15 נקודות או של 10 נקודות. עם כל התוצאה הטובה, אנחנו נזכור את הדברים האלה. אני לא יודע להבדיל בין לחץ. שנה שעברה היינו הכי בלחץ, אני בלחץ כל הזמן. מנסה להתמודד עם זה, אבל הייתי בלחץ לקראת המשחק. צריך לדעת להתמודד עם סיטואציות, יהיו משחקים פחות טובים, והיום היה לנו התנסות. ניצחנו משחק שלא הרבה קבוצות היו מנצחות אבל יש לנו מה ללמוד. ידענו שיהיה קשה, הם הקשו עלינו מאוד. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו. אנחנו שמחים מהניצחון, אבל צריכים לשחק טוב יותר".

צילום: עודד קרני

bottom of page