top of page
ארכיון
תגים

מחזור 2: בחזרה לעתיד! ניצחון 75:80 בנהריה

מאז 2010 הפועל יונט חולון לא ניצחה את נהריה בחוץ. כשזה קרה, פול דילייני שיחק במדי נהריה. מאז עונת 2008/9, עונת הגביע, חולוניה לא פתחה עונה עם 2 נצחונות רצופים. בעונת האליפות ב-2007/8 חולוניה פתחה את העונה עם 2 נצחונות גם כן בהם ניצחון במחזור הראשון על גליל. איזה שנה זאת?חולוניה רושמת נצחון שני נהדר בפתיחת העונה אחרי משחק צמוד וקשה, 80:75 על נהריה. המשחק התנהל ברובו ביתרון חולוני שאף הובילה במהלך המחצית הראשונה בפער דו ספרתי, אלא שאז איבדו החולונים את היתרון וכמעט איבדו את המשחק, אך דקות אחרונות של קור רוח נתנו את הנצחון היקר.

המשחק נפתח באופן צמוד ובסקור גבוה כשאף קבוצה לא נותנת לשניה לברוח - 8:8. דילייני וווייאט עם מהלכים יפים הריצו את חולון ל-17:10. בל קלע שלשה שהעלתה את היתרון לדו ספרתי כבר ברבע הראשון (28:18) והוא מסתיים ב-28:20 חולוני מצויין. ברבע השני חולוניה נרגעה מעט ואחרי שלשה של בל שקבעה 34:25 חולוני, נהריה החלה לצמצם את הפער אט אט עד שהגיע לסל אחד בלבד. לפני המחצית דילייני, ווייאט וסל של הרוש (היחיד שלו במשחק) ביצרו שוב את היתרון, 46:38 במחצית. ברבע השלישי ההתקפה נתקעה לחלוטין כשהצהובים סגולים קלעו 2 נקודות בלבד ב-5 דקות. נהריה השלימה את המהפך שלה כשעלתה ליתרון ראשון מאז הדקות הראשונות (53:52) אך בל עם שלשה החזיר את היתרון לנמרים. נהריה שוב נטלה את ההובלה לפני ששלשה של וויאט קבעה 59:57 חולוני בסוף הרבע השלישי.

ווייאט היה בלתי ניתן לעצירה בדקות אלה וקלע סל אחרי סל כשגם את הרבע הרביעי הוא פותח עם שלשה, ויאנגר קובע 64:59 חולוני. ריצת 10:2 של נהריה נותנת למארחים 67:64 אך עוד 2 שלשות של ווייאט שהיה בלתי ניתן לעצירה מחזירות את היתרון לחולון (70:69). המתח והעצבים נראו בשני הצדדים כשהתוצאה עמדה על שיוויון 71 במשך כמה התקפות, אך אז אטקינס ושוב ווייאט העלו את חולון ל-75:71. דילייני קלע רק אחד מהקו ונהריה צמצמה ל-76:75 כדקה לסיום והחלה לשלוח את חולון לקו שוב ושוב. בביקור הבא של דילייני בקו הוא לא אכזב והעלה ל-78:75, בזה שאחריו קלע רק אחד וגוני התכבד גם כן בקליעת עונשין אחת וקבע את תוצאת הסיום, 80:75 חולוני גדול.

קאליף ווייאט שעמד על מספר נקודות חד ספרתי ברבע השלישי, סיים עם לא פחות מ-22 נקודות (ועוד 7 ריבאונדים) כקלעי המצטיין. דילייני סיפק עוד משחק נהדר עם 20 נקודות ו-5 אסיסטים, אטקינס מתאקלם באופן מצויין עם 13 נק´ (5 ריב´), בל הציג יד רכה מחוץ לקשת כשסיים עם 3 שלשות ו-10 נקודות, יאנגר הותיק סיים עם 7 נקודות ולא פחות מ-8 ריבאונדים. צ´וברביץ´ קלע 4 (כולן מהקו - 4 מ-8), והרוש (1 מ-7 מהשדה) ויזרעאלי עם 2 כל אחד. כ-200 אוהדים עשו את כל הדרך באוטובוסים, מכוניות, טרמפים, הגעה באמצע נופשים בצפון ובכל דרך אפשרית בכדי לצפות בניצחון המשובח, שרו, רקדו ונהנו מכל רגע. מי שלא הגיע -הפסיד.

המרחק ושילוב הטיולים המשפחתיים טרם המשחק גרמו לכך שזאטוטים רבים בצהוב-סגול נראו ביציעים בהן לא פחות מ-3 אוהדות צעירות במיוחד בנות 4 עד 6 חודשים נכחו במגרש בפעם הראשונה בחייהן במשחק של חולוניה (אחת מהן בתו של עבדכם הנאמן) ולמרות שהן עדיין לא התעניינו בנעשה על הפרקט, הן עדיין לא יודעות את זה אך אין להן ברירה כל כך - קבוצה לא בוחרים.

דן שמיר אמר בסיום: "הובלנו כמעט כל המשחק, חוץ מדקה אחת שזה התהפך. אנחנו עוד לא מוצר מוגמר, בדיוק כמו כל קבוצה בשלב הזה, אבל טוב לעשות את תהליך הלמידה והשיפור תוך כדי ניצחונות כאלו. היו לנו לא מעט דקות יפות והיו דקות שהיינו צריכים אגרסיביות ומהלכים גדולים של כמה שחקנים. אנחנו שמחים על הניצחון". על גיבור הניצחון אמר שמיר: "קאליף זה קאליף, כולם מכירים אותו ומה הוא יכול לעשות. זה התחיל בכמה דקות לא טובות במחצית השנייה, הוא נח, חזר ועשה פעולות גדולות. אנחנו אוהבים אותו ואת מה שיש לו לתת".

צילומים: יוסי כהן

bottom of page