top of page
ארכיון
תגים

מחזור 5: שואו בחולון. מנצחים את י-ם 76:99

זה לא היה סתם ניצחון של הפועל יונט חולון, זה היה קונצרט של כדורסל. חולוניה, במשחקה הטוב ביותר בשנים האחרונות, מביסה את ירושלים בתוצאה 76:99 במשחק שבו החל מהרבע השני הייתה ברורה זהות המנצחת.

מעל כולם היו שלושת הזרים: ג´יימס בל, קאליף ווייאט ודריון אטקינס שקיבל את פרס השחקן המצטיין של אוקטובר, שכיפו על הזר הרביעי המצויין פול דילייני שעדיין סוחב פציעה בכתף. ואיזה הצגה של הקהל, איזה תפאורה! מדהים, כן ירבו ערבים כאלה!

את המשחק עצמו אפשר לחלק ל-2 חלקים שונים לחלוטין: חצי של שלשות וחצי של הגנה. הרבע הראשון הוא הרבע היחיד שבו התוצאה הייתה צמודה. המשחק החל בריצה מטורפת של 2 הקבוצות שסירבו להחטיא, או שמא הגנות שלא תיפקדו. וויאט ובל פתחו את המשחק מצויין וכבר אחרי 5 דקות התוצאה עמדה על 15:14 לירושלים. 2 דקות אחר כך שלשה נוספת של בל קובעת 22:17 אחרי 7 דקות בלבד. ירושלים לקחה פסק זמן אך וויאט ויזרעאלי דאגו להגדיל לפני סיום הרבע, 30:23 חולוני. ברבע השני ווייאט ובל המשיכו לקלוע מכל מצב (70% מהשדה!) והעלו את חולון ליתרון דו ספרתי. הירושלמים צימצמו מעט בהמשך (43:36) מה שחייב את שמיר לקחת פסק זמן, אך סל של הרוש ועוד שלשה של בל החזירו את היתרון לדו ספרתי. בערב בו כל מטאטא יורה גם הובר הצעיר צלף שלשה ולקינוח אחת נוספת של בל (21 נקודות ו-5 שלשות במחצית הראשונה!) קבעו 55:42 אדיר במחצית ההתקפית הכי טובה של חולון מזה שנים.

במחצית, כך נאמר באחד מכלי התקשורת, הזהיר שמיר את חניכיו שמבול השלשות לא יימשך באותו הקצב. שמיר צדק, אך חולון שיחקה, הגדילה את הפער וניצחה את המשחק בחצי השני בצורה שונה: דרך ההגנה. חולוניה השנה היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה עד כה, והפעם ירושלים טעמה מנחת זרועה. בצד ההתקפי אטקינס נכנס לעניינים כשחבריו החלו להכניס לו כדורים אחרי התעייפותם של הגבוהים הירושלמים, ודריון היה גם זה שהתכבד בסל שחצה את פער 20 הנקודות (68:47). עד לסוף הרבע השלישי כל הניסיונות של ירושלים לצמצם עלו בתוהו עקב יכולת נהדרת של בל והרוש, 78:57 בסוף הרבע השלישי. מי היה מאמין שהרבע האחרון יהיה גארבג´ טיים ארוך במשחק בו חולון מביסה את ירושלים? הפער נע סביב 20 הנקודות והגיע בשיאו ל-26 (83:57) לפני שירושלים צמצמו מעט, 99:76 חולוני ענק!

מה נגיד ומה נאמר על ג´יימס בל? השחקן שעד לפני 2-3 משחקים היה בלתי מורגש, התאקלם מעט מאוחר, קיבל בטחון והראה כמה כשרון יש לו ואיזה יכולת קליעה משובחת: 28 נק´, 4 מ-5 לשתיים, 6 מ-7 מחוץ לקשת ושיא קריירה גדול בכדורסל המקצועני. כן ירבו! ווייאט שוב היה מצויין כשקלע 25 וניהל את המשחק החולוני עם 6 אסיסטים אך גם 7 איבודים, אטקינס שנבחר לשחקן חודש אוקטובר הציג עוד ערב עבודה טיפוסי עם 17 נק´ ו-8 ריב´, הרוש קלע 10 באחוזים טובים, יזרעאלי היה גם כן טוב עם 8 ו-5 אסיסטים, הובר הצעיר קלע 5, צ´וברוביץ´ 4 ויאנגר 2. כ-4,000 אוהדים הגיעו להיכל אשד וסיפקו אווירה פשוט מדהימה של עידוד עוד מלפני פתיחת המשחק, ודקות ארוכות אחרי סיומו. שלט מדהים הורם בפתיחה, שירים וריקודים בסיום - ערב של כיף!

צילומים: עודד קרני

bottom of page