top of page
ארכיון
תגים

הפסד חוץ מרגיז באשדוד 82:69

משחק מוקש הוא כינוי למשחק שבו קבוצה צריכה לנצח יריבה נחותה ממנה, אך יש חשש שלא תצליח לעשות זאת ורק לה יש מה להפסיד אם תיכשל בכך. זה בדיוק ההגדרה של המשחק אמש בו חולוניה פגשה את מכבי אשדוד האחרונה שנראית בדרכה הבטוחה לליגה הלאומית. אשדוד ניצחה עד אתמול רק פעמיים (את הפועל תל אביב ונס ציונה) ב-17 משחקים, אך החל מאתמול יש לאשדוד נצחון נוסף, על חולוניה בתוצאה 82:69.

החולונים פשוט שיחקו לא טוב לאורך המשחק כולו. במחצית הראשונה הנמרים איכשהו הצליחו לחפות על זה ולהוביל בזכות מבול של שלשות (10 שלשות ב-50% ב-20 הדקות הראשונות) אך במחצית השניה האחוזים ירדו דרמטית (4 מ-18) והתיישרו, אז התברר שקשה לנצח משחק עם שלשות בלבד (38 זריקות לעומת 28 זריקות ל-2!), עם הגנה נרפית ונחיתות בולטת בריבאונד (47:35).

פרט לקליין שהיה לא רע וקופיין שנתן דקות טובות במחצית הראשונה, אף שחקן של חולון לא נראה טוב כשמי שבלט במיוחד לרעה היה כוכב הקבוצה והברמוטר שלה, מרקוס פוסטר, שסיפק את משחקו הרע ביותר העונה ולראשונה קלע מספר חד ספרתי של נקודות בליגה, 5 בלבד עם מדד שלילי (2-). קשה לנצח כשהברומטר נקלע ליום חלש.

לפני פתיחת המשחק הניף הקהל החולוני שלט לזכרו של שחקן הלוס אנג'לס לייקרס לשעבר, האגדה בצהוב-סגול קובי בריאנט, שנהרג בשבוע שעבר בהתרסקות מסוק.

המשחק נפתח בצורה חלשה לשני הצדדים, כאשר אחרי 5 וחצי דקות של כדורסל-לכאורה, התוצאה עמדה על 5:4 לחולון. פניני פתח לא רע עם 2 שלשות שהעלו ל-8:6, אוחיון וקופיין הוסיפו עוד משלהם ובסוף רבע ראשון של 4 שלשות מתוך 14 נקודות לוח התוצאות הראה 14:12 לחולון.

בתחילת הרבע השני אשדוד השלימה מהפך ונטלה את ההובלה למרות שלשה של הרוש. הרוש וקליין הובילו מהפך-על-המהפך עם ריצת 8:0 חולונית, קופיין בדקות טובות קלע 8 רצוף והעלה ל-38:31 אך למרות שלשה של קליין וחדירה של תומפסון אשדוד צימקה מעט לקראת סיום הרבע כולל סל על הבאזר, 43:37 לחולון במחצית.

הרבע השלישי היה פשוט חושך מוחלט. כל הכדורים שנכנסו בחצי הראשון הלכו החוצה כשהנמרים לא הפסיקו להחטיא ואשדוד רצה ריצת 19:3 ופתחה פער דו ספרתי (56:46) מה שחייב את הנמרים לרדוף אחרי המקומיים עד סוף המשחק. קליין עם 4 נקודות ופוסטר עם נקודות נדירות הורידו את הפער בסוף הרבע השלישי, 57:52 לאשדוד.

בתחילת הרבע האחרון קליין והרוש עם שלשה שמרו על הפרש 5 לאשדוד, לפני שהמארחים ברחו עם דאנק של ליאור אליהו ושלשה של סטול שקבעה הפרש שיא של 13 נקודות (71:58). פניני החזיר שלשה והשאיר תקווה לקאמבק אך סטול האשדודי לא נתן וקבר עוד שלשה. קליין עוד ניסה והוריד ל-7 הפרש פחות מ-3 דקות לסיום אבל זה הכי קרוב שחולון הגיעה, 82:69 מפתיע לאשדוד בסיום.

קליין סיים כקלעי המוביל בחולון עם 19 נקודות (5-9 לשתיים, 2-7 לשלוש) והוסיף גם 13 ריבאונדים והיה היחיד שהציג משחק סביר. קופיין קלע 14 (4-7 לשלוש, 5 אסיסטים) אך נעלם לחלוטין במחצית השניה, פניני קלע 12 (4-8 לשלוש) ופתח חזק את המשחק אך נעלם גם הוא במחצית השניה, הרוש קלע 11 (3-6 לשלוש), אוחיון ופוסטר עם משחקו החלש ביותר בשורות חולון (1-10 מהשדה) קלעו 5 כ"א, תומפסון 3. כן שותפו: אלכסנדר (0-4 מהשדה) והאואל.

קרוב ל-500 חולונים היו רוב מוחלט באולם באשדוד, סיפקו עידוד נהדר אך יצאו מאוכזבים בסיום.

הרבה עצבים היו במשחק אמש: במהלך המשחק התרחשה תקרית של דדאס מול פוסטר שמיעט לשחק עקב משחקו החלש, התעצבן על המאמן וזרק כמה מילים. בדקה האחרונה בזמן פסק זמן הייתה תקרית נוספת של דדאס מול האוול שזרק כמה מילים לכיוון המאמן, שהגיב בביטול. בירידה לחדר ההלבשה דדאס העיף את בקבוקי המים של הקבוצה מעצבים ונראה שמשהו לא טוב מתרחש.

בסיום דדאס התייחס לתקרית עם האוול: "אנחנו אנשים בוגרים. אני יכול לדבר איתו אם הוא לא משחק במנטליות שאני רוצה. לא רק הוא, כל אחד. הוא חייב להבין, כל אחד חייב להבין שהקבוצה מעל הכל".

על האווירה בקבוצה אמר: "ניסיתי להעיר את השחקנים, מבחינה מנטלית לא היינו שם לפני המשחק. אסטרטגיה פחות חשובה מכימיה, אנחנו צריכים לפתור את עניין הכימיה. באימון האחרון ראיתי שיש לנו בעיות ואמרתי לעוזרים שלי שיש לי הרגשה לא טובה לגבי המשחק הזה. אמרתי להם שאני מרגיש שאנחנו חוזרים אחורה כאילו ליום שהגעתי".

על המשחק עצמו אמר דדאס: "ניסינו לנצח אבל אשדוד שיחקו מצויין. אמרתי לפני המשחק שלא יהיה קל. הייתה לנו בעיה בכימיה שוב, אבל העבודה שלי היא למצוא פתרונות. נחזור, נעבוד, נראה את הטעויות ונשתפר. איך? לדבר על הטעויות ולמצוא את הדרך מחדש. היו לנו הרבה שחקנים מרכזיים שלא הופיעו טוב למשחק ונתנו הופעה לא טובה כולל דברים שאנחנו עובדים ודיברנו עליהם. אתה לא משנה כימיה על ידי החלפת שחקנים, אלא בעבודה ובשיחות פנים אל פנים עם השחקנים".

היום (ראשון) התנצל האוול בפני הנהלת הקבוצה על התנהגותו בסיום המשחק אמש.

מדפדפים הלאה: ביום רביעי ה-5.2 מחזור הסיום בליגת האלופות של פיב"א, חולוניה מארחת את לייטקבליס הליטאית במשחק שבו נצחון הוא חובה. רק במידה וננצח ובמשחק המקביל סאסרי תנצח את מנרסה, נעלה לשלב הבא.

מאני-טיים, מחזור הכרעה, שוכחים מאתמול ומתמקדים בלהביא את הנצחון: כולם באים!

תמונות: לירון מולדובן, האחים הסגולים

bottom of page